dizel ili benzin?

Testirali smo Škodu Octaviju 1.5 TSI mHEV DSG: Može li i s benzincem ostati omiljena Hrvatima?

Otkrivamo kakva je prošle godine osvježena Octavia četvrte generacije s benzincem, 3155 eura povoljnija od omiljene TDI verzije

Test Škoda Octavia

 Željko Puhovski/CROPIX

Uvijek smo nudili široku paletu motora i na to smo posebno ponosni - izjavio je Johannes Neft, član uprave Škode na predstavljanju osvježene četvrte generacije Octavije. Lijepo je znati da dotjerana češka limuzina srednje klase, uz benzince 1.5 TSI sa 115 i 150 KS te topmodel RS sa 2.0 TSI sa 265 KS, još uvijek nudi i dva domaćim kupcima omiljena dizelaša 2.0 TDI sa 115 KS i 150 KS. Nisu, međutim, jeftina – stoje 27.598 i 30.933 eura – stoga će ih u pravilu odabrati tvrtke i pojedinci koji godišnje prelaze više od 20.000 kilometara.

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

Prosječnom domaćem vozaču, koji godišnje prema statistikama Centra za vozila prevaljuje svega 11.818 kilometara, sasvim će dovoljan biti već i podjednako jak osnovni turbobenzinac 1.5 TSI (115 KS) za 24.443 eura. Jeftiniji, dakle, priličnih 3155 eura. Ostaje, dakle, dovoljno novca za, u posljednje vrijeme zbog sve češćih gradskih gužvi, sve traženiji automatski mjenjač DSG s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa, koji se isporučuje isključivo u kombinaciji s blagohibridnim pogonom (mHEV), za dodatnih i razumnih 1643 eura.

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

Pogotovo što je turbobenzinac 1.5 TSI mHEV gotovo podjednako štedljiv kao dizelaš 2.0 TDI, za što se osim već godinama poznatog aktivnog isključivanja dvaju cilindara (ACT+) od ljeta brine i elektropokretač-generator, koji ne samo što električnom energijom puni litij-ionsku bateriju pri usporavanju ili kočenju, nego u pojedinim situacijama čak i potpuno isključuje sva četiri cilindra, odnosno cijeli motor.

Stoga ne čudi što je prosjek nakon tjedan dana i tisuću kilometara iznosio oko 6 litara. U gradu nam je pritom trošio 6,2 litre, na otvorenoj cesti 5,5, a na autocesti 6,5 litara, što znači da s jednim spremnikom goriva od ne pretjeranih 45 litara prevali između 700 i čak 900 kilometara. Troši, dakle, tri-četiri decilitra manje od običnog 1.5 TSI s ručnim mjenjačem, odnosno podjednako kao dizelaš 2.0 TDI sa 115 KS.

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

Pritom uopće nije lijen. Jedino mu na zavojitoj otvorenoj cesti nedostaje snage za pretjecanja, jer raspolaže sa suzdržanih 220 Nm. Tu su ipak uvjerljiviji snažniji 2.0 TSI (250 Nm) ili 2.0 TDI (300 Nm). I u gradu mu do stotke treba priličnih 10,6 sekundi, ali zato na autocesti uz malo nagovaranja dohvati čak i za njemačku autocestu pristojnih 203 km/h, a još je i prilično tih - gotovo nečujan sve do 150 km/h, a ne pretjerano bučan čak i pri krajnjoj brzini. Ovjes lakoćom prelazi preko neravnina, čak i ozbiljnijih poput udarnih rupa ili ležećih policajaca zahvaljujući ne samo mekanije podešenom ovjesu, nego i mudro odabranoj dimenziji guma – 205/55 R17.

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

U već prepoznatljivoj unutrašnjosti u oči upada recikliranom tkaninom presvučeni gornji dio armature s letvicom od reciklirane plastike sa sićušnim bijelim zrncima, pogotovo uvečer i noću uz doplatnu ambijentalnu rasvjetu, koja dolazi u paketu s presvlakama od umjetne kože i tkanine, preklapanjem stražnjih sjedala iz prtljažnika i osvjetljenjem prostora za noge. Uredno izgleda i središnji tunel s minijaturnim joystickom mjenjača, policom za bežično punjenje telefona i držačima na čaše, a sjajni dojam zaokružuje ni premalen ni prevelik središnji zaslon od 25,4 centimetra. Dovoljno da se sve vidi pročitati, a da ne zaklanja pogled.

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

Isto vrijedi za jasnu i preglednu digitalnu instrumentnu ploču, a jedino upravljač s izuzetno praktičnim kromiranim rotirajućim prekidačima izgleda čudno bez donje prečke. No, to je već stvar osobnog ukusa.

Sve ostalo je uglavnom isto kao kod dosadašnje Octavije. U posljednjem dotjerivanju u proljeće 2024. dobila je drukčija prednja LED svjetla i maglenke, masku i odbojnike, pa je sad centimetar dulja. Sprijeda je prostora dovoljno i za dvometraše, a čak i straga ima dovoljno mjesta za odrasle - 97 centimetara za glave, a za ramena 144. Tijesno, dakako, nije ni u prtljažniku od 600 litara. Octavia je dosad ukupno prodana u više od 7,2 milijuna primjeraka (ne računajući pra-Octaviju iz 1959.).

image

Test Škoda Octavia

CROPIX

1.5 TSI MHEV

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cilindra, 1498 ccm

Snaga 85 kW/115 KS pri 5000 o/min

Okr. moment 220 Nm pri 1500 o/min

Mjenjač automatski DSG (7)

Dimenzije 470 x 183 x 147 cm

Osovinski razmak 269 cm

Prtljažnik 600-1555 litara

Gume 205/55 R17, Goodyear EfficientGrip

Težina 1441 kg

Jamstvo 5 godina/150.000 km

Najveća brzina 203 km/h

0-100 km/h 10,6 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena 28.916 eura

S doplatama 31.644 eura

oprema selection - Aut. klima • matrična diodna svjetla • bežično punjenje • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • el. podizači sprijeda i straga • po visini podesiva i grijana prednja sjedala • 8 zvučnika + 5 priključaka USB-C • Android Auto i Apple CarPlay (bežično) • senzori za svjetla i brisače • tempomat • senzori za parkiranje + kamera • pametni ključ • aut. kočenje u nuždi i zadržavanje voznog traka • prepoznavanje umora

Doplate testnog modela - Presvlake tkanina/koža • ambijentalna rasvjeta • el. otvaranje prtljažnika • alarm • zatamnjena stražnja stakla • rezervni kotač • aluminijski naplaci (17 cola)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
21. travanj 2025 00:49