
Veličina je bitna, govori Dacia Bigster već u samom nazivu, a ništa manje tu krilaticu baštini i uživo, na cesti. Svojevrsni XXL Duster, kako izgledom, tako i tehnologijom, dugačak je 4,57 metara, širok 1,81 i visok 1,71 metar, čime nadmašuje svog pola klase manjeg brata za priličnih 23 centimetra u dužinu, ali i 5 centimetara u visinu.
Također, iako je smješten na istu, modularnu platformu CMF-B kao i Duster, međuosovinski razmak mu je povećan na 2,7 metara (+4 cm). Sve to, naravno, pridonijelo je upečatljivijoj pojavi, koliko god Bigster imao hrpu istih elemenata na karoseriji, počevši od klonirane prednje maske do skrivene kvake na stražnjim vratima i dnevnih svjetala u obliku slova Y. Sve se tako na prvu doima već viđenim, samo ovaj put serviranim u obiteljskom pakiranju, s ponešto više šminke, ali i značajno više prostora.
Poznata atmosfera vlada i za upravljačem, makar u okviru izdašnijeg prostora sve skupa izgleda prestižnije, posebice u top opremi Extreme koja serijski donosi elemente kakvi su nekoć bili potpuno nespojivi s Dacijom. Čak i panoramski otvorivi krov, jer su istraživanja pokazala da taj detalj kupci SUV modela u kompaktnoj klasi redovito traže. I tako se on po prvi put našao u jednoj Daciji, baš kao i električno podizanje vrata prtljažnika koje se u paketu opreme Extreme doplaćuje 350 eura, a serijski dolazi u drugoj top opremi Journey, u kojoj se pak panoramski krov, po želji, doplaćuje 950 eura. Malo zbunjujuće, ali tako je.
Dobro je, međutim, što se s opremom ne škrtari već od starta. Čak i početna oprema Essential donosi ručnu klimu i središnji multimedijski sustav od 10,2 inča, po dubini i visini izdašno namjestiv upravljač presvučen je eko kožom kao i ručica mjenjača, tu su i stražnji parkirni senzori i kamera za pomoć pri vožnji unazad, ispred vozača je digitalna instrumentna ploča dijagonale 7 inča, na kotačima alu naplaci od 17 cola...
Dakle, ne da nije siromašno, nego se ponuđeno može ocijeniti i prilično darežljivim, čime Bigster donosi velik iskorak u ponudi rumunjskog proizvođača. Tim više što se uz već sve spomenuto dobiva i sva zakonom propisana sigurnosna elektronika, od automatskog kočenja do sustava za zadržavanje u voznoj traci i čitanja prometnih znakova.
Već sljedeća oprema Expression pritom donosi i automatsku, dvozonsku klimu, strujom preklopive retrovizore, podatni prednji naslon za ruke i električnu parkirnu kočnicu, čiji je prekidač smješten s lijeve strane upravljača, blizu već od starta ponuđenog prekidača My Safety, kojim se u svega dva dodira mogu isključiti brojna i zvučno prilično neugodna upozorenja sigurnosne elektronike. Zanimljivo, upravo manjak sigurnosne elektronike razlog je što Bigster ima tek tri EuroNCAP zvjezdice, no dok slušate zvučna upozorenja uopće nemate takav dojam da je riječ o bilo kakvom deficitu. Uglavnom, sreća je što se brzo i jednostavno mogu isključiti.
Izradi se zbilja nema ništa za prigovoriti. Plastične površine na prednjoj armaturi su tvrde, ali i vješto dizajnirane u mjeri da vozač i putnici nemaju osjećaj jeftinoće, a neugodnog škriputanja nema niti kad se s asfalta siđe na makadam. Ugodnom smještaju za upravljačem pridonose i primjereno udobna sjedala, izdašan prostor za glavu i solidna preglednost u svim smjerovima, uz doplatni paket City (600 eura) osnažena i prednjim parkirnim senzorima, te kamerom koja pokriva svih 360 stupnjeva oko automobila.
Puno važnije, ponuđeni sadržaji multimedije jednostavno se koriste, a posebno je pohvalno što se klimatizacijom, pa i grijanjem sjedala, upravlja fizičkim prekidačima postavljenima ispod središnjeg zaslona. Samim time, taj manevar jednostavno se poduzima i u vožnji, jer ne treba ciljati ikone na zaslonu.
Najveća razlika u odnosu na Duster nalazi se iza prednjih sjedala, gdje se u Bigsteru nudi prostora kao u priči. Bez pretjerivanja. Suputnici u drugom redu ovdje za koljena imaju na raspolaganju čak 24 centimetra, što osjetno nadilazi prosjek klase, pa se nije nikakav problem ugodno smjestiti niti iza vozača protegnutog na blizu dva metra. Uz zasebne ventilacijske otvore i USB priključke, pa i podatni središnji naslon za ruke s praktičnim držačima boca, straga dva odrasla suputnika uživaju u zavidnoj razini udobnosti.
Kudikamo izdašniji nego u Dusteru je i prtljažnik, čiji se obujam penje i do impresivne 702 litre (Duster nudi maksimalno 517 litara), a čak i izvedba s pogonom 4x4 i rezervnim kotačem normalnih dimenzija ispod podnice (doplata od 200 eura)nudi itekako iskoristivih 556 litara. A kad se preklope nasloni stražnjih sjedala, što je moguće učiniti i ručicom iz prtljažnika, dobiva se velika, potpuno ravna podnica i prostor od 1799 litara. Izvrsno. Prostora je zapravo sasvim dovoljno i za treći red sjedala, no za to se u Daciji nisu odlučili – Bigster se nudi kao peterosjed, a kome treba sedam sjedala - ima Jogger.
