Na spomen Renaulta 4 ljudima često zatitra srce, što i ne čudi jer mnogi s ponešto godina na brojčaniku po dobru pamte ovaj kultni francuski model, koji je vozače jednako osvajao šarmom, svestranošću, pa i mogućnošću jeftinog i jednostavnog održavanja. Mali div, kako mu se tepalo, proizvodio se od 1961. pa sve do 1992., kada su posljednji primjerci na naše tržište stigli iz obližnjeg slovenskog Novog Mesta. Upravo zahvaljujući spomenutim vrlinama imao je dobru prođu gdje god se prodavao, pa tako i danas s 8,14 milijuna prodanih primjeraka predstavlja najprodavaniji Renaultov model ikada.
Izradi nove Četvorke čiji puni naziv zahvaljujući potpuno električnom pogonu glasi Renault 4 E-Tech electric, stoga se pristupilo krajnje ozbiljno. Pa i kad je riječ o dizajnu, pri čemu se u sjećanje nizom detalja nastojalo oživjeti duh originala. I taj posao, uvjerili smo se na prezentaciji u Portugalu, odrađen je prilično dobro. Karoserija dugačka 4,14 metara, poput nove Petice smještena na platformu AmpR small, donosi modernu crossoversku koncepciju s podnicom udaljenom od tla 18 cm. Samim time, niti za novu Četvorku, put nipošto ne prestaje kada ponestane asfalta, što je bila i odlika originala.
Izvornikom je sasvim očigledno nadahnuta i prednja maska, koja donosi potpuno okrugla svjetla i jednodijelni osvijetljeni okvir sa značkom Renaulta u sredini, koji u sjećanje poziva nekadašnju prednju rešetku. Tri bočne uzdužne izbočine na vratima poveznica su s plastičnim zaštitama nekadašnjeg Renaulta 4 GTL, dok su straga smještena trodijelna svjetla s prepoznatljivim oblikom kapsule.
Možda čudno zvuči, no najveću poveznicu s originalom ipak smo doživjeli odizanjem prtljažnih vrata, koliko god se ta radnja sad zbivala pomoću struje. Prtljažnik od itekako iskoristivih 420 litara gotovo je jednakih unutarnjih stranica kao kod originala, pristojno visok i niskog utovarnog ruba (tek 61 cm od tla).
Za upravljačem, međutim, dodirnih točaka s klasičnom Četvorkom baš i nema, no u duhu vremena snažno digitalizirano vozačko okruženje nudi ugodan, moderan ambijent. Pregledna digitalna instrumentna ploča donosi pregršt korisnih informacija, baš kao i središnji zaslon dijagonale 10 inča koji donosi napredni sustav R Link s Google uslugama, uvijek ažurirane podatke i virtualnog asistenta. Kao i kod nove Petice, ručica mjenjača smještena je visoko pored upravljača, gdje je uz još dvije polugice (brisači, glazba) mala gužva, no već nakon nekoliko kilometara vozač će rukom teško zgrabiti onu koja mu ne treba.
Vožnju u Portugalu odradili smo za upravljačem snažnije od dviju ponuđenih izvedbi, one s elektromotorom od 110 kW (150 KS), uparene s litij-ionskom baterijom kapaciteta 52 kWh. Pokazalo se da Četvorka s ovim pogonom (nudi se još i kombinacija elektromotora od 90 kW/120 KS i baterije od 40 kWh) uvjerljivo ubrzava, a zamor se nije osjetio niti kad smo se na autocesti približili maksimalnoj, elektronski ograničenoj brzini od 150 km/h.
Da je tome tako, potvrdila je i potrošnja. Na kraju rute od tristotinjak kilometara putno računalo pokazalo je prosjek od 12,5 kWh, pa se čini da niti tvornički obećan doseg od 400 km nije nedostižan.
Svidjelo nam se i što je Četvorka ugodna za vožnju, a uz krug okretanja od svega 10,8 metra i prilično vižljasta u gradu. Iako je ovjes jednako koncipiran kao u novoj Petici (naprijed McPherson, straga multilink)ipak je mekše podešen, primjerenije obiteljskom okruženju. Usprkos tome, zavoje smo prolazili uvjerljivo, čemu sigurno pridonosi i čvrstoća same karoserije, besprijekorno skrojene i nesklone uvijanju. Kao posebnost vrijedi istaknuti i funkciju One Pedal – nova je Četvorka prvi Renault s ovim praktičnim rješenjem, koje uz snažno regenerativno kočenje omogućuje vožnju gotovo bez diranja kočnice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....