StoryEditor
VOZILI SMO

Yamaha T-Max 560: Japanci ne spavaju na lovorikama, sjeli smo za upravljač sedme generacije čuvenog maxi skutera

Bestseller iz Iwate dobio je u svojoj već sedmoj generaciji od 2001. ne samo vitkiji izgled i diodna svjetla, nego i živahniji dvocilindraš sa 47,5 KS, koji udovoljava normi Euro5
Yamaha T-Max 560
 Ivan Lacković

Pred točno 19 godina, u srpnju 2001., Yamaha je predstavljanjem T-Maxa 500 u japanskoj Iwati i Napulju ispisala povijest motociklizma - rođena je nova kategorija maxi-skutera, u stvari spoj najboljih osobina skutera i motocikla, koji je preko noći osvojio srca ne samo ljubitelja skutera, nego i vozača automobila. Dokaz? Do danas je diljem svijeta prodano više od 275.000 primjeraka, najviše u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj.

image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković

Proljetos je u salone stigla već sedma generacija maxi-skutera iz Iwate. Japanci, naime, ne spavaju na lovorikama. Nikad. U proteklih šest generacija rasplinjače su zamijenili elektroničkim ubrizgavanjem, čelični okvir aluminijskim, lančanik remenicom, 38-milimetarsku prednju vilicu 41-milimetarskom upside-down, 14-colne kotače 15-colnima... Čak je i motor s početnih 500 prvo narastao na 530 ccm da bi u novoj generaciji Yamahini inžinjeri otišli korak dalje i dvocilindraš digli na 560 ccm.

image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković

Novi T-Max 560, koji kod nas stoji 93.500 kuna, izgleda vitkije i agresivnije od prethodnika iz 2017. Puno su, međutim, važnije promjene ispod oklopa. Vodom hlađeni redni dvocilindraš s većim usisnim ventilima, novim klipnjačama i brizgaljkama, laganijom radilicom i klipovima od kovanog aluminija - čiji je promjer narastao za 2 milimetra, pa obujam motora sad umjesto 530 iznosi 562 ccm - razvija samo 2 KS više nego dosad (47,5 KS) da bi T-Max i dalje ostao u kategoriji A2, ali već na prvi okret ručice gasa osjeća se da brže reagira i odlučnije povuče u niskim okretajima, što i ne čudi s obzirom na rast okretnog momenta za 3,2 Nm (55,7 Nm).

image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković
image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković

Sasvim je to dovoljno da se ni na autocesti ne osjećate kao uljez i da uz malo strpljenja dohvatite krajnjih 170 km/h. Bez neugodnih vibracija i uz potrošnju od 5,5 litara, što znači da će vam 15-litarski spremnik biti dovoljan za autonomiju od 270 kilometara.
Položaj za upravljačem je sjajan. Trokut sjedalo-upravljač-oslonci za noge dobro je odmjeren i za jurnjavu i za opuštenu vožnju s gotovo ispruženim nogama i donjim dijelom leđa oslonjenim o stepenicu na dvodjelnom sjedalu. Barem ako ste visoki 190 cm. Nižima će poteškoće i dalje zadavati visoko i široko sjedalo, premda primjetno uže nego na T-Maxu iz 2017.

image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković

U vožnji je zahvaljujući motociklističkoj građi, s daleko naprijed umjesto na stražnjoj vilici kao na skuterima ugrađenim dvocilindrašem, T-Max kao i prethodnih 19 godina nevjerojatno upravljiv i miran, pogotovo s odličnim gumama Bridgestone Battlax SC. Zahvaljujući nijansu tvrđe podešenoj upside-down vilici i monoamortizeru upravljač je još precizniji, a prebačaji iz jednog u drugi krajnji položaj još su lakši nego na prethodniku.

image
Yamaha T-Max 560
Ivan Lacković

I ostaje nevjerojatno miran pri ubrzavanjima i kočenjima. Već nakon pet minuta vožnje zavojima jasno je da je T-Max 560 uvjerljivo najsportskiji maxi-skuter na tržištu (s izuzetkom manje skutera, a više motocikla Honde X-ADV). Dodatnu sigurnost ulijevaju serijska kontrola proklizavanja i ABS. I nije ništa izgubio na udobnosti, čak ni u gradu, kroz koji se lakoćom provlači zahvaljujući ne pretjeranoj širini (76,5 cm). Pripaziti valja tek na retrovizore...

Tehnički podaci
Motor       dvocilindarski, redni, hlađen vodom,
       elektroničko ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru
Obujam       562 ccm
Provrt i hod       70x73 mm
Snaga       35,0 kW/47,5 KS pri 7500 o/min
Okr. moment       55,7 Nm pri 5250 o/min
Mjenjač       automatski s centrifugalnom spojkom
Prijenos       remenicom
Okvir       dvostruki, aluminijski
Ovjes       sprijeda upside-down vilica ø41 mm,
       straga monoamortizer podesiv u predopterećenju
Kočnice       sprijeda dva diska ø267 mm
       s 4-klipnim radijalnim kliještima,
       straga disk ø282 mm s 1-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda       120/70-15, straga 160/60-15
Spremnik goriva        15 litara
Visina sjedala       80 cm
Međuosovinski razmak       157,5 cm
Duljina       220 cm
Širina       76,5 cm
Težina       218 kg

Cijena 93.500 kuna

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2020 01:03