Toyota Aygo X Hybrid

Vozili smo najmanji hibrid na tržištu s cijenom od 19.900 eura: Vozi se sjajno, ide kao lud, a ne troši ništa

Aygo X po prvi put dolazi s hibridnim pogonom od 116 KS, brži je i tiši te znatno štedljiviji s prosjekom ispod četiri litre

Testne vožnje Toyote Aygo X Hybrid u Firenci

 Zvonimir Jurčić
Aygo X po prvi put dolazi s hibridnim pogonom od 116 KS, brži je i tiši te znatno štedljiviji s prosjekom ispod četiri litre

Toyotin najmanji model u ponudi, gradski specijalist Aygo X, po prvi put je dobio hibridni pogon. Najveća je to novost kod ovog nedavno redizajniranog, dizajnerski simpatičnog gradskog zvrka, koji se od 2022. šepuri u modernom, crossoverskom stilu i s dodatkom X u nazivu.

Smještaj hibridnog sklopa poznatog iz broja većeg Yarisa, u što smo se uvjerili prilikom prvog susreta u Firenci, zahtijevao je i ozbiljnije zahvate na karoseriji. Kako bi, naime, sve komponente stale u tek 3,78 metara dugačak Aygo X, prednji mu je dio produžen za 7,6 centimetara, prije svega kako bi se ispod prednjeg poklopca mogao smjestiti 1,5-litreni trocilindarski benzinac.

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Time su se promijenile i proporcije, zahvaljujući kojima osvježeni Toyotin mališan sada djeluje ozbiljnije i masivnije. S druge strane, dobro je što rastegnuta karoserija nije naštetila okretnosti, jednom od ključnih aduta. Krug okretanja manji je od deset metara, upravljač još precizniji, a povišena pozicija sjedenja pruža uzornu preglednost. Parkiranje u uskim ulicama i skučenim garažama i dalje ne predstavlja baš nikakav problem, a produljenje karoserije gotovo se ne primjećuje niti u vožnji.

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Novi je, naravno, osjećaj za upravljačem. Aygo X Hybrid pritiskom na papučicu gasa kreće tiho i nenametljivo, gotovo nečujno. U gradskoj vožnji s čestim zaustavljanjima hibridni pogon radi onako kako smo na to već navikli kod Toyote. Kretanje i većinu vožnje odrađuje uz pomoć elektromotora, dok se benzinski motor uključuje tek kada je potrebna veća snaga ili kada se potpuno isprazni baterija. Rezultat je mirno i ravnomjerno ubrzanje, uz prepoznatljiv električni potisak pri nižim brzinama.

Pogonski sklop sastoji se od 1,5-litrenog benzinca s 91 KS i elektromotora od 80 KS, čime sustavska snaga iznosi čak 116 KS i ozbiljno nadmašuje onu koju je nudio dosadašnji trocilindarski benzinac 1.0. Tih 44 KS više itekako se osjeti u vožnji, posebice jer hibridizacija nije donijela bitno veću masu - tek 125 kilograma više (1140 kg u odnosu na 1015 kg).

Veliki iskorak postignut je i ugradnjom nove generacije CVT mjenjača s virtualnim stupnjevima prijenosa, čime je izbjegnuto neugodno skutersko navijanje okretaja, inače svojstveno mjenjačima ove koncepcije. Na autocesti smo brzinu od 130 km/h dosegli bez napora, bez da smo imali osjećaj da smo stalno na gornjoj granici mogućnosti motora kao kod prethodnika. A dobitak u snazi i momentu (120 Nm) pridonio je i udobnosti u vožnji. Više, naime, nije potrebno unaprijed razmišljati kako bi se uključili na autocestu ili kod pretjecanja.

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Povećanje snage pozitivno je utjecalo i na performanse - Aygo X Hybrid do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde, čak pet sekundi brže od benzinca 1.0. Više je to nego dovoljno za opuštenu vožnju, uvijek s lijepom količinom snage u rezervi. I buka je osjetno manja, čak i iznenađujuće niska za ovu klasu, posebice prilikom vožnje na autocesti. U Toyoti to pripisuju boljoj izolaciji i debljim staklima.

Ovjes je i prije bio dobar i udoban, a sada djeluje još čvršće, posebice kod nove izvedbe GR Sport s dodatno naglašenim sportskim karakterom. Naginjanje u zavojima tu je još umjerenije nego kod standardne izvedbe, a sportske opruge i deblji stabilizatori donose preciznije upravljanje, dok je reakcija na gas osjetno oštrija. Litij-ionska baterija smještena ispod stražnje klupe pritom snižava težište za oko četiri centimetra, što pozitivno utječe na stabilnost i upravljivost kod bržeg nizanja zavoja.

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Na kraju ono najvažnije - s tvornički deklariranih 3,7 litara riječ je o najštedljivijem automobilu uopće na tržištu, a kako tu nije riječ o fabriciranom rezultatu, potvrdilo nam je putno računalo. Kombiniranu rutu, naime, prešli smo s prosjekom od četiri litre.

Novi Aygo X već je dostupan za prednarudžbe u Hrvatskoj, a isporuke kreću u siječnju. Premda najskuplja izvedba GR Sport stoji 25.600 eura, cijena uz početnu opremu X-Play starta na 19.990 eura, što je tek tisuću eura više od iznosa za koji se nudio dosadašnji model. Riječ je, dakle, o najpristupačnijem hibridu na tržištu.

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Ukratko

Zvonimir Jurčić isprobao je novu Toyotu Aygo X Hibrid na ulicama Firence i okolice, a posebno ga je dojmila sportski podešena izvedba s paketom GR Sport

Alu naplaci od 18 cola, agresivniji prednji branik s oznakom GR i dvobojna karoserija s crnim prednjim poklopcem znakovi su raspoznavanja izvedbe GR Sport

Unutrašnjost je funkcionalna, komande logički raspoređene, a multimedija sa zaslonom od 9 ili 10,5 inča brža i modernija iako je zadržano dosta fizičkih prekidača

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Ručica CVT mjenjača je masivna i dobro leži u ruci, digitalni zaslon instrumenata jasno pokazuje sve informacije, a poboljšana je i grafika središnjeg zaslona multimedije

Prostor za koljena straga s obzirom na međuosovinski razmak od 2,43 metra ne može biti izdašniji, a ispod sjedećeg dijela klupe smještena je baterija od 0,76 kWh

Prtljažnik kao i dosad broji solidnih 231 litru. No, kako bi se smjestio 1,5-litreni benzinac trebalo produžiti prednji dio automobila

image

Toyota Aygo X Hybrid

Alessio Barbanti

Novi Aygo X Hybrid je spretan, živahan i okretan u gradu, a prilično je uvjerljiv i na autocesti. Do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde, čak pet sekundi brže od prethodnika

Najmanja Toyota u ponudi ne samo da je najpristupačniji pravi hibrid na tržištu, već se može pohvaliti potrošnjom od tek 3,7 litara te emisijom CO2 od 85 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 08:02