NOVITET GODINE

VELIKI TEST: OPEL ASTRA 1.0 Turbo Lakša, ljepša i puno življa

Najprodavaniji auto svih vremena na hrvatskom tržištu stigao je u petomu izdanju
 Željko Puhovski

Opel Astra slična avionu, malo troši uvijek na dijeti, s par litara sto milja prileti. Astra je ko rođena mati, udobna je moreš uživati, udobna je, nježna, tako upravljat je sanjom lako. Malo jede malo pije, priko zime dobro grije, priko lita dobro ladi - dio je stihova kojom je uz gusle u Hercegovini opjevan dolazak pete generacije Astre. A premda je u pjesmama vrlo često sve ljepše i romantičnije, u ovoj ima puno istine, jer u epsku bitku s Golfom nova Astra ulazi lakša, nabrijanija i bolje opremljena nego ikad dosad. Za početak Nijemci su revidirali vanjske dimenzije i novo izdanje je 5 centimetara kraće i 2,5 niže od prethodnika. Sa 437 centimetara dužine Astra je sad tek jedan centimetar duža od Ford Focusa i čak deset od VW Golfa. No, ključan detalj u priči o smanjenju gabarita je prostranija unutrašnjost. Novo izdanje izvana je manje, ali nudi više centimetara putnicima, dok je prtljažnik identične veličine kao kod prethodnog izdanja.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Dovoljno je postaviti vozačko sjedalo po mjerama koje odgovaraju osobi visokoj 180 cm i sjesti na sjedalo kako i se potvrdilo da su Opelovi stručnjaci iskopali dodatna 3,5 centimetra razmaka između stražnjeg i prednjeg naslona. Povećanje u dužinu prati i šira klupa, a ni kupeovska krovna linija (dodatno spuštena kod novog modela), ne zadire u ozbiljnije u prostor putnika. Nova Opel Astra nije darežljiva kao Škoda Octavia, ali je za putnike straga puno komfornija od Ford Focusa. Istodobno i pristup unutrašnjosti dodatno je olakšan zahvaljujući širem luku otvaranja vrata. Isto vrijedi i za prtljažnik. Uz veliki otvor petih vrata, dobru iskoristivost bunkera jamče ravne forme stranica, dok je podnica rebrasta, za lakše fiksiranje predmeta. Po pitanju izgleda opelovi dizajneri zadržali su prepoznatljivu siluetu Astre, ali i dodali elemente koji je čine još dinamičnijom i privlačnijom.

Rješenja poput novog stražnjeg krovnog nosača dijelom prekrivenog staklom stvara dojam plutajućeg krova. Ništa novo, ali uvijek djeluje efektno. A premda je bočna linija visoka, nestala je i doza masivnosti prethodnika, što nije samo vizualni dojam stvoren dizajnerskim trikovima, jer je novi model, ovisno o verziji, od prethodnika lakši između 120 i 200 kilograma. Svjedoči to i usporedba testnog modela pogonjenog trocilindričnim motorom koji je desetak kilograma lakši od Renault Méganea, Forda Focusa i VW Golfa s najmanjim motorima. Rezultat je to prije svega nove platforme koju je General Motors uložio preko 200 milijuna eura, a složena je u Njemačkoj (i već posuđena za novo izdanje Chevroleta Cruz, auta kojeg u Europi nećemo vidjeti). Ostatak kilograma skresan je na sjedalima (-10), elektronici (-11), mjenjaču (-10), ispuhu (-4,5) i brojnim drugim segmentima.

