Da u startu odmah nešto razjasnimo. Kod Tayrona su u ponudi samo dva pogonska sklopa: klasični dizelski (2.0 TDI sa 150 KS) te plug-in ukupne sistemske snage od 204 KS. I namijenjen je kupcima koji cijene prostor. No, zavirimo prvo u interijer "produženog Tiguana". Zašto Tayrona dimenzija 4792/1853/1666 mm tako zovemo? Jer nećete uočiti mnogo dizajnerskih razlika u unutrašnjosti Tayrona u usporedbi s manjim Tiguanom. Ali, budući da je i on prilično elegantan iznutra, to i nije loše.
S opremom R-Line poput testnog primjerka, Tayron je u svom najboljem izdanju što se tiče kvalitete materijala, a i kvaliteta izrade je na poslovično visokoj razini. Tu moramo nadodati 233 litre više u prtljažnom prostoru od bratskog Tiguana.
Sve verzije Tayrona imaju 10-inčni digitalni zaslon ispred vozača koji se može konfigurirati prema vlastitim željama. Želite li tradicionalne ‘cajgere‘ ili biste radije imali detalje navigacijske karte izravno ispred sebe, potreban je samo pritisak gumba na upravljaču. Spominjemo gumb na upravljaču jer je, srećom, u Volkswagenu su razmišljali razumno i vratio se korištenju taktilnih fizičkih gumba na multifunkcijskom upravljaču umjesto haptičkih dodirnih površina koje su dobile mnogo kritika.
Gumbi su puno lakši za korištenje, posebno tijekom vožnje. Ipak, na središnjem velikom 15-inčnom zaslonu i dalje su slideri za podešavanje klima uređaja. Definitivno bismo radije koristili klasične okretne kotačiće. Ali tu je okretni kotač na središnjem grebenu, on je multifunkcionalan i pomoću njega se odabiru načini vožnje te se kontrolira glasnoća audio uređaja. Šteta što Tayron nema treći red sjedala; za to će neki okriviti i bateriju neto kapaciteta 19,7 kWh, koja je smještena između podnice i stražnje osovine.
Ali zato benefite pobire prtljažnik gdje stane čak 705 litara, dok kada položite stražnju klupu u njega možete natovariti 1915 litara prtljage. Putnicima u drugom redu nudi se apsolutni komfor zahvaljujući izdašnom prostoru za noge, namjestivom nagibu naslona i po dužini, a za sunčanih dana dobro dođu i zavjese na staklima. Tko želi nenadmašnu prostranost, a svoje vožnje najčešće odrađuje kuća-vrtić-škola-posao-vrtić-trgovina-kuća ritmom uz dva izleta i godišnji odmor, teško da može poželjeti više od Tayrona.
Električni doseg iznosi 116 km, što smo u praksi provjerili vozeći se gradskim prometnicama, ali i dijelom otvorenom cestom. I zaista, Tayron će vas bezbrižno električno prevesti od točke A do točke B u dionici većoj od 100 km. Plus je ako imate garažu ili mogućnost punjenja kod kuće putem zidnog punjača, gdje ga možete puniti snagom od 11 kW, dok ćete na klasičnom DC punjaču moći puniti snagom od 50 kW.
Tayron pokreće kombinacija 1.5 TSI benzinca sa 150 KS te elektromotora snage 116 KS i s ukupnom sistemskom snagom od 204 KS, a uz okretni moment od 350 Nm do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 210 km/h.
Sasvim dovoljno za potrebe prosječnog korisnika, a veseli činjenica da čak do brzine od 140 km/h možete, ako želite, voziti isključivo na električni pogon. Tayron, sve u svemu, pruža ugodnu vožnju, iako je tu hibridni sustav koji donosi nešto više mase, SUV iz Wolfsburga se vrlo dobro nosi s time.
Općenito, Tayron je udoban putni automobil izdašnog prostora i upečatljive pojave, a što se cijene tiče, ona starta od 44.782 eura za verziju s 2.0 TDI motorom od 150 KS i početnom opremom Life, dok cijena plug-in hibridne varijante poput testnog primjerka s opremom R-Line, prije registracije stoji 54.297 eura. Pritom je izdašna dodatna oprema (vidi popis) podigla cijenu do 62.629 eura, ali tada vam zaista ničega neće nedostajati, bilo po pitanju komfora, luksuza, sigurnosti ili dojmljivog nastupa.
1.5 TSI eHybrid
tehnički podaci
Motor turbobenzinski, 1498 ccm
Najveća snaga 150 KS pri 5000-6000/min
Najveći moment 250 Nm pri 1500-4000/min
Elektromotor
Najveća snaga 85 kW/116 KS
Najveći moment 330 Nm pri 0/min
Ukupno 204 KS/350 Nm
Baterija litij-ionska, 19,7 kWh
Maks. AC snaga punjenja 11 kW
Maks. DC snaga punjenja 50 kW
Pogon/mjenjač prednji/DSG, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice ventilirani diskovi sprijeda i straga
Gume 255/45 R19
Dimenzije 479 x 185 x 165 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 705/2090 litara
Masa 1953 kg
Jamstvo 6 godina/150.000 km
Jamstvo na baterije 8 godina/160.000 km
Proizvodnja Wolfsburg (Njemačka)
Najveća brzina 210 km/h
0-100 km/h 8,6 sekundi
Kočenje 100-0 km/h 34,7 metara
Prosječna 5,8/100 km
Doseg 775 km + 100 km na struju
PUNJENJE
2,3 kW 12 sati
11 kW 2 sata i 15 minuta
50 kW 23 minute
Cijena 54.297 eura
Cijena 62.629 eura
SERIJSKA OPREMA - alu naplatci 19” • trozonska automatska klima • digitalna instrumentna ploča • središnji zaslon multimedije od 12,9” • višenamjenski upravljač u koži • krovni otvor • adaptivni tempomat • pokretanje motora bez ključa • izbor programa vožnje • prednja sjedala s masažom • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. vrata prtljažnika • stražnja kamera • LED svjetla • automatsko dugo svjetlo • pametni ključ • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci • ambijentalno osvjetljenje • 12V utičnice • kablovi za AC i kućno punjenje
DOPLATE - metalik boja • HD Matrix glavna svjetla • paket Discover Pro (navigacija, zaslon od 15”, bežično punjenje mobitela...) • paket IQ. Drive (Area View, Travel Assist...) • Zimski paket Plus (grijanje prednjih i dva vanjska sjedala u drugom redu, upravljača i vjetrobranskog stakla) • akustična, dodatno zatamnjena stakla • Ukupno 8331 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....