Otada se krajem 2017. pojavila na tržištu, Seat Arona u stopu dijeli sudbinu Ibize. Šarmantni gradski SUV španjolske tvrtke, naime, prvi je put redizajniran 2021., iste godine kada i još uvijek aktualna, peta generacija Ibize, da bismo prije nekoliko tjedana na otoku Ibizi imali priliku sjesti za upravljače oba, ponovno istovremeno redizajnirana modela.
To i ne treba čuditi. Koliko god ciljala ponešto drugačiju publiku, Arona je zapravo Ibiza na visokim petama, smještena na istu koncernsku platformu MQB-A0 namijenjenu gradskim modelima, pogonjena je istim motorima, ima isti ovjes s polukrutom osovinom straga... No, u današnje vrijeme veliki joj je adut što je u prilici zavoditi popularnom povišenom pozicijom.
Kako god bilo, sada poduzete intervencije na Aroni gotovo su istovjetne onima na Ibizi. Nakon premijerno pokazane Atece, drugi SUV u ponudi španjolske tvrtke blago je dotjeran novom prednjom maskom atraktivne romboidne strukture u koju su sada u donjem dijelu ugrađene maglenke, ponešto izmijenjenim izgledom prednjeg branika i novom grafikom prednjih i stražnjih LED svjetala, koja sada nude bolju vidljivost i atraktivniji svjetlosni potpis. Tu su i tri nove boje karoserije (Liminal, Oniric i Hypnotic) koje je po želji moguće kombinirati s crnom (Midnight) ili sivom (Manhattan) bojom krova, a tu je i novi dizajn alu naplataka od 16 i 18 cola.
Za upravljačem, za kojim se sjedi nekih pet centimetara više nego u Ibizi, dočekalo nas je uglavnom poznato okruženje, na tragu onoga osmišljenog tijekom redizajna iz 2021. Novosti, međutim, ima – upravljač koji lijepo sjeda u ruke sada je presvučen ugodnom, perforiranom kožom, u opremi FR dočekala su nas serijska sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu, ponuđeno je bežično punjenje pametnih telefona snagom od 15 W, a novi iskorak u digitalizaciji postignut je serijskom digitalnom instrumentnom pločom i naprednijom multimedijom, koja dolazi sa zaslonima dijagonale 8,25 ili 9,2”.
U samoj vožnji nije bilo pretjeranih iznenađenja. Ispod prednjeg poklopca nalazi se poznati trocilindarski benzinac 1.0 TSI u varijantama s 95 i 115 KS, pri čemu snažnija izvedba umjesto 5-stupanjskog ručnog dolazi sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskom automatikom DSG.
Vrh ponude predstavlja izvrsni 1.5 TSI od 150 KS, dostupan isključivo s automatikom. Najviše kilometara španjolskim otokom Ibiza prokrstarili smo upravo u najsnažnijoj Aroni uglađenog rada i primjerene žustrine, kojom smo na uglavnom pustim otočkim cestama trošili manje od šest litara. Nove tekstilne presvlake pokazale su se iznimno udobnima u vožnji, baš kao i sportska sjedala koja čvrsto drže tijelo u zavojima. Svidjela nam se i za klasu više nego solidna prostranost u oba reda sjedenja.
Ukratko
Dotjerana prednja i stražnja svjetla nude moderniju grafiku i bolju vidljivost, a naziv modela i dalje je ispisan pisanim slovima
Jedan od kozmetičkih zahvata izveden je i na alu naplatcima od 16 i 18 cola, a serijski se isporučuju crni krovni nosači i okviri prozora
Modernija prednja maska tek je neznatno promijenila pojavu Arone, koja zahvaljujući podnici uzdignutoj 19 cm od tla bez problema savladava visoke rubnjake
Zaslon multimedije uzdignut je visoko na prednju armaturu, a kod nove Arone na svoje dolaze i ljubitelji klasičnih ručica mjenjača
Upravljač je ugodno izravan, a u vožnji do izražaja dolazi i lijepo uštimani ovjes s polukrutom osovinom straga, koji nudi fini balans između udobnosti i vozačkih prohtjeva
Straga se nudi prostor za koljena iznad standarda klase, a sjedala su presvučena ugodnom tkaninom
Prtljažnik broji okruglih 400 litara, sasvim dovoljno za obiteljske potrebe. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala raste na lijepih 1260 litara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....