u korak s vremenom

Vozili smo prvi korejski električni pick-up - KGM Musso EV: Surf-daske draže su mu od vreća cementa

Llifestyle pick-up dug 5,16 metara, zahvaljujući multilinku straga ugodan je u vožnji, a uz bateriju od 80,6 kWh nudi doseg od preko 400 km

KGM Musso EV

Llifestyle pick-up dug 5,16 metara, zahvaljujući multilinku straga ugodan je u vožnji, a uz bateriju od 80,6 kWh nudi doseg od preko 400 km

Korejski KGM (nekadašnji SsangYong) ima dugu tradiciju izrade robusnih terenaca, no sada je došlo vrijeme za novi iskorak - na cestama u okolici Frankfurta prešli smo prve kilometre s Mussom EV, prvim potpuno električnim pick-up modelom iz Južne Koreje.

image

KGM Musso EV

Musso EV dugačak je 5,16 metara, međuosovinski razmak broji mu 3,15 metara, a dvostruka kabina prima pet osoba. Nije škrt niti tovarni prostor - dugačak je 1,35 i širok 1,52 metara, pa bez problema prima i europaletu. Riječ je, dakle, o raskošnom kamionetu, koji zahvaljujući teretnom prostoru preko tjedna tako može služiti za posao, a vikendom preuzeti ulogu obiteljskog automobila za izlete u prirodu.

image

KGM Musso EV

Musso EV je pritom i iznenađujuće udoban u vožnji, prvenstveno zahvaljujući tome što straga nema za kamionete tipičnu krutu osovinu i lisnate opruge, već multilink kakav nudi i Torres EVX. Osim toga, podnica mu je od tla udaljena umjerenih 18 cm, što pridonosi stabilnosti u zavojima.

Unutrašnjost je identična onoj u modelu Torres EVX. Izrađena je precizno te opremljena robusnim, ali kvalitetnim materijalima. Prednja sjedala su udobnija od stražnjih, no i u drugom redu ima dovoljno mjesta za koljena, ramena i glave putnika. Prednjom armaturom pritom dominira 12,3-inčni središnji zaslon, putem kojeg se upravlja svim dostupnim funkcijama.

image

KGM Musso EV

U podnici Mussa EV nalazi se baterija sa suvremenom LFP Blade tehnologijom koju isporučuje kineski BYD, kapaciteta 80,6 kWh. Prema WLTP standardu, model s pogonom na prednje kotače ima doseg od 420 km, dok verzija s pogonom na sva četiri kotača može prijeći i dalje solidnih 379 km. Brzo punjenje od 10 do 80 posto traje 36 minuta (120 kW), dok je punjenje izmjeničnom strujom moguće snagom do 11 kW.

image

KGM Musso EV

Obje verzije koriste sinkroni elektromotor s permanentnim magnetima snage 152 kW (207 KS) i okretnim momentom od 339 Nm, dok je kod izvedbe s pogonom na sva četiri kotača (304 kW) dodan identičan elektromotor i na stražnju osovinu. Vozili smo verziju s prednjim pogonom koja, s obzirom na gotovo 2,2 tone, solidno ubrzava i stotku hvata za 9,2 sekunde (verziji s pogonom na sve kotače treba 8 sekundi) te može pojuriti do maksimalnih 162 km/h.

image

KGM Musso EV

Dobro je što usprkos velikoj masi i izdašnim dimenzijama potrošnja nije dramatična - na kombiniranoj dionici od 100 kilometara zabilježili smo prosjek od 24,0 kWh.

Na koncu, KGM Musso EV pokazao je da uspješno kombinira korisne karakteristike komercijalnog vozila s udobnošću i tehnologijom namijenjenom privatnom kupcu. Veličinom, doduše, nije idealan za uske gradske prostore, no zato naglo prodiše na otvorenim dionicama, pa i kad se siđe s asfalta. Uz više nego solidan doseg, Musso EV je tako pristojna alternativa konvencionalnim modelima. Cijene će biti poznate kad započne prodaja u Hrvatskoj krajem listopada.

image

KGM Musso EV

Ukratko

Musso EV zamišljen je kao lifestyle pick-up, kojim će netko prije prevoziti bicikle i daske za surfanje (ima nosivost od 500 kg) nego vreće cementa

Dojam podižu upečatljiva zlatna boja i atraktivni detalji na vanjštini, poput rukohvata na stražnjem dijelu putničke kabine

Musso EV puno toga dijeli s Torresom EVX, električnim kompaktnim SUV modelom, a izvedba nudi kombinaciju praktičnosti, “outdoor” životnog stila i ekološke osviještenosti

image

KGM Musso EV

Dva prekidača na upravljaču omogućavaju brzi pristup izbornicima, pa i deaktivaciju dosadnih sigurnosnih upozorenja

Tko želi povući prikolicu s gliserom ili motociklima, neće imati nikakvih problema - Musso EV ima sposobnost vući solidnih 1800 kilograma

Robusnom prednjom armaturom dominira prema vozaču blago zakrivljen zaslon od 12,3 inča

Straga ima dovoljno prostora za koljena i glave, a čak niti naslon nije neugodno preokomit, kako to često biva kod pick-up modela

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2025 04:26