Unutrašnjost je temeljito obnovljena, pogotovo u dijelu prednje armature i instrumenata. Još uvijek postoje komande i prekidači koji podsjećaju na prethodna izdanja, ali ukupni dojam je, najblaže rečeno - bolji. Nema više prenapučene središnje konzole i prednja armatura je čišća, elegantnija i djeluje prostranije. Središnji zaslon multimedijalnog sustava kojim se upravlja dodirom ikona na ekranu, u testnom modelu bio je opremljen i navigacijskim sustavom, a pruža mogućnost spajanja s Apple i Android uređajima. Kvalitetni materijali i solidna završna obrada ne ostavljaju puno prostora za pritužbe, kao ni položaj za upravljačem, koji je bez obzira na staturu jednostavno pronaći zahvaljujući širokom rasponu podešavanja sjedala i upravljača po visini i dubini.

Opelov turbobenzinski motor sa tri cilindra i izravnim ubrizgavanjem 1.0 Ecotec, koji razvija 105 KS, ugodno nas je iznenadio. Pokazao se dobrim rješenjem za Adam i Corsu, a ne razočarava ni u Astri. Tajnu umirivanja trocilindarskog motora otkrili su već Ford, Citroën i BMW, ali Opelov djeluje još uglađenije i zaobljenije. Nije pritom u pitanju samo izostanak vibracija i ružnog zvuka, puno više oduševljava okretni moment od 170 Nm, rastegnut u širokom luku od 1800 do 4250 okretaja. Ukratko, olakšana Astra i temeljito aerodinamički dotjerana s motorom od jedne litre i tri cilindra vozi se, kao što to i pjesma kaže, s lakoćom. Tipičan glas trocilindraša začuje se samo na visokim okretajima, koje motor rado prihvaća, ali s obzirom na okretni moment, za njima nema prevelike potrebe. Živahnost ne pokazuje samo u gradskoj vožnji, već i na otvorenim cestama, gdje bez problema održava visok ritam.

Mjenjač sa pet stupnjeva prijenosa je precizan, ručica je dobro postavljena, a omjeri prijenosa ne tjeraju na preveliku uporabu. Možda ne bi značajnije popravila performanse (najveća brzina 200 km/h, ubrzanje od nule do 100 km/h za 11,5 sekundi), ali bi zasigurno smanjila potrošnju, s obzirom na to da Astra 130 km/h na autocesti lovi na relativno visokih 3200 okretaja. Ipak, i ovako su konačne brojke vrlo prihvatljiva. U gradu smo mjerili 7,5 litara, na otvorenoj cesti 5,5, dok je prosječna potrošnja tijekom testa iznosila 6,5. Maleni trocilindrični benzinac nametnuo se kao bazni motor u novoj Astri. Poziciju opravdava cijenom od 127.254 kuna, što je više u odnosu na Renault Mégane, Ford Focus ili Citroën C4, ali manje od iznosa koji je potreban za kupovinu VW Golfa, oduvijek glavnog rival Astre, najprodavanijeg modela svih vremena na hrvatskom tržištu...

TEHNIČKI PODACI

1.0 Turbo Enjoy

Motor benzinski, 3 cil. turbo

Obujam 999 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 5500/min

Moment 170 Nm pri 1800-4250/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni 5 stupnjeva

Dimenzije 437 x 187 x 148,5 cm

Osovinski razmak 266 cm

Prtljažnik 370/1210 litra

Spremnik goriva 48 litara

Masa 1263 kg

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 11,2 sekunde

Potrošnja 5,2/3,9/4,4 l/100 km

Ispuh CO2 102 g/km

Cijena 131.997 kuna

S doplatama 147.172 kuna

Serijska oprema: 16-colni čelični naplaci • ručna klima • radio + USB + Aux + Bluetooth • tempomat + limitator • ESP + pomoć pri kretanju na usponu • 6 zračnih jastuka • diodna poziciona svjetla i žmigavci • monitor tlaka u gumama • multimedijalni sustav • kožni upravljač s komandama • putno računalo • Start/Stop uređaj • središnji naslon za ruke • električni podizači prednjih i stražnjih stakala

Doplate: 17-colni aluminijski naplaci • metalik lak • navigacija • dodatno unutarnje osvjetljenje • parking senzori sprijeda i straga / ukupno 15.175 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 12:25