Test

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid samo na struju prelazi 50 km i odlična je alternativa dizelašu

Njemački SUV u plug-in izvedbi donosi poznatu kombinaciju 1,4-litrenog turbobenzinca, elektromotora i 6-stupanjskog DSG-a

Test VW Tiguan EHYBRID

 Željko Puhovski/CROPIX

Pomalo već i veteran na tržištu koji je prije tri godine doživio i redizajn, Volkswagen Tiguan još je vrlo popularan obiteljski, ali i poslovni SUV. Toliko je popularan da je već nekoliko godina na vrhu ljestvice najprodavanijih Volkswagena na svijetu, ispred mnogo manjih i jeftinijih SUV modela poput T-Crossa i T-Roca. Kupci ga vole i biraju kao alternativu za Golfa i Passata za kojima je potražnja dosta oslabila.

Uspjeh Tiguana tim više fascinira kada uzmemo u obzir da se radi o vremešnom modelu kojem je zamjena pred vratima. U posljednjoj, aktualnoj generaciji stigao je prije sedam godina, no još se drži se bolje od većine mnogo mlađih konkurenata. Zašto je tako provjerili smo testom najprestižnije verzije (izuzev sportskog R-a) s plug-in hibridnim pogonom kojeg Volkswagen naziva eHybrid.

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Plug in hibridna varijanta čini se kao odlična prilika za mnoge kupce, jer za cijenu koja je manja od one TDI-a sa 150 KS dobivaju auto s čak 245 KS koji može voziti na struju i tako potencijalno još manje trošiti od dizelaša. Zato ćemo se na početku odmah osvrnuti na ono najzanimljivije, pogon ovog auta.

Sastoji se od 1,4-litrenog turbo benzinca koji razvija 150 KS i električnog motora koji, kao i benzinac, pokreće prednju osovinu i razvija 115 KS. Ukupna snaga sustava je 245 KS, a okretni moment iznosi 400 Nm što rezultira zaista živahnim performansama.

Sama maksimalna brzina s 205 km/h nije toliko impresivna, no više je nego dovoljna. Ipak, ono što je mnogo bolje su ubrzanja. Trajanju sprinta do 100 km/h od 7,5 sekundi nema se što prigovoriti, a još su dojmljivija međuubrzanja gdje električni odmah motor "puni rupu snage" dok se benzinski ne zavrti na idealan broj okretaja. Rezultat je auto s kojim su pretjecanja u većini slučajeva "dječja igra".

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

S druge strane, što se ekonomičnosti tiče, sve ovisi o tome koliko ga često punite. Ako je to svaki dan, potrošnja goriva će biti zaista minimalna jer auto je u stanju prevaliti od oko 40 do oko 60 km na struju u gradskoj vožnji ili na otvorenoj cesti, s nježnim do umjerenim stilom vožnje. Te vrijednosti se odnose se idealne vremenske prilike s temperaturom oko 20 stupnjeva.

Na autocesti taj doseg rapidno pada, pa vožnja na struju autocestom nema previše smisla. Na sreću, automobil ima mogućnost održavanja trenutnog stanja baterije tako da preostalu struju možete sačuvati za dionicu na kojoj će biti potrebnija ili iskoristivija. Tu je i opcija punjenja baterije benzinskim motorom u vožnji, no ona nema previše smisla jer automobil tada troši više goriva nego što će ga uštedjeti kasnijim korištenjem te generirane struje.

Kada je baterija prazna Tiguan se ponaša kao klasičan hibrid, a toliko i troši. Uz prosječan stil vožnje možete očekivati potrošnju od oko 6 l/100 km u gradu i na otvorenoj cesti, a na autocesti će se ona pri putnoj brzini od oko 130 km/h popeti na oko 7 l/100 km.

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Sasvim solidne brojke koje pokazuju da plug-in hibrid može biti dobra alternativa dizelašu kada je u pitanju potrošnja. Nije tako štedljiv na autocesti, no uz punu bateriju u gradu nadoknađuje izgubljeno. Jedino, ako stvarno često putujete na duže relacije dizel je još uvijek štedljivija opcija.

Baterija je prilično malena što objašnjava mali električni doseg, no zato se barem brzo puni. Njenih 9,2 kWh kapaciteta puno je na kućnoj utičnici za pet do šest sati, a na javnom AC punjaču ili wallboxu za oko dva i pol sata. Time je Tiguan eHybrid idealan za one koji ga misle puniti kod kuće u jeftinijoj noćnoj tarifi. Manje od jednog eura za pedesetak kilometara je zaista dobra cijena za energiju.

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Što se osjećaja u vožnji tiče Tiguan je, unatoč dobrim performansama i velikoj snazi, daleko od sportskog auta. I vi, a i auto će se najbolje osjećati uz nježnu i opuštenu vožnju na koju vas auto svojim "karakterom" i tjera. Moguće je i juriti zavojima i to prilično brzo, no tada se javlja niz "nuspojava" koje kod ovakvih auta smetaju. Javlja se povećana buka, koja se zaista čuje u autu koji je većinu vremena izuzetno tih, mjenjač se ponekad "premišlja" što bi učinio na nagli pritisak gasa, a karoserija se naginje tipično za jedan SUV.

