VIŠE SNAGE VIŠA CIJENA

Testirali smo VW Golf 2.0 TDI DSG Style koji je sa 150 KS ozbiljno brz dizelski kompakt

Premda je priličnih 40.182 kune skuplji od osnovnog sa 115 KS, 150 KS snažno izdanje 2,.0 TDI-ja do stotke sprinta za 8,8 sekundi i vozi brže od maksimalnih 223 km/h
VW Golf
 Marko Miščević/CROPIX

Dok u jesen ne stigne novi GTI, 2,0-litreni turbodizelaš sa 150 KS igrat će ulogu topmodela nove, osme generacije VW Golfa. U cjeniku su, naime, tek dva benzinca (1,0-litreni sa 110 KS i 1,5-litreni sa 130 i 150 KS) te jedan dizelaš (2,0-litreni sa 115 i 150 KS). Dobro ste primjetili, u ponudi više nema 1,6-litrenog turbodizelaša sa 115 KS, koji je jedna od žrtava Dieselgatea, a čiju je ulogu osnovnog dizelaša preuzeo podjednako snažan 2,0-litreni turbodizelaš (115 KS) po cijeni od 183.748 kuna.

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

U snažnijem izdanju taj dobro poznati četverocilindraš, koji u grupaciji Volkswagen pokreće sve živo - od VW Golfa do Multivana - razvija lijepih 150 KS i isporučuje se isključivo s mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG), po cijeni od 223.920 kune za osnovno opremljeni 2.0 TDI Life. Vrijedi li, dakle, za 35 KS snažniji motor i automatizirani mjenjač izdvojiti dodatne 40.182 kune?

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

Vrijedi. Pogotovo ako puno vremena provodite u gradskim gužvama i na putovanjima. Jer, u tom ćete slučaju ionako razmišljati o automatskom, odnosno automatiziranom ručnom mjenjaču s dvostrukom spojkom (DSG), koji se u serijskoj proizvodnji prvi put pojavio još 2003. u VW Golfu R32. I do danas je zahvaljujući munjevitim izmjenama stupnjeva prijenosa i uzornoj pouzdanosti ostao najbolji mjenjač s dvostrukom spojkom na tržištu, a doplata se uglavnom kreće oko 20.000 kuna. Sedmerostupanjska automatika sjajno se slaže s 2,0-litrenim turbodizelašem s turbinom promjenjive geometrije, 16 ventila i 150 KS.

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

Četverocilindraš bez oklijevanja povuče već iz niskih okretaja, što i ne čudi s obzirom na to da maksimalnih 360 Nm razvija pri prilično niskih 1600 okretaja, ne ostaje bez daha sve do crvenog polja na 4500 okretaja i doslovce se poigrava ni 1,4 tona teškim njemačkim peterosjedom - po papirima za 8,8 sekundi sprinta do stotke i u lijevoj traci autobahna postiže krajnjih 223 km/h. U stvarnosti, međutim, ide još i bolje - izmjerili smo za 8,3 sekunde do stotke i krajnjih 232 km/h, što je gotovo pune dvije sekunde i 30 km/h brže od osnovnog 2.0 TDI sa 115 KS. Nebo i zemlja.

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

Još je ljepše što 2.0 TDI sa 150 KS i dalje troši na kapaljku - nakon tjedan dana vožnje gradom, otvorenom cestom i autocestom putno je računalo pokazivalo prosjek od 5,6 litara, dakle ni pola litre više od 2.0 TDI sa 115 KS, što znači da s jednim spremnikom od 50 litara može prevaliti više od 860 kilometara. A osim u prvim minutama rada, jedva da se i čuje. Zvučna je izolacija, naime, u osmoj generaciji neusporedivo bolja nego u prethodnoj iz 2012. I to, barem što se nas tiče, vrijedi daljnjih 20.000 kuna.

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

Već i osnovni paket opreme Life sadrži sve potrebno, od automatske klime i diodnih svjetala, preko digitalne instrumentne ploče i pomoći pri parkiranju do sve sile elektroničkih sigurnosnih uređaja (kočenje u nuždi, držanje vozne trake, aktivni tempomat), a uz 2.0 TDI sa 150 KS stoji 223.920 kuna. Bogatiji Style nas za dodatnih 11.404 kune dodatno časti električki podesivim sjedalom vozača s memorijom i masažom, trozonskom klimom, navigacijom, aluminijskim naplacima od 17 cola... Testni je automobil bio opremljen još i metalik bojom, izvrsnim matričnim svjetlima, grijanim sjedalima i privlačnim, a nimalo neudobnim aluminijskim naplacima od 18 cola s gumama Bridgestone Turanza T005, što je cijenu podiglo za još 32.794 kune, na ukupno 268.118 kuna.

image
VW Golf
Marko Miščević/CROPIX

Sve ostalo je kao i u početkom ožujka testiranom VW Golfu 2.0 TDI sa 115 KS. Ukratko, poštena ponuda prostora s obzirom da je u duljinu narastao tek 2,5 centimetara (4,28 metara), uz 1 centimetar dulji međuosovinski razmak (2,63 metra) i nepromijeneni prtljažnik (380 litara). Za po visini i dubini izdašno podesivim upravljačem lako je naći idealan položaj, a sve informacije sad se prikazuju na digitalnoj instrumentnoj ploči i na dodir osjetljivom središnjem zaslonu. Materijali su još nijansu kvalitetniji nego u prethodnika, a izrada je filigranski precizna (radi se u Wolfsburgu).
I ljepše se vozi od osnovnog 2.0 TDI sa 115 KS, jer je straga multilink umjesto polukrute osovine, pa čak ni u jurnjavi zavojima ne pokazuje sklonost zanošenju stražnjeg kraja. Upravljač je lagan, ne i neprecizan, premda mu ne bi škodila koja povratna informacija s ceste više.

2.0 TDI
Tehnički podaci
Motor dizelski, 4 cilindra, 16 ventila
Obujam 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3500 o/min
Okr. moment 360 Nm pri 1600 o/min
Mjenjač ručni, automatizirani (7)
Dimenzije 428 x 179 x 146 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 380-1237 litara
Gume 225/40 R18, Bridgestone Turanza
Težina 1390 kg
Jamstvo 4 godine
Mjerenja
Najveća brzina 223 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 5,6 l/100 km
Cijena 235.324
S doplatama 268.118 kuna

Serijska oprema
aut. kočenje s prepoznavanjem pješaka • aut. trozonska klima • aktivni tempomat • bežični punjač • el. podesivo sjedalo vozača s memorijom • el. blokada diferencijala • navigacija • diodna svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • radio + handsfree • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • višenamjenski upravljač presvučen kožom...
Dodatna oprema
metalik boja • zatamnjena stražnja stakla • matrična diodna svjetla • alu-naplaci (18 cola) • pametni ključ • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje vozne trake • el. preklopivi i grijani retrovizori • grijanje prednjih sjedala...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 11:53