VRH TEHNOLOGIJE

Testirali smo plug-in hibridni Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech kojem je cijena jedini minus

Specifičnost E-Tech pogona leži u činjenici da glavni pokretač pogona nije benzinac već su to elektromotori
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
 Boris Kovačev/CROPIX

Renault je nedavno na tržište pustio cijelu paletu hibridnih modela uključujući Clio, Captur i Megane i dok je Cliju pripala mild-hibridna tehnologija, Captur i Megane su plug-in hibridni modeli. Megane s dodatkom u nazivu E-TECH tako raspolaže tehnologijom koja nudi optimalnu prilagodljivost sustava i električno iskustvo vožnje, pri čemu smanjuje emisije CO2 i potrošnju. Pritom se jedinstvena tehnologija prikupljanja energije temelji na znanju stečenom u Formuli 1 te pruža jedinstven užitak u vožnji.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Pritom treba imati na umu da se hibridni Megane nudi isključivo u 4359 mm dugačkoj karavanskoj inačici Grandtour koji bez obzira na smještaj baterija i dalje raspolaže sa solidnih 389 litara umjesto standardnih 521 litru, pa je i logično da je ovaj model odabran za hibridnu varijantu.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

No, o kakvom je hibridnom sustavu zapravo riječ? Atmosferski 1,6-litreni  benzinac snage 91 KS povezan je s dva elektromotora od 67 KS i 34 KS, a tu je i baterija kapaciteta 9,8 kWh punjiva na punjaču i tijekom vožnje. No njegova specifičnost leži u činjenici da glavni pokretač pogona nije benzinac već su to elektromotori uz uvjet da je baterija dovoljno napunjena.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Od dva elektro motora snažniji ima glavnu pokretačku ulogu dok se slabiji uključuje po potrebi. Dakle, koncept koji je potpuno drugačiji od klasičnog hibridnog principa većine proizvođača. Ako baterija nije dovoljno napunjena pokretačku ulogu preuzima benzinac i to većinom na otvorenoj cesti.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Nadalje, automatski mjenjač MultiMode specifičnom kandžastom spojkom povezuje sva tri motora i kroz 15 programiranih režima rada te četiri brzine za benzinac i dvije za električne motore konstantno usklađuje okretaje benzinca i elektromotora. U praksi su izmjene vrlo uglađene što pridonosi ugodnijoj vožnji kad mjenjač glatko prelazi iz brzine u brzinu.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

A, vožnja u Meganeu 1.6  E-TECH većinu vremena protječe kao u električnom automobilu, dakako, čiji puni potencijal možete iskoristiti ako u bateriji ima prikupljene energije kada je primjerice u gradu moguće voziti danima ako ste pažljivi, a da se benzinac uopće ne pokrene. S druge strane ukupna snaga od 160 KS i 349 Nm osigurava sjajna glatka i međuubrzanja, a kad se uključio i benzinac se osjeti, ali je pritom vrlo diskretan.

Općenito doživljaj vožnje je jedinstven i vrlo ugodan u što se odlično uklapa i poslovično udoban ovjes Meganea te sjajna prostranost kabine. Lijepo se vozi i zavojima zahvaljujući upravljaču podešenim tako da pruža odlične povratne informacije, a hvalimo i kočnice.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Što se tiče vožnje i potrošnje samo na struju odradili smo 54 kilometra s punom baterijom te benefitima regenerativnog kočenja koje nadopunjava bateriju. Izvan "gradskih zidina" pokretačku ulogu preuzima benzinac, ali dio energija baterije ostaje pohranjen za buduće gradske kilometre ( u programu E-Save). Zanimljivo, ako na put krenete s punom baterijom Megane 1.6  E-TECH samo na struju može voziti do 135 km/h.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Na kraju testa u kombiniranim uvjetima hibridni Megane trošio je prosječno 5 litara benzina. Na otvorenom se potrošnja kretala oko 7 litara dok je u gradskim uvjetima dostajalo 3 do 4 litre, ovisno o tome koliko tešku imate nogu na gasu.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Na koncu, Megane je kao model doživio manje estetske promjene na karoseriji s novom grafikom prednjih is stražnjih svjetala, novim bojama i nekoliko novih dizajna alu naplataka. U kabini su nas dočekali novi, digitalizirani instrumenti prilagođeni hibridnom pogonu i poboljšana multimedija s boljom grafikom i bržim reakcijama na dodir, a u paketu Edition One s kojim je stigao testni primjerak serijski dolaze 16 colni alu naplaci, volan presvučen finom kožom, LED svjetla te sva sila elektroničkih pomagača u vožnji.

image
Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech
Boris Kovačev/CROPIX

Prema cjeniku Renault Megane Grandtour 1.6 E-Tech s opremom Edition One s cijenom od 252.900 kuna do registracije je najskuplji model u cjeniku (izuzev s opremom RS Line) što nije malo, no treba imati na umu da je riječ  o trenutno samom vrhu hibridne tehnologije razvijene u svrhu performansi, ali i štednje te smanjenja emisije CO2 (tek od 28 do 36 g/km). S druge strane, Renault u modelu Megane i dalje nudi samo benzinski motorom od 140 KS te dizelski motor i to 1,5-litreni Blue dCi od 115 KS i 250 Nm koji također troši oko 5 litara, a koji s istom opremom Edition One i 7-stupanjskim automatikom stoji 190.900 kuna do registracije.

TEHNIČKI PODACI

Motor       hibridni sklop benzinskog motora

       (1598 ccm), dva elektromotora i baterije

Cilindri/ventili       4/16

Snaga benzinca       61 kW (91 KS) na 5600/min

Moment benzinca       144 Nm na 3200/min

Snaga elektromotora       49 i 25 kW

Moment elektromotora       205 i 50 Nm

Kapacitet baterije       9,8 kWh

Ukupna snaga       117 kW (160 KS) na 5600/min

Mjenjač       automatski, MultiMode

Dimenzije       463 x 181 x 144 cm

Prtljažnik       389/447 litara

Gume       205/55 R 16

Masa       1680 kg

Jamstvo       2 godine

Na bateriju       8 god/160.000 km

MJERENJA

Najveća brzina       183 km/h

0-100 km/h       9,8 sekundi

Potrošnja       4,3 l/100 km

Cijena 252.900 kuna

S doplatama  273.300 kuna

OPREMA EDITION ONE -alu naplaci 16” • LED svjetla • crna stražnja stakla • senzori i kamera • automatska dvozonska klima • volan u Nappa koži • multimedija s internetom i navigacijom • keyless • MultiSense profili vožnje • automatsko kočenje • upozorenje na izlazak iz trake i na umor vozača • čitanje znakova…

DOPLATE - perla bijela boja • paket Navigacija E-Tech • paket Parkiranje • paket Sigurnost • kabel za punjenje Tip 3 • Ukupno 20.400 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. ožujak 2021 02:07