TEST

TOYOTA RAV4 2.2 D-4D AWD Na tragu elitnih SUV-ova

Četvrta generacija japanskog terenca djeluje prestižno, a 20 cm je duža od prethodne

Ležernog terenca pomalo čudnog izgleda, nazvanog RAV4, Toyota je izbacila na tržište 1994., potom se uspješno razvijao i u tri dosadašnja izdanja privukao preko 4,5 milijuna kupaca diljem planete. Sada se Japanci ne žele pomiriti da zahvaljujući podužoj listi novih i svježih konkurenata nisu na prvom mjestu, pa je izrada četvrte generacije dobila poseban tretman. Od vrha do dna rekonstruirani RAV4 putem je, doduše, izgubio ponešto od terenskih obilježja. Ovjes je sada mekši, no izleti izvan asfalta nisu zabranjeni.

RAV4 je s podnicom udaljenom 19 cm od tla iznad prosjeka gradskih terenaca. Kada tome pridodamo pogon 4x4 sa središnjim diferencijalom, neizostavan uz dizelaš 2.2 D-4D, te mogućnost blokiranja prijenosa snage u omjeru 50:50 između prednje i stražnje osovine (do 40 km/h), tada kaljuže ili snijeg ne predstavljaju nikakvu prepreku. U osnovi se RAV4 ponaša kao automobil s prednjim pogonom, a snaga se prebacuje straga tek kada prednji kotači počnu proklizavati. Nudi se pritom i program Sport, koji aktivira stražnju osovinu (maksimalno 50% snage) čim se uđe u zavoj. Po pitanju izgleda naglašeni pregibi i zašiljena prednja maska su i novoj generaciji Toyote RAV4 usadili ponešto sportskog ugođaja.

Posebno zgodan detalj su kromirane letvice koje se proteže kroz prednju rešetku i nestaju u svjetlima. Pažnju privlače i naglašeni lukovi oko kotača s pregibima koji ih povezuju, ali nedostaje povezanosti. Kao i sve generacije, i četvrta donosi rast vanjskih dimenzija. Primjetno, japanski SUV više nije tako kompaktan s obzirom na 20,5 cm veću dužinu u odnosu na prethodnika. Rastegnut na 457 cm i s međuosovinskim razmakom od ukupno 266 cm pruža mnogo prostora u kabini, a u prtljažniku smo izmjerili okruglih 540 litara. Vožnja kroz zavoje postala je uvjerljivija zahvaljujući preciznijem električnom servo upravljaču.

Dizelaš 2.2 D-4D ispod 2000/min radi uglađeno i vuče ujednačeno, ali bez posebne živosti. Čim se kazaljka digne iznad 2000 okretaja svih 150 KS krene punim trkom, ali igra razvlačenja završava već na 3500 okretaja i nema svrhe dodatno podizati kazaljku. Prosječna potrošnja na testu tako je iznosila priličnih 9,4 litara, dok se u gradu penjala na 10,2 litara. Mjenjač je uglađen i precizan, s pravilno raspoređenim stupnjevima.

Po pitanju cijene osnovna izvedba s dizelašem 2.0 D-4D od 124 KS i pogonom na prednje kotače stoji 211.760 kuna, što nije pretjerano s obzirom na već od starta bogatu opremu (početni paket Activ donosi klimu, ESP, upravljač u koži, radio/CD/MP3, pomoć pri kretanju na uzbrdici, el. pokretanje svih stakala...) S druge strane, cijenom od gotovo 360 tisuća kuna, koliko stoji testirani primjerak s dodatnom opremom, RAV4 ozbiljno zalazi u premium klasu. No, funkcionalnošću, opremljenošću i ponašanjem na cesti, uistinu je dostojna konkurencija Audiju Q3 ili BMW X3.

Tehnički podaci

Motor

Vrsta turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2231 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3600/min

Okr. moment 340 Nm pri 2000-2800/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Gume 235/55 R18

Dimenzije 457 x 184,5 x 166 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 547/1746 litara

Najveća brzina 185 km/h

0-100 km/h 10,0 sekundi

Potrošnja 8,2/5,9/6,7 l/100 km

Ispuh CO2 176 g/km

Cijena 323.334 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. ožujak 2024 21:14