ne samo za grad

Testirali smo Toyotu Aygo X: Osvaja šarmom i bogatom opremom, ali i zrelim ponašanjem u vožnji

Toyota je ovog ljeta lansirala novi Aygo X koji sada u stilu crossovera nigdje ne prolazi neopaženo

Toyota Aygo X test

 Zvonimir Jurčić

U aktualnim kretanjima u auto industriji po pitanju forme karoserije i dizajna te željama i potrebama kupaca, posljednjih su godina stvari postale vrlo zanimljive. Naime, SUV i crossover značajke karoserijskog oblika postale su neprikosnovene u svim klasama.

Standardne linije poput limuzina, karavana, pa čak i gradskih auta i kompakata polako izumiru, a stižu crossoveri svih vrsta i oblika. Tako danas nije nemoguće ni da vozimo novu Citroenovu limuzinu C5 koja ima dodatak u nazivu X što znači da je povišena, kao ni da je Porsche pred koji dan predstavio 911 model s dodatkom u nazivu Dakar, što znači da je povišen i spreman za off-road.

image

Toyota Aygo X test

Darko Tomaš/CROPIX

U tom svjetlu zato nikako ne čudi ni "podizanje" modela u nižim klasama, pa ni to da je Toyota svom najmanjem modelu Aygo u novoj generaciji, koji je ovog ljeta stigao i kod nas, dodala u naziv slovo X (čita se Cross), još koji centimetar visine i plastične zaštite blatobrana.

Srećom, ovaj automobilčić izgleda vrlo privlačno u novom ruhu i baš mu nekako odgovara taj stil. Pršti stavom i energijom i kao stvoren je za gradske ulice gdje privlači puno pažnje.

Posebno u varijanti Limited poput testnog primjerka, koja je bila u ponudi prilikom lansiranja modela na ljeto, dok danas možete birati različite pakete opreme poput X-play, X-style ili X-clusive...

image

Toyota Aygo X test

Zvonimir Jurčić

Testni primjerak je stajao 147.300 kuna, no Aygo X je prilikom predstavljanja imao sjajnu cijenu za početni model od 100.000 kuna, Međutim, sada te verzije više nema u ponudi, a početni model u cjeniku stoji 131.400 kuna do registracije.

Spomenuli smo da je novi Aygo X pravi "eye-catcher" s dvobojnom karoserijom, LED prednjim i stražnjim svjetlima, plastičnim izraženim rubovima blatobrana, naglašenom estetikom te velikim naplacima od 18 cola.

Premda u duljinu mjeri tek 370 cm, te mikro gradske dimenzije skrivaju solidnu prostranost i upotrebljivost u kabini za gradski auto.

image

Toyota Aygo X test

Darko Tomaš/CROPIX

Ne možemo govoriti u obilju prostora posebice ne straga, jer ipak smo još uvijek u A-segmentu, no komocija sprijeda itekako zaslužuju palac gore. Baš kao i dodatna dvoja vrata straga koja omogućuju lak ulaz na stražnju klupu.

Ovdje treba znati da Aygo X preuzima prerađenu platformu GA-B od broj većeg Yarisa B-segmenta. Zato je 23,5 centimetara dulji od prethodnog modela, širi za 12,5 cm te viši 5 cm, s međuosovinski razmakom duljim 9 cm.

To je uvjetovalo i 5,5 viši položaj sjedenja za volanom pa je i preglednost u svim smjerovima odlična, a veseli i činjenica da se ispod petih (staklenih) vrata nalazi prtljažnik od 231 litru u koji se prtljaga lako smješta.

image

Toyota Aygo X test

Darko Tomaš/CROPIX

Kvaliteta plastike u kabini odgovara klasi, no izgled kokpita i stranice vrata privlače pažnju umecima u boji karoserije.

U sredinu kokpita je smješten veliki 9-inčni zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti, tu je i trendovsko ambijentalno osvjetljenje te bežično punjenje uz prateću aplikaciju za pametne telefone MyT putem koje se može pratiti analitika vožnje. Toyota Smart Connect također nudi žičano i bežično povezivanje pametnih telefona putem Android Auto i Apple CarPlaya.

Gradska mobilnost u novom Aygo X nas je oduševila: okretnost na gradskim ulicama je vrhunska, a smještaj u parkirališna mjesta po mjeri - lagan. Razlog: Aygo X ima krug okretanja od tek 9,4 metra. Hvalimo i komfor vožnje jer je ovjes podešen na udobnost te bez obzira na velike kotače, Aygo X nikad ne čini neudobnim, čak ni na izraženim poprečnim neravninama.

image

Toyota Aygo X test

Darko Tomaš/CROPIX

Maleni 1,0-litreni 3-cilindarski atmosferski benzinac od 72 KS i 93 Nm pokazao se sjajnom mjerom za ovakav automobilčić, troši 5,5 litara u kombiniranim uvjetima što je najbitnija stavka, a osim "minglanja" po gradu pokazao se sasvim upotrebljivim s dovoljno snage i momenta za krstarenja autocestama.

Od karakteristika motora izdvojili bismo pomalo bučan rad kako se približava visokim brojevima okretaja. Zato s druge strane hvalimo suradnju motora s preciznim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem (CVT dolazi uz doplatu).

image

Toyota Aygo X test

Darko Tomaš/CROPIX

Mali Japanac sazrio je i po pitanju opreme, pa je moguće naručiti sve što i u broj većem Yarisu uključujući i Toyota Safety Sense modul koji koristi kombinaciju senzora monokularne kamere i radara te ima automatsko kočenje u slučaju opasnosti i zadržavanje vozne trake, radarski tempomat, detekciju pješaka, biciklista. Od doplata na izbor dolazi isto puno toga - testni je primjerak imao JBL audiosustav s četiri zvučnika, pojačalom od 300 watta i u prtljažnik ugrađeni subwoofer od 20 centimetara.

Na koncu novi Aygo X više nije običan gradski automobilčić već privlačan minijaturni crossover što je, doduše, uz puno moderne opreme - utjecalo i na cijenu...

tehnički podaci

Motor benzinski atmosferski, 3 cil.

Obujam 998 ccm

Snaga 53 kW/72 KS pri 6000 o/min

Okretni moment 93 Nm pri 4400 o/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, spiralne opruge

straga polukruta osovina, spiralne opruge

Kočnice sprijeda samoventilirajući

diskovi,straga bubnjevi

Gume 175/60 R18 Falken Sincera

KAROSERIJA

Dimenzije 370 x 174 x 153 cm

Osovinski razmak243 cm

Prtljažnik 231/829 litara

Spremnik benzina35 litara

Masa1015 kg

Nosivost320 kg

OSTALO

Krug okretanja9,9 metara

Okretaja upravljača2,9

Jamstvo10 godina/185.000 km

EuroNCAPnp

ProizvodnjaKolin (Češka)

MJERENJA

Najveća brzina159 km/h

Okretaja pri 130 km/h3900 (V)

0-60 km/h6,8 sekundi

0-100 km/h15,2 sekunde

0-130 km/h28,6 sekundi

Među ubrzanje

70-100 km/h23,1 sekunda

30-60 km/h (III)8,9 sekundi

Kočenje

100-0 km/h38,4 metra

POTROŠNJA I DOSEG

Grad5,4 l/100 km

Otvoreno4,3 l/100 km

Autocesta6,4 l/100 km

Prosječno5,4 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2022 12:07