StoryEditor
POŽELJNA KOMBINACIJA

TESTIRALI SMO PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDI ALLURE Dizajnerska skulptura na kotačima u praksi plijeni štedljivošću jer dizelaš od 100 KS pije na kapaljku

 
 Ivan Lacković

Već smo testirali novi Peugeot 2008 u najskupljoj dizelskoj 1.5 BlueHDi verziji sa 130 KS, automatskim mjenjačem i opremom GT Line ostavio je snažan dojam, a kakva je potencijalno tržišno najzanimljivija verzija istog motora sa 102 KS, ručnim mjenjačem i drugom opremom Allure, jeftinija čak 39.500 kuna?

Evo i odgovora: osjećaj, naravno, nije kao u top verziji, ali ruku na srce - nije ni toliko daleko. Razlike? Allure nema crni krov, zacrnjena stražnja stakla, sportsku masku ni prednje senzore, a dnevna LED svjetla i ovdje imaju formu velikih očnjaka, ali nemaju tri para gornjih svjetala u obliku kandži.

 

Međutim, i takav 2008 ostavlja dojam jednog od najdominantnih u svojoj klasi. Ništa mu ne fali!

Slično je u razigranom interijeru, s mini volanom kao u kartingu i interesantno izvedenim trodimenzionalnim prikazom digitalnih instrumenata u više fileova.

Izmjena sadržaja putem tipke na volanu je, doduše, malo spora, a takve su ponekad i reakcije ekrana multimedije, s ponovno nesretno riješenim podešavanjem klime, isključivo ulaskom u izbornik.

 

Iako su obloge interijera standardnije izvedbe, rasvjeta nema ambijentalnih efekata, a retrovizor je standardni s okvirom, ukrasnim površinama također obilata oprema Allure lijepo mazi ugođajem modernog, tehnološki osebujnog i komforu naklonjenog povišenog automobila, kojemu je rast dimenzija i platforme donio i jednu od najboljih prostranosti u ovoj klasi. Novi 2008 puno je veći od prijašnjeg! I udobniji!

Ivan Lacković
 

Razlika u motorima je prilična. Osnovni dizelaš od 102 KS dosta je uspavaniji od verzije sa 130 KS, osjeti se da se više napreže pa automatski navodi na smireniji, opušteniji pristup vožnji, u kojoj sav komfor i udobnost fino isplivaju na površinu.

Ivan Lacković
 

S obzirom da su ubrzanja tromija nego s jačim motorom, treba češće šaltati i dublje pritiskati gas, uz efekat potmulo bučnog motora.

 

Uz programe Normal i Eco sustava Drive Mode uzalud smo tražili opciju Sport, u kojoj bi odziv motora postao oštriji i vožnja dobila dozu energičnosti. Iz nekog razloga dolazi samo uz automatski mjenjač...

 

Uglavnom, s jačim motorom vožnja je lagodnija, unatoč tomu što je razlika u međuubrzanjima manje primjetna. Na otvorenoj cesti više se zapravo vozi na valu dosta moćnog okretnog momenta od 250 Nm (jači motor ima 300) pa se uz dobro proračunat ručni mjenjač sa šest brzina solidno brzo izlazi iz zone niskih okretaja.

 

Sve to uz, za većinu vozača korektan osjećaj snage i brzine te dobar osjećaj na volanu i ležanje koje ulijeva povjerenje.

Potrošnja je stvarno mala i smireni, koncentrirani vozači rijetko će na otvorenoj cesti trošiti više od pet i u gradu više od šest i pol litara.

Ukratko

Verzija sa štedljivim i smirenim dizelašem od 102 KS i drugom opremom Allure fino je skockana, udobna i prostrana, a nije abnormalno skupa, pa ima potencijala postati najtraženija s dizelskim motorom

Odabirom prve opreme Active cijena dizelašu pada za 18 tisuća kuna (na 152.780 kn), a u odnosu na Allure nema krovne nosače, 3D instrumente, kameru ni središnji naslon za ruke, a dobivaju se čelični 16-colni naplaci i ručna klima

Instrumenti 3D su gadget na čiju izvedbu je teško ostati imun, ali ekran s 3D navigacijom košta dodatnih 5600 kn

Prtljažnik se naoko ne čini velik, premda ima solidnih 405 litara obujma. Ispod izvadive tvrde podne police dobiva se dodatnih 30

Dizelski 1.5 motor sa 102 KS malo troši i solidno vuče, iako s primjetno manje lakoće od snažnije verzije sa 130 KS

 

1.5 BlueHDi 100

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra

Obujam 1499 ccm

Snaga 74 kW/102 KS na 3500/min

Moment 250 Nm na 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 430 x 181,5 x 155 cm

Osovinski razmak 260,5 cm

Udaljenost od tla 17,5 cm

Gume 215/60 R 17, Continental

Masa od 1205 kg

Jamstvo 5 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 184 km/h

0-100 km/h 12,2 sekundi

Potrošnja 5,7 l/100 km

Cijena 171.150 kuna

S doplatama 184.645 kuna

OPREMA ALLURE - alu-naplaci 17-colni • Eco LED svjetla • crni krovni nosači • kamera i stražnji senzori • auto-klima • keyless • 7-inčni dodirni ekran multimedije • 3D instrumenti • kožni volan • Drive Mode • el. paket stakala i preklopnih i grijanih retrovizora • kromirane i polirane površine • automatsko kočenje • čitanje znakova • držanje u traci...

DOPLATE - metalik boja • dodatno zatamnjena stražnja stakla • LED zakretne maglenke • 10-inčni dodirni ekran s 3D navigacijom • prednji senzori • Ukupno 13.495 kn

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. lipanj 2020 11:23