Ništa od toga pretjerano ne smeta, štoviše Tiguan je jedan od najdinamičnijih auta u klasi kompaktnih plug-in hibrida što se tiče vožnje, no ugodnije je u ovom autu opušteno krstariti. Udobnost je vrlo dobra a tome pridonose i ne pretjerano veliki naplatci od 18 inča s "mesnatim" gumama profila 55 koje komfornom ovjesu pomažu pri filtriranju neravnina.

Sam automobil izgleda i djeluje vrlo poznato. Jedini znakovi koji vam daju do znanja da je ovo eHybrid verzija su priključak za punjenje na prednjem blatobranu i diskretne oznake modela na karoseriji.

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Unutrašnjost je vrlo prostrana, prostranija nego kod većine SUV-ova kompaktne klase, no jedna stvar oko koje ćete morati napraviti kompromis je prtljažni prostor. Prtljažnik eHybrida manji je od standardnog Tiguana. Kapacitet od 615 litara smanjuje se na 476 litara, uglavnom zbog smještaja baterije plug-in hibrida. Unatoč tome, prtljažni prostor je i dalje pristojnog oblika i veličine.

Unutrašnjost je vrlo kvalitetno napravljena s vrlo dobrim materijalima, a dizajn otkriva da se ipak radi o sedam godina starom VW-u. To zapravo ne mora ni biti loše, jer mnogi ne preferiraju smjer dizajna unutrašnjosti u kojem je VW krenuo s nekim novijim modelima, posebno električnim. U odnosu na klasične Tiguane, ovaj se ne razlikuje ni u unutrašnjosti izuzev nekoliko prilagođenih izbornika u Infotainmentu i tipki pored ručice mjenjača.

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Kad smo već kod mjenjača, spomenimo da je njegova ručica klasičnog oblika i veličine, za razliku od većine novijih VW-a koji imaju minijaturnu ručicu. Mnogi preferiraju ovo rješenje, no činjenica je da ono krade dosta mjesta na središnjoj konzoli. Sam mjenjač je DSG s dvostrukom spojkom i sa šest brzina specijalno razvijen za hibridne modele koji radi vrlo brzo i uglavnom neprimjetno, osim kada se poželite voziti sportski gdje se "ne snalazi" najbolje.

Oprema je vrlo raskošna. Volkswagen je posljednjih godina mnogo toga iz dodatne opreme prebacio u serijsku tako da ovaj auto bez nadoplate ima i skupe detalje poput LED Matrix svjetala. Infotainment najnovije generacije je jako poboljšan i više nije "Ahilova peta" auta kao što je to bilo u nekim ranijim modelima VW-a, posebice u prvim Golfovima 8 i ID.3 modelima. Raspored izbornika je mnogo logičniji, potrebne funkcije ćete naći relativno lako, a rad sustava je dosta brz i bez "zapinjanja".

image

Test VW Tiguan EHYBRID

Željko Puhovski/CROPIX

Tiguan je vrlo dobar automobil i vrlo dobar plug-in hibrid. Možda nije zabavan koliko mu snaga sugerira, no tko u ovoj klasi uopće traži zabavu u vožnji. Ovo je auto za one koji rade mnogo kilometara u gradu i pritom žele biti ekološki i štedljivi. S obzirom na to da je više od 3300 eura jeftiniji od dizela s 200 KS, malo veću potrošnju na duljim relacijama od dizelaša lako ćemo mu oprostiti.

Tehnički podaci

Motor turbo benzinski, 1395 ccm

Najveća snaga 110 kW/150 KS pri 5000/min

Najveći moment 250 Nm pri 1500/min

Elektromotor

Najveća snaga 85 kW/115 KS

Najveći moment 330 Nm

Ukupno 245 KS/400 Nm

Baterija litij-ionska, 9,2 kWh

Max AC snaga punjenja 3,6 kW

Pogon/mjenjač prednji/automatski s dvostrukom spojkom, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnice ventilirani diskovi

Gume 235/55 R18

Dimenzije 451 x 186 x 167 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 476/1516 litara

Masa 1711 kg

Najveća brzina 205 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Kočenje 100-0 km/h 36,4 metara

Prosječna potrošnja WLTP 1,5-1,7 l/100 km

Doseg na struju 47 km

PUNJENJE

3,6 kW 2 sata i 35 minuta

Cijena 46.114 eura

S doplatama 47.223 eura

SERIJSKA OPREMA Elegance - alu naplatci 18” • trozonska automatska klima • Top Comfort prednja sjedala • digitalna instrumentna ploča od 10,25” • središnji zaslon multimedije od 8” • HMI okretni prekidač • navigacija • prilagodljivi tempomat • Apple CarPlay/Android Auto • el. stakla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • parkirni senzori sprijeda i straga • kamera za vožnju unazad • LED Matrix svjetla • automatska kontrola dugih svjetala • kožni upravljač • pametni ključ • upozorenja za razmak i brzinu • automatsko kočenje s prepoznavanjem pješaka • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci

DOPLATE - metalik boja • 2 USB priključka sprijeda• višenamjenski upravljač presvučen kožom grijan s ručicama za mijenjanje brzina • grijana sjedala, vjetrobran i mlaznice za pranje stakla

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 07:48