GSe ili Grand Sport Electric - to je sada nova oznaka najsnažnije Opel Astre. Riječ je o plug-in hibridnom modelu, a takva bi Astra trebala spojiti štedljivost i performanse. Ova oznaka nije novost za Opel koji je GSE nazivao sportske modele 1970-ih i ranih 1980-ih poput Mante i Monze, no tada je oznaka značila Grand Sport Einspritzung. Zaslužuje li elektrificirana Astra koja je ujedno s 225 KS i najsnažnija u ponudi provjerili smo na tjednom testu.
Po pitanju dizajna i standardna Astra kakvu poznajemo već tri godine izgleda moderno i atraktivno s mišićavim i četvrtastim dizajnom, "Vizor" licem, izduženom bočnom linijom i stražnjim krajem s tankim svjetlima. Objektivno, nova generacija Opel Astre stilski je vrlo uspješna.
Verziju GSe pak možemo prepoznati po specifičnoj estetici koja ju čini još agresivnijom s malenim spojlerom iznad stražnjeg stakla, crnim krovom te izraženijim prednjim i stražnjim odbojnikom. Ukupan sportskiji dojam podižu i atraktivni aluminijski naplatci od 18 cola s gumama 225/40 inspirirani onima s koncepta Manta iz 2021. godine, dok logo GSe na petim vratima nepogrešivo upućuje na najsnažniju izvedbu.
Zanimljivo, Astra GSe pritom zadržava nepromijenjene proporcije i dimenzije u odnosu na standardne verzije - duga je 4,37 metara, široka 1,86 metara i visoka 1,47 metara.
U kabini su pak sportske ambicije istaknute grijanim sportskim sjedalima u kombinaciji tkanine i alkantare koja nude vrhunsku udobnost (AGR certificirat), no s druge strane nude i dovoljno bočne potpore kod brže vožnje. Straga se udobno mogu smjestiti i viši suputnici, mjesta je sasvim dovoljno i za glave i za koljena, a vožnju im ugodnijom čini i zaseban sustav ventilacije.
Kokpit u odnosu na standardne modele nije doživio previše izmjena: dizajn je i dalje racionalan i bez nepotrebnih dodataka, s mnogo pretinaca za pohranu i s dobrom količinom tehnologije pri čemu ponajprije mislimo na "Pure panel" s dva 10 inčna zaslona - ispred vozača i središnji infotainmenta, a tu je i head-up zaslon koji jasno projicira najvažnije podatke u vožnji izravno na vjetrobransko staklo.
Za pogon najsnažnije Astre brinu se udružene snage 1,6-litrenog benzinca od 180 KS i elektromotora od 110 KS za ukupnih 225 KS sistemske snage koje na prednju osovinu šalje 8-stupanjska automatika kroz tri dostupna režima vožnje - Eco, Normal i Sport. Mjenjač se dobro ponaša u gotovo svim situacijama i njegovim izmjenama ne možemo zamjeriti osim kod šaltanja u niži stupanj koji mirnije i brže funkcionira kod ručne nego automatske izmjene.
Litij-ionski baterijski paket od 12,4 kWh smješten je ispod stražnje klupe, no kako biste dobili u cijelosti potencijal ovog hibridnog pogona, baterija bi trebala biti stalno napunjena pri čemu proces napajanja strujom olakšava doplatni pretvarač od 7,4 kW za 500 eura, koji omogućuje osjetno brže punjenje od serijskog od 3,6 kW. Tada se punjenje smanjuje sa sedam na tri sata. Osim što napunjenost baterije pridonosi performansama, svakako pridonosi i potrošnji koja može biti vrlo niska posebno ako puno vozite po gradu.
Međutim nama se u kombiniranim uvjetima kretala oko 5,5 litara benzina na svakih 100 prijeđenih kilometara što je još uvijek vrlo malo s obzirom na "energanu" kojom raspolaže najsnažnija Astra. Brzih 7,5 sekundi do 100 km/h iz stajanja i maksimalna brzina od 235 km/h, kako na papiru, djeluju uvjerljivo i u praksi.
Glavne inovacije Astre GSe, međutim, nisu vidljive na prvu, a tiču se postavki, upravljanja i kočnica koje su kalibrirane da budu oštrije čineći ju dinamičnijom u vožnji. Ovjes je tako 1 cm niži i 10 posto čvršći, a novi su i vrhunski amortizeri s promjenjivom frekvencijom prigušenja koje se prilagođavaju potpuno neovisno bez potrebe izmjene načina vožnje.
Automobil težak gotovo 1800 kilograma je zato stabilniji u zavojima s manje naginjanja karoserije, čak i ako osjećate minimalan prijenos opterećenja, a progresivni upravljač je pritom vrlo precizan i dovoljno "težak" u rukama.
Po pitanju kočnica u Opelu su napravili sjajan posao jer izostaje prijelaz između mehaničkog i regenerativnog kočenja, a papučica ima kratak hod i "čvrsto hvata" za razliku od sličnih plug-ih hibridnih modela.
Uz spomenute specifične stavke, Astre GSe serijski dolaze i s dvozonskim klima uređajem, kompletnim ADAS paketom elektronskih pomagača u vožnji, sustavom kamera za prikaz od 360 stupnjeva, indukcijskim punjenjem mobitela, a uz doplatu od 1050 eura (za svaku preporuku), dolaze i vrhunska diodna matrična prednja svjetla.
Na koncu i cijena: očekivano je visoka s obzirom na to da je riječ o najskupljoj Astri u ponudi. Osnovna iznosi 48.000 eura, a uz vrijedne doplate penje se na 51.650 eura. Treba spomenuti da tko želi više prostora uz ovaj pogon, u ponudi je i karavanska verzija Astre kao i SUV Grandland koji raspolaže s 300 elektrificiranih konjskih snaga.
Astra GSe
Tehnički podaci
Motor turbobenzinski, 1598 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 6000/min
Moment 250 Nm pri 1750/min
Elektromotor sinkroni, 81 kW (110 KS)
Sistemska snaga 225 KS/360 Nm
Baterija litij-ionska, 12,4 kWh
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 437 x 186 x 144 cm
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 352/1268 litara
Gume 225/40 R18
Težina 1781 kg
Brzina 235 km/h
0-100 km/h 7,5 sekundi
Potrošnja 5,2 l/100 km
Cijena 48.000 eura
S doplatama 51.650 eura
Serijska oprema GSe - alu naplaci 18” • automatska klima • adaptivni tempomat • 10” središnji zaslon multimedije • 10” digitalna instrumentna ploča • presvlake sjedala u kombinaciji tkanine i alcantare • kožom presvučeni i grijani upravljač • el. parkirna kočnica • indukcijski punjač mobitela • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera od 360 stupnjeva • el. namjestivi i grijani retrovizori * senzori kiše i svjetla • pokretanje bez ključa • automatsko kočenje • upozorenje kod promjene vozne trake • ambijentalno osvjetljenje • alu papučice...
Doplate - metalik lak • grijano vjetrobransko staklo • pretvarač od 7,4 kWh • Matrix LED svjetla • audio sustav • Ukupno 3410 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....