Upoznajte najveći Mini. Ikad. Treća generacija Countrymana protegnula se na lijepih 4,44 metra, čitavih 13 centimetara u duljinu i šest u visinu u odnosu na prethodnu iz 2017., a čak 33 centimetra u odnosu na prvu generaciju iz 2010. Da i ne spominjemo svega tri metra i pet centimetara dug original Sir Aleca Issigonisa iz 1959.
Dimenzijama se, dakle, konačno smjestio u razred C-SUV, kao i lani u 516 primjeraka prodani stari Audi Q3, ali i Cupra Formentor (442 primjerka), Volvo XC40 (354 primjerka), BMW X1 (352 primjerka) i Mercedes GLA (187 primjeraka). Treći je to pokušaj Bavaraca da od Minija naprave SUV. Je li im konačno pošlo za rukom?
Jest, barem ako je suditi po vanjskom izgledu. Premda se mnogi žale na pretjerano upadljivu osmerokutnu masku hladnjaka i mala četvrtasta svjetla, Countryman je već na prvi pogled prepoznatljiv kao Mini. Osim značke na gotovo sasvim ravnom poklopcu motora, krase ga i kratki prevjesi, djelomice skriven stražnji nosač krova i stražnja svjetla s uzorkom zastave Ujedinjenog Kraljevstva...
Ne manjka ni modernih detalja, poput kvaka u ravnini s karoserijom ili aluminijskih naplataka do 20 cola. I premda iz pojedinih kutova doista izgleda nezgrapno, uvjerljivo je najprivlačniji predstavnik razreda C-SUV.
Još više to vrijedi za unutrašnjost. U oči prvo upada okrugli središnji zaslon na sredini armature, oda brzinomjeru u originalu Sir Aleca Issigonisa, a zatim i red tradicionalnih prekidača na središnjem tunelu, trokraki upravljač s polugama mjenjača, recikliranom tkaninom u potpunosti obložena armatura i vrata, upadljivi otvori ventilacije, zanimljiv središnji pretinac...
Hrpa je originalnih detalja, poput ambijentalne rasvjete koja probija kroz tkaninu ili platnene donje prečke upravljača, a da i ne spominjemo prekidač za paljenje. Kad je o uređenju unutrašnjosti, dakle, riječ, nijedan drugi proizvođač ne može se uspoređivati s Minijem. Pogotovo što su i materijali vrhunski, jeftinoj plastici nema ni traga.
Instrumentne ploče nema, već se ključni podaci o vožnji projiciraju na minijaturni komad plastike ispred upravljača, ali i ispisuju na središnjem zaslonu veličine tanjura (24 centimetra). Premda je okrugao, u menijima se nije teško snaći. Naprotiv, već nakon dan-dva suvereno se krećete kroz postavke, u prvom redu zaslugom vrlo intuitivnog novog operativnog sustava 9.
Ne sjedi se, doduše, nisko i s nogama prema naprijed kao u običnom Cooperu, nego blago povišeno i s nogama prema dolje, što i ne čudi s obzirom na to da je Countryman ipak 166 centimetara visok SUV. No, zato je sprijeda i više nego dovoljno mjesta za glave, čak i kad su u pitanju viši od 190 centimetara, koji će se sada, za razliku od prvih dviju generacija, ugodno osjećati i na stražnjim sjedalima zahvaljujući osovinskom razmaku samo centimetar kraćem od 2,7 metara. Jedino će se morati pažljivije pakirati, jer plitak prtljažnik prihvati samo 450 litara. Srećom, stražnja se klupa može klizati priličnih 13 centimetara.
Prvi je to Countryman koji se proizvodi u Njemačkoj, u tvornici u Leipzigu, na istim trakama kao i Serija 1, odnosno Serija 2 Gran Coupé i Active Tourer, ali i prvi kojeg pokreće i struja (Countryman E sa 204 KS i SE sa 313 KS). Još uvijek, međutim, postoji i kao 1,5-litreni trocilindraš s prednjim pogonom i 170 KS (Countryman C), odnosno 2,0-litreni četverocilindraš s pogonom na sva četiri kotača i 218 KS (Countryman S) ili 300 KS (JCW), a tu je i dalje 2,0-litreni dizelaš sa 163 KS (Countryman D).