Kad je riječ o pogonskim rješenjima, jedina novost je novi samopunjivi hibrid pokretan 1,8-litrenim atmosferskim benzincem, koji uparen s elektromotorom i pomoćnim generatorom nudi 155 KS i u praksi troši oko pet litara. To je, ujedno, i jedina motorizacija dostupna s automatskim mjenjačem. Mi smo, pak, na test dobili Bigster s poznatim, 1,2-litrenim blagohibridnim turbobenzincem, koji uz pogon 4x4 ima 130 KS (s prednjim pogonom broji 140 KS, kao i u još nedostupnoj izvedbi s tvorničkom plinskom instalacijom).
Trocilindarski zvuk lijepo mu stišava akustično vjetrobransko staklo, u mjeri da se karakteristično frktanje ne čuje niti kad se jače stisne papučica gasa. Ima i solidan temperament, kad treba može i uvjerljivo povući, a ne pati se niti na autocesti, gdje bez problema održava visoke brzinske prosjeke.
Šteta je, međutim, što u 6-stupanjskom ručnom mjenjaču ima lošeg pomagača. Izrazito kratkih prijenosnih omjera, posebice u prva tri stupnja, mjenjač vozaču nameće veliku borbu s ručicom u gradu, pa i kretanje iz drugog stupnja, pri čemu i sama ručica donosi dozu grubosti, pa i buke prilikom prebačaja iz prve u drugu i treću brzinu. Nema sumnje da se to odražava i na potrošnju, jer je pri kretanju teško izbjeći visoke okretaje.
Tijekom gradske vožnje u prosjeku smo trošili 8,3 litre, osjetno više nego pri 130 km/h na autocesti (7,2 litre). Na otvorenoj cesti, čak i bez posebne pažnje, prolazili smo s prosjekom od oko 6 litara.
U vožnji se, s druge strane, Bigster pokazao jako dobrim, pa i stabilnim, usprkos relativno visokoj karoseriji i podnici udaljenoj od tla priličnih 21,9 cm. Ovjes je lijepo podešen i nudi primjerenu udobnost, kočnice su uvjerljive, čemu pomaže i što je masa zauzdana na 1500 kg, a i kod upravljača je vidljiv velik iskorak u okvirima Dacije. Izravniji je, a samim time ulijeva više povjerenja nego što je to bio slučaj u prethodnim modelima Dacije. Uz pogon 4x4 nudi se i nezanemariv terenski potencijal, posebice uz prigodne programe vožnje koji uključuju i pomoć pri spuštanju po nizbrdici.
Ukratko, Dacia je s Bigsterom dobila ozbiljnog igrača u klasi u kojoj vladaju Hyundai Tucson, VW Tiguan i Kia Sportage. Bigster, kojemu cijena počinje od 24.100 eura, ima aduta u rukama.
1.2 TCE 4X4
Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, turbobenzinski, mild-hibridni
Obujam 1199 ccm
Najveća snaga 96 kW/130 KS pri 4500/min
Najveći moment 230 Nm pri 2250/min
Pogon 4x4
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice sprijeda ventilirani diskovi,
straga puni diskovi
Gume215/60 R18
Dimenzije 457 x 181 x 171 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 556/1799 litara
Spremnik goriva 55 litara
Masa/Nosivost 1515 kg/522 kg
Krug okretanja 10,97 metar
Okretaja upravljača 2,8
Jamstvo 3 godine/100.000 km
EuroNCAP 3 zvijezdice
Proizvodnja Mioveni (Rumunjska)
Najveća brzina182 km/h
0-100 km/h10,8 sekundi
60 - 100 km/h 6,2 sekunde
80 -120 km/h 7,6 sekunde
100-0 km/h 38,2 metara
Potrošnja
Grad 8,3 l/100 km
Otvoreno 6,1 l/100 km
Autocesta 7,2 l/100 km
Prosječno 7,2 l/100 km
Cijena 32.000 eura
S doplatama 34.050 eura
SERIJSKA OPREMA EXTREME - alu naplatci 18” Tagasan • automatska dvozonska klima • panoramski stakleni krov • digitalna instrumentna ploča od 10 inča • središnji zaslon multimedije od 10 inča • bežični punjač za mobitel • navigacija • upravljač i ručica mjenjača presvučeni umjetnom kožom • tempomat • automatska duga svjetla • el. namjestivi i preklopivi retrovizori • el. parkirna kočnica • kamera za pomoć pri vožnji unazad • stražnji parkirni senzori • 12V utičnica u prtljažniku • središnja konzola s naslonom za ruke i hlađenim pretincom • zatamnjena stražnja stakla • modularni krovni nosači • Dacia kartica Slobodne ruke • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje prometnih znakova •
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik lak • paket Zima 2 (grijana prednja sjedala, upravljač i vjetrobransko staklo) • paket City (upozorenje na mrtvi kut, kamera 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori) • rezervni kotač • Ukupno 2050 eura
SVI MODELI
1.2 TCe (140 KS)24.100 eura
1.2 TCe 4x4 (130 KS)28.000 eura
1.8 Hybrid (156 KS)29.200 eura
KONKURENCIJA
Dacia Bigster 1.2 TCe (140 KS)24.100 eura
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI (160 KS)29.490 eura
MG HS 1.5 T-GDI (170 KS)29.990 eura
Kia Sportage 1.6 T-Gdi (160 KS)30.999 eura
Nissan Qashqai 1.3 TCe (160 KS)31.018 eura
Škoda Karoq 1.5 TSI (150 KS)31.100 eura
Komentari
0