VOZILI SMO

Volkswagen Beetle: Tehnika Golfa, duh legende

Nova izvedba slavnog njemačkog auta većom je prostranošću, dinamičnijim stilom i nižom početnom cijenom riješila glavne mane prethodnika, a nudit će se u verzijama od 105 do 200 KS
Nova izvedba slavnog njemačkog auta većom je prostranošću, dinamičnijim stilom i nižom početnom cijenom riješila glavne mane prethodnika, a nudit će se u verzijama od 105 do 200 KS

Punih 13 godina nakon uvođenja reinkarnirane Volkswagen Bube, koja je tada dobila službenu oznaku Beetle (tako su je zvali u SAD-u), stigla je nova verzija. Predstavljena je u posebno uređenom Beetle Centru, u središtu njemačke prijestolnice.

Najprije smo upoznali sve prethodne generacije Bube, potom i sve bitne značajke novog modela, a na kraju je slijedila probna vožnja. Kultni automobil, koji je izvorno predstavljen 1938., a od 1946. do 2003. proizveden u 21,529.464 primjerka, ponovno je oduševio. Premda koristi dorađenu mehaniku Golfa, to je automobil s dušom, koji će zasigurno biti popularan na većini svjetskih tržišta.

Izbor od pet motora

Nova je Buba narasla za čitav broj i sada je punopravni obiteljski automobil, jer sprijeda pruža raskošan komfor, a i straga ima dovoljno mjesta. Atraktivan vanjski dizajn prenesen je i na unutrašnjost, koja kombinira retro-stil i suvremena tehnološka rješenja. U ponudi će biti tri benzinska i dva dizelska motora, svi s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem. Najzanimljiviji će biti dizelaš 1.6 TDI sa 105 KS, koji prosječno troši 4,5 litara, a u verziji BlueMotion, sa sustavom Start&Stop, samo 4,3! To je najštedljivija verzija Bube ikad napravljena.

Moćniji dizelaš, 2.0 TDI, razvija 140 KS. Osnovni benzinac 1.2 TSI prosječno troši samo 5,9 litara, a osigurava pristojne performanse (180 km/h, 10,9 s). Bit će najjeftiniji, pa stoga također popularan. Zahtjevnijima su namijenjeni 1.4 TSI sa 160 KS (ima turbopunjač i kompresor) te 2.0 TSI sa 200 KS, kojeg smo, opremljenog DSG mjenjačem sa šest stupnjeva, vozili na prezentaciji.

Stiže krajem godine

Nova Buba, u ‘top-gun’ verziji u vožnji oduševljava. Zbog veće širine i kraćeg osovinskog razmaka (254 cm) u odnosu na Golf, okretnija je i dinamičnija, a zavoje prolazi kao po tračnicama. Osjeća se iznimna kompaktnost karoserije, koja je laserski zavarena pa ima najveću torzijsku čvrstoću u klasi. To je dobro za vozna svojstva i sigurnost. Buka je bolje prigušena, pa je vožnja užitak. Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju krajem godine, a početne će cijene, zbog trošarina i bogatije opreme, biti nešto više nego u Njemačkoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2025 08:02