KOREJSKI AMERIKANAC

VOZILI SMO Chevrolet Orlando: Velika obitelj recesiji usprkos

Odnos cijene i kvalitete glavno je oružje kojim Chevrolet ulazi u segment kompaktnih monovolumena sa sedam sjedala, no problem stvaraju pomalo nezgrapan dizajn i jeftina plastika u unutrašnjosti

Nemojte da vas Orlando zavara - izgled, značka na haubi pa i samo ime uvelike imaju američki predznak, no kao i ostali Chevroleti namijenjeni europskom tržištu, riječ je o automobilu koji dolazi iz Koreje. Monovolumen sa sedam sjedala i linijama koje podsjećaju na moderni SUV, nastao je na platformi Cruza koju će u budućnosti koristiti i novo izdanje Opel Zafire.

Zahvaljujući ukupnoj dužini od 465 cm te impozantnom osovinskom razmaku od 276 cm, prostranost je jedna od udarnih snaga. No, treći red sjedala kao i kod većine konkurenata više služi za nuždu nego za stalnu upotrebu. Doduše, sjedala su malo povišena, ali nedovoljno da bi se odrasla osoba osjećala ugodno. Osim toga, Orlando nema klizna bočna vrata i pristup trećem redu prilično je zahtjevan. Potrebno je srušiti sjedala drugog reda, a loše je i što postavljanje trećeg reda smanjuje prtljažnik sa solidnih 458 na mizernih 89 litara.

Masivna maska podijeljena u dva dijela, ravan krov i veliki vanjski retrovizori razlog su zbog kojih Orlando djeluje američki, iako se u Sjedinjenim Državama neće prodavati. Bočne linije obilježene su naglašenim lukovima blatobrana dok su dizajneri staklene bočne površine odredili gotovo pravilnim geometrijskim linijama, prepuštajući veću površinu limu. Stražnji dio odiše jednakom dozom masivnosti, zbog čega Orlando djeluje vrlo stabilno.

U unutrašnjosti pažnju privlači središnja konzola koja uvelike podsjeća na viđene u Opelima - od komandi na upravljaču do navigacijskog uređaja s istovjetnim zaslonom. Vozačka pozicija je pohvalna, a sve komande nadohvat ruke i pregledno posložene. Plastika doduše djeluje pomalo ekonomično, ali sve je dobro posloženo. Obiteljska namjena naglašena je i brojnim pretincima za odlaganje sitnica, ali i širokokutnim unutarnjim retrovizorom, koji pomaže vozaču u nazdoru djece smještene straga.

Monovolumen težine od tone i pol vozili smo s benzinskim motorom 1.8 sa 141 KS i turbodizelažem 2.0 sa 163 KS. Očekivano, izdašni okretni moment dizelskog motora, koji dolazi sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem puno je ugodniji. No, ni benzinac s ručnim mjenjačem nije zanemariva opcija. Motor vuče odlučno i ne pokazuje znakove nemoći. U ponudi će biti i treća izvedba s dizelašem od 131 KS, koja bi mogla biti i najzanimljivija.

Unatoč masivnom izgledu Orlando djeluje prilično živahno. Upravljač pokazuje diskretnu brzinu, sasvim primjerenu karakteru vozila, dok je ovjes prilično mekan kako bi duga putovanja bila što ugodnija. Vozač ima dobru preglednost zahvaljujući povišenoj poziciji, a neznatno je ograničava masivni krovni nosač. Orlando je udoban i prostran, a unatoč velikim vanjskim retrovizorima i vrlo tih. Jedna od vrlina je i odličan odnos cijene i kvalitete, zbog čega za obitelji s više članova zasigurno može postati prvi izbor.

MOTOR 1.8 2.0 2.0



Vrsta benzinski turbo dizelski

Obujam (ccm) 1796 1998 1998

Snaga (KS/min) 141/6200 131/3800 163/3800

Moment (Nm/min) 176/3800 315/2000 360/2000

Brzina (km/h) 185 180 195

0-100 km/h (s) 11,6 10,3 10,0

Potrošnja (l/100 km) 7,3 6,0 6,0

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 21:04