Cijenom od 44.832 eura, Countryman S smjestio se na pola puta između osnovnog Countrymana C (37.809 eura) i top modela JCW (59.549 eura). Je li doista riječ o zlatnoj sredini?
Jest. Pogotovo što se 2,0-litreni blagohibridni benzinac s četiri cilindra, twin-scroll turbopunjačem i 218 KS mora nositi s još uvijek suzdržanih 1,7 tona, a pritom uživa i podršku u mjenjač ugrađenog elektromotora s dodatnih 20 KS i 55 Nm, koji struju za rad crpi iz litij-ionske baterije od 0,9 kWh. Stoga ne čudi što do stotke stiže za prilično kratkih 7,1 sekundu i na njemačkom Autobahnu dohvati krajnjih 228 km/h - lijepe vrijednosti za SUV od 4,44 metra.
Četverocilindraš snagu razvija ravnomjerno i bez iznenadnih provala kao prva generacija Countrymana Cooper S iz 2010. (184 KS), no uvijek na raspolaganju ima dovoljno rezervi za brza i sigurna pretjecanja na otvorenoj cesti. U prvom redu zahvaljujući u širokom području od 1500 do 4000 okretaja dostupnom okretnom momentu od 360 Nm, ali i gusto stupnjevanom i iznenađujuće uglađenom mjenjaču s dvostrukom spojkom.
Čak i zvuči uvjerljivo, barem dok ne shvatite da zvuk ne dopire iz skrivene ispušne cijevi, nego iz zvučnika doplatnog hi-fi sustava Harman Kardon. Za utjehu, u prosjeku se zadovoljava sa svega 7,6 litara, što znači da s jednim spremnikom od 54 litre prevali priličnih 710 kilometara.
Premda je podešen mekše od običnog Coopera S, Countryman je još uvijek iznenađujuće okretan i iskren, kao nijedan drugi predstavnik razreda C-SUV. Tajna je u aluminijskim poprečnim ramenima sprijeda s frequency-responsive amortizerima i multilink stražnjoj osovini, ali i iznenađujuće izravnom i preciznom upravljaču, doduše bez previše povratnih informacija. ESP se rijetko uključivao čak i na vlažnim vijugavim cestama u bavarskim Alpama.
Iznad 200 km/h na Autobahnu miran je kao svijeća, što i ne čudi s obzirom na to da su osovine međusobno razmaknute priličnih 2,69 metara, a nije ni pretjerano bučan, unatoč Continentalovim zimskim gumama TS 860 S u dimenziji 205/65 R17.
Bavarci za Countryman S s pogonom na sva četiri kotača i 218 KS traže priličnih 44.832 eura, što je manje od najvećih rivala - sasvim novog Audija Q3 TFSI s prednjim pogonom i 150 KS za 45.419 eura, bratskog BMW X1 xDrive23i sa 204 KS za 51.877 eura ili Mercedesa GLA 220 4Matic sa 204 KS za 53.220 eura.
Countryman S All4
Motor turbobenzinski, blagi hibrid (48V) Cilindri/obujam 4/1998 ccm Snaga 160 kW/218 KS pri 6500 o/min Okr. moment 360 Nm pri 1500 o/min Pogon sva četiri kotača Mjenjač dvostruka spojka (7) Dimenzije 444 x 184 x 166 cm Osovinski razmak 269 cm Prtljažnik 450-1450 litara Gume 205/65 R17, Continental TS 860 S Težina 1640 kg Najveća brzina 228 km/h Ubrzanje 0-100 km/h 7,1 sekunda Potrošnja 7,6 l/100 km
Serijska oprema Aut. dvozonska klima * diodna svjetla * el. podesivi i grijani retrovizori * navigacija * el. otvaranje prtljažnika * krovni nosači * senzori za parkiranje + kamera * radarski tempomat * aut. kočenje u nuždi * aut. zadržavanje voznog traka...
Doplate Grijana i el. podesiva sjedala s memorijom * grijani upravljač * bežično punjenje * pametni ključ * aut. duga svjetla * panoramski krov * hi-fi * aluminijski naplaci (20 cola)..
Cijena 44.832 eura (s doplatama 60.042 eura)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....