Kad već ne uspijeva zavladati prestižnom kategorijom adventurea, Honda želi zagospodariti razredom maxi-skutera. U mirovinu je stoga poslala zastarjelu Integru, a njezinu je ulogu preuzela nova Forza 750, brat blizanac veličanstvenog crossovera X-ADV. I dok X-ADV želi briljirati i u off-roadu, Forza 750 se drži asfalta. Prednja i stražnja vilica kraćeg su hoda, a kotači umjesto žbica imaju deset krakova. I izgleda više kao CBR 1000RR, nego kao Africa Twin.
Kad sjednete na Forzu 750, prvo vam u oči upada sjedalo na samo 79 cm, što znači da se za upravljačem ugodno osjećaju i niži od 180 cm. Dvostruko sjedalo je široko, pa ne umara ni na duljim putovanjima, a sjajna stvar je i minijaturni oslonac za donji dio kralješnice na spoju s dijelom za suvozača.
Svi prekidači su na dohvat prsta, uključujući i polugice automatskog mjenjača, a TFT instrumentna ploča čitljiva je i na suncu. Elektronički gas omogućio je ugradnju najmodernije sigurnosne tehnologije, kao i triju programa rada motora, kontrole proklizavanja i automatskog mjenača s dvostrukom spojkom (Kiša, Standard i Sport). Plastika je vrhunska, a svi spojevi besprijekorni, kao i na svakoj Hondi.
Pritisak na prekidač iz sna budi rednog dvocilindraša, koji zvuči muški (radilica je na 270 stupnjeva). Automatski mjenjač ubacujemo u prvi stupanj prijenosa i krećemo... Forza odmah ulijeva povjerenje i kroz gužvu se probija gotovo kao skuter. Čak se možete provlačiti između automobila, ali uz dosta opreza, jer je ipak široka priličnih 79 centimetara. Tajna je u kombinaciji kotača od 17 cola sprijeda i 15 straga, ali i prednjoj upside-down vilici od 41 milimetra i podesivom stražnjem monoamortizeru, koji suvereno upijaju neravnine. Automatski mjenjač je na rubu savršenstva.
Još je uvjerljivija na otvorenoj cesti, gdje se vozi kao motocikl. Prednji kraj na kočenju jedva blago ponire, a japanski crossover u zavoju slijepo slijedi zamišljenu putanju i omogućuje vrtoglave brzine. Čak ni promjene smjera ne predstavljaju problem, premda s punim spremnikom goriva Forza 750 teži priličnih 235 kilograma.
Dugohodni redni dvocilindraš zahvaljujući laganijim klipovima, strmijim usisnim kanalima, većem airboxu i novom ubrizgavanju 5 posto je snažniji nego u prošlogodišnjem X-ADV - sad razvija 58,6 KS pri 6750 okretaja, uz najveći moment od 69 Nm. Punim plućima prodiše već na 2500 okretaja, a najugodnije se osjeća između 3000 i 5000 okretaja. Uopće ga nije potrebno vrtiti, a zato ni ne troši - u prosjeku oko 4,5 litara, što znači da s jednim spremnikom prevali lijepih 300 kilometara.
Kao i svaki maxi-skuter, Forza 750 nije jeftina - stoji 87.040 kuna. Za utjehu, to je čak 10.900 kuna manje od X-ADV (97.940), ali i od izravnih suparnika iz Yamahe (T-Max 560 stoji 95.900 kuna) i BMW (C650 Sport stoji 97.294 kune).
Honda 750 Forza
Tehnički podaci
Motor 2 cilindra, redni, Euro 5
Obujam 745 ccm (77 x 80 mm)
Snaga 43,1 kW/58,6 KS pri 6750 o/min
Okr. moment 69 Nm pri 4750 o/min
Mjenjač automatski s 2xspojkom, 6 stupnjeva
Završni prijenos lancem
Okvir cjevasti, čelični
Ovjes sprijeda upside-down vilica ø41 mm,
straga oscilirajuće rame (120 mm hoda)
Kočnice sprijeda dva diska ø310 mm
s 4-klipnim kliještima, straga disk ø240 mm
s 2-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda 120/70-17, straga 160-60-15
Dužina/širina 2200/790 mm
Međuosovinski razmak 1580 mm
Visina sjedala 790 mm
Težina (suh)/nosivost 235/199 kg
Spremnik goriva 13,2 litre