Dok u jesen ne stigne novi GTI, 2,0-litreni turbodizelaš sa 150 KS igrat će ulogu topmodela nove, osme generacije VW Golfa. U cjeniku su, naime, tek dva benzinca (1,0-litreni sa 110 KS i 1,5-litreni sa 130 i 150 KS) te jedan dizelaš (2,0-litreni sa 115 i 150 KS). Dobro ste primjetili, u ponudi više nema 1,6-litrenog turbodizelaša sa 115 KS, koji je jedna od žrtava Dieselgatea, a čiju je ulogu osnovnog dizelaša preuzeo podjednako snažan 2,0-litreni turbodizelaš (115 KS) po cijeni od 183.748 kuna.
U snažnijem izdanju taj dobro poznati četverocilindraš, koji u grupaciji Volkswagen pokreće sve živo - od VW Golfa do Multivana - razvija lijepih 150 KS i isporučuje se isključivo s mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG), po cijeni od 223.920 kune za osnovno opremljeni 2.0 TDI Life. Vrijedi li, dakle, za 35 KS snažniji motor i automatizirani mjenjač izdvojiti dodatne 40.182 kune?
Vrijedi. Pogotovo ako puno vremena provodite u gradskim gužvama i na putovanjima. Jer, u tom ćete slučaju ionako razmišljati o automatskom, odnosno automatiziranom ručnom mjenjaču s dvostrukom spojkom (DSG), koji se u serijskoj proizvodnji prvi put pojavio još 2003. u VW Golfu R32. I do danas je zahvaljujući munjevitim izmjenama stupnjeva prijenosa i uzornoj pouzdanosti ostao najbolji mjenjač s dvostrukom spojkom na tržištu, a doplata se uglavnom kreće oko 20.000 kuna. Sedmerostupanjska automatika sjajno se slaže s 2,0-litrenim turbodizelašem s turbinom promjenjive geometrije, 16 ventila i 150 KS.
Četverocilindraš bez oklijevanja povuče već iz niskih okretaja, što i ne čudi s obzirom na to da maksimalnih 360 Nm razvija pri prilično niskih 1600 okretaja, ne ostaje bez daha sve do crvenog polja na 4500 okretaja i doslovce se poigrava ni 1,4 tona teškim njemačkim peterosjedom - po papirima za 8,8 sekundi sprinta do stotke i u lijevoj traci autobahna postiže krajnjih 223 km/h. U stvarnosti, međutim, ide još i bolje - izmjerili smo za 8,3 sekunde do stotke i krajnjih 232 km/h, što je gotovo pune dvije sekunde i 30 km/h brže od osnovnog 2.0 TDI sa 115 KS. Nebo i zemlja.
Još je ljepše što 2.0 TDI sa 150 KS i dalje troši na kapaljku - nakon tjedan dana vožnje gradom, otvorenom cestom i autocestom putno je računalo pokazivalo prosjek od 5,6 litara, dakle ni pola litre više od 2.0 TDI sa 115 KS, što znači da s jednim spremnikom od 50 litara može prevaliti više od 860 kilometara. A osim u prvim minutama rada, jedva da se i čuje. Zvučna je izolacija, naime, u osmoj generaciji neusporedivo bolja nego u prethodnoj iz 2012. I to, barem što se nas tiče, vrijedi daljnjih 20.000 kuna.
Već i osnovni paket opreme Life sadrži sve potrebno, od automatske klime i diodnih svjetala, preko digitalne instrumentne ploče i pomoći pri parkiranju do sve sile elektroničkih sigurnosnih uređaja (kočenje u nuždi, držanje vozne trake, aktivni tempomat), a uz 2.0 TDI sa 150 KS stoji 223.920 kuna. Bogatiji Style nas za dodatnih 11.404 kune dodatno časti električki podesivim sjedalom vozača s memorijom i masažom, trozonskom klimom, navigacijom, aluminijskim naplacima od 17 cola... Testni je automobil bio opremljen još i metalik bojom, izvrsnim matričnim svjetlima, grijanim sjedalima i privlačnim, a nimalo neudobnim aluminijskim naplacima od 18 cola s gumama Bridgestone Turanza T005, što je cijenu podiglo za još 32.794 kune, na ukupno 268.118 kuna.
Sve ostalo je kao i u početkom ožujka testiranom VW Golfu 2.0 TDI sa 115 KS. Ukratko, poštena ponuda prostora s obzirom da je u duljinu narastao tek 2,5 centimetara (4,28 metara), uz 1 centimetar dulji međuosovinski razmak (2,63 metra) i nepromijeneni prtljažnik (380 litara). Za po visini i dubini izdašno podesivim upravljačem lako je naći idealan položaj, a sve informacije sad se prikazuju na digitalnoj instrumentnoj ploči i na dodir osjetljivom središnjem zaslonu. Materijali su još nijansu kvalitetniji nego u prethodnika, a izrada je filigranski precizna (radi se u Wolfsburgu).
I ljepše se vozi od osnovnog 2.0 TDI sa 115 KS, jer je straga multilink umjesto polukrute osovine, pa čak ni u jurnjavi zavojima ne pokazuje sklonost zanošenju stražnjeg kraja. Upravljač je lagan, ne i neprecizan, premda mu ne bi škodila koja povratna informacija s ceste više.
2.0 TDI
Tehnički podaci
Motor dizelski, 4 cilindra, 16 ventila
Obujam 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3500 o/min
Okr. moment 360 Nm pri 1600 o/min
Mjenjač ručni, automatizirani (7)
Dimenzije 428 x 179 x 146 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 380-1237 litara
Gume 225/40 R18, Bridgestone Turanza
Težina 1390 kg
Jamstvo 4 godine
Mjerenja
Najveća brzina 223 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 5,6 l/100 km
Cijena 235.324
S doplatama 268.118 kuna
Serijska oprema
aut. kočenje s prepoznavanjem pješaka • aut. trozonska klima • aktivni tempomat • bežični punjač • el. podesivo sjedalo vozača s memorijom • el. blokada diferencijala • navigacija • diodna svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • radio + handsfree • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • višenamjenski upravljač presvučen kožom...
Dodatna oprema
metalik boja • zatamnjena stražnja stakla • matrična diodna svjetla • alu-naplaci (18 cola) • pametni ključ • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje vozne trake • el. preklopivi i grijani retrovizori • grijanje prednjih sjedala...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....