Kroz šest prethodnih generacija, Volkswagenov furgon dokazao je svoju vrijednost kao, kako obožavatelji vole reći, "nepoderivi kombi", čija kvaliteta, robusnost i pouzdanost korisnicima ulijevaju povjerenje, bilo za prijevoz tereta ili prijevoz ljudi. Živi dokaz tome su brojni primjerci starijih generacija koje, unatoč stotinama tisuća prijeđenih kilometara, i dalje vjerno služe vlasnicima. Upravo na tom temelju izgrađena je i najnovija, sedma generacija, koja nastavlja tradiciju, ali uz značajne pomake.
Ključna promjena leži u strateškom partnerstvu s Fordom, po uzoru na uspješnu suradnju kod modela Amarok i Ranger. Za razliku od manjeg Multivana, nova sedma generacija Transportera ne kotrlja se na platformi MQB, već u biti predstavlja Ford Transit preodjeven u Volkswagenovu odjeću – prepoznatljiv po svjetlima i prednjoj masci.
Ovaj prelazak na platformu Transita donio je Transporteru, uključujući i putničku izvedbu Caravelle, impresivan rast u odnosu na prethodnika T6.1. Vozilo je poraslo gotovo 15 centimetara u duljinu, dosegnuvši čak 5,45 metara u produženom izdanju, i 13 centimetara u širinu, na podjednako impresivnih 2,03 metra.
Ova dodatna prostranost neposredno se prelijeva i na udobnost putnika; čak i potpuno pun – s tri putnika na zasebnim sjedalima u drugom redu i tri na klupi u trećem – Caravelle može prihvatiti još prtljage, budući da je prtljažni prostor u osnovnoj izvedbi narastao za 300 litara, na ukupno 5800 litara.
Kada je riječ o pogonu, nova generacija nudi širok spektar izbora, prilagođen različitim potrebama. Po prvi put, Caravelle postoji i u potpuno električnoj izvedbi, e-Caravelle, opremljenoj elektromotorima snage od 136 do 286 KS i baterijom od 64 kWh.
Ipak, za one koji i dalje preferiraju konvencionalnije izvedbe za "duge pruge", ostaje omiljena opcija s 2,0-litrenim turbodizelskim motorom (Fordovim iz generacije Panther) u izvedbama od 110, 150 i 170 KS, dostupnim s ručnim ili automatskim mjenjačem te prednjim ili pogonom na sva četiri kotača.
Iskustvo vožnje s motorom od 150 KS, posebice u kombinaciji s ručnim mjenjačem čija je ručica smještena tik uz upravljač, potvrđuje praktičnu prirodu Caravelle. Zahvaljujući okretnom momentu od 360 Nm, pretjecanja su sigurna, a potrošnja goriva održava se na ekonomičnih 8 litara, omogućujući domet od gotovo 700 kilometara s jednim spremnikom od 55 litara.
Unutrašnjost Caravelle jasno podsjeća na njegovo porijeklo gospodarskog vozila, s visokim i uspravnim položajem sjedenja, tkaninom presvučenim sjedalima i robusnijom, ali kvalitetno ugrađenom plastikom. Ono što se ističe jest izuzetna praktičnost, s brojnim pretincima, držačima i policama razmještenima po cijeloj kabini – od prostora iznad instrumentne ploče do stražnje strane središnjeg sjedala.
Unatoč impresivnim dimenzijama, vožnja kroz grad nije previše opterećujuća zahvaljujući senzorima i kameri, iako je opreznost pri silasku u niske garaže zbog visine od 199 cm opravdana. Na otvorenoj cesti i autocesti, Caravelle ostaje ugodan i tih, što je uvelike zasluga laminiranih stakala i kvalitetno izvedenog ovjesa, čime se osigurava da ova nova generacija ne samo da nasljeđuje pouzdanost svojih prethodnika, već je i nadilazi u pogledu udobnosti i svestranosti.
L 2.0 TDI
Tehnički podaci
Motor: turbodizelski, ugrađen poprečno
Cilindri/obujam: 4/1996 ccm
Snaga: 110 kW/150 KS
Okr. moment: 360 Nm
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 545 x 203 x 199 cm
Osovinski razmak: 350 cm
Prtljažnik: 5800 litara
Gume: 215/65 R16
Goodyear Efficient Grip Cargo
Težina/nosivost: 2304/921 kg
Jamstvo: 5 godina
Mjerenja
Brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 13,4 sekunde
Potrošnja: 9 l/100 km
Cijena: 50.536 eura
Serijska oprema - automatska dvozonska klima • diodna svjetla • el. podesivi i grijani retrovizori • višenamjenski upravljač presvučen kožom • grijano stražnje staklo • radio s 10 zvučnika • Apple CarPlay i Android Auto • tempomat • daljinsko zaključavanje • senzori za parkiranje straga • aut. duga svjetla • aut. zadržavanje voznog traka • aluminijski naplatci (16 cola)
Doplate - metalik boja • senzori za parkiranje sprijeda i kamera • zatamnjena stakla • aut. kočenje u nuždi • pomoć pri zanošenju
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....