MOTOCIKLI

Vozili smo: Honda Forza 750 je cestovno izdanje sjajnog X-ADV crossovera

Premda svu mehaniku dijeli s X-ADV modelom, Forza 750 ne želi briljirati i u off-roadu, već isključivo na asfaltu
Honda Forza 750
 Tomislav Krišto/CROPIX

Kad već ne uspijeva zavladati prestižnom kategorijom adventurea, Honda želi zagospodariti razredom maxi-skutera. U mirovinu je stoga poslala zastarjelu Integru, a njezinu je ulogu preuzela nova Forza 750, brat blizanac veličanstvenog crossovera X-ADV. I dok X-ADV želi briljirati i u off-roadu, Forza 750 se drži asfalta. Prednja i stražnja vilica kraćeg su hoda, a kotači umjesto žbica imaju deset krakova. I izgleda više kao CBR 1000RR, nego kao Africa Twin.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Kad sjednete na Forzu 750, prvo vam u oči upada sjedalo na samo 79 cm, što znači da se za upravljačem ugodno osjećaju i niži od 180 cm. Dvostruko sjedalo je široko, pa ne umara ni na duljim putovanjima, a sjajna stvar je i minijaturni oslonac za donji dio kralješnice na spoju s dijelom za suvozača.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Svi prekidači su na dohvat prsta, uključujući i polugice automatskog mjenjača, a TFT instrumentna ploča čitljiva je i na suncu. Elektronički gas omogućio je ugradnju najmodernije sigurnosne tehnologije, kao i triju programa rada motora, kontrole proklizavanja i automatskog mjenača s dvostrukom spojkom (Kiša, Standard i Sport). Plastika je vrhunska, a svi spojevi besprijekorni, kao i na svakoj Hondi.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Pritisak na prekidač iz sna budi rednog dvocilindraša, koji zvuči muški (radilica je na 270 stupnjeva). Automatski mjenjač ubacujemo u prvi stupanj prijenosa i krećemo... Forza odmah ulijeva povjerenje i kroz gužvu se probija gotovo kao skuter. Čak se možete provlačiti između automobila, ali uz dosta opreza, jer je ipak široka priličnih 79 centimetara. Tajna je u kombinaciji kotača od 17 cola sprijeda i 15 straga, ali i prednjoj upside-down vilici od 41 milimetra i podesivom stražnjem monoamortizeru, koji suvereno upijaju neravnine. Automatski mjenjač je na rubu savršenstva.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Još je uvjerljivija na otvorenoj cesti, gdje se vozi kao motocikl. Prednji kraj na kočenju jedva blago ponire, a japanski crossover u zavoju slijepo slijedi zamišljenu putanju i omogućuje vrtoglave brzine. Čak ni promjene smjera ne predstavljaju problem, premda s punim spremnikom goriva Forza 750 teži priličnih 235 kilograma.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Dugohodni redni dvocilindraš zahvaljujući laganijim klipovima, strmijim usisnim kanalima, većem airboxu i novom ubrizgavanju 5 posto je snažniji nego u prošlogodišnjem X-ADV - sad razvija 58,6 KS pri 6750 okretaja, uz najveći moment od 69 Nm. Punim plućima prodiše već na 2500 okretaja, a najugodnije se osjeća između 3000 i 5000 okretaja. Uopće ga nije potrebno vrtiti, a zato ni ne troši - u prosjeku oko 4,5 litara, što znači da s jednim spremnikom prevali lijepih 300 kilometara.

image
Honda Forza 750
Tomislav Krišto/CROPIX

Kao i svaki maxi-skuter, Forza 750 nije jeftina - stoji 87.040 kuna. Za utjehu, to je čak 10.900 kuna manje od X-ADV (97.940), ali i od izravnih suparnika iz Yamahe (T-Max 560 stoji 95.900 kuna) i BMW (C650 Sport stoji 97.294 kune).

Honda 750 Forza

Tehnički podaci
Motor 2 cilindra, redni, Euro 5
Obujam 745 ccm (77 x 80 mm)
Snaga 43,1 kW/58,6 KS pri 6750 o/min
Okr. moment 69 Nm pri 4750 o/min
Mjenjač automatski s 2xspojkom, 6 stupnjeva
Završni prijenos lancem
Okvir cjevasti, čelični
Ovjes sprijeda upside-down vilica ø41 mm,
straga oscilirajuće rame (120 mm hoda)
Kočnice sprijeda dva diska ø310 mm
s 4-klipnim kliještima, straga disk ø240 mm
s 2-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda 120/70-17, straga 160-60-15
Dužina/širina 2200/790 mm
Međuosovinski razmak 1580 mm
Visina sjedala 790 mm
Težina (suh)/nosivost 235/199 kg
Spremnik goriva 13,2 litre

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 19:44