na testu

Zašto je osvježeni Peugeot 2008 toliko popularan? I u novom ruhu ostaje kralj gradskih SUV šminkera

Uz top opremu GT i snažniji turbobenzinac sa 130 KS došao nam je na test u vrhunskom izdanju

Peugeot 2008

 CROPIX

Nakon svjetske premijere u svibnju prošle godine, osvježeni SUV B segmenta Peugeot 2008 je u listopadu stigao i na hrvatsko tržište, a riječ je o popularnom modelu koji je godinama redovito bio među tri najprodavanija modela u klasi na tržištima diljem Europe.

image

Peugeot 2008

CROPIX

S obzirom na takvo dobro dosadašnje prihvaćanje od strane kupaca, novosti kod modela 2008, koji na tržište dolazi kao benzinac, dizelaš i potpuno električni model, na vanjštini i u kabini nisu drastične i svode se tek na stil i napredniju tehnologiju.

Mi smo testirali najprestižniju verziju 2008 1.2 PureTech EAT8 koja s vrhunskom GT opremom i snažnijim benzincem stoji 31.212, eura, koja uz puno doplata poput testnog primjerka stoji 35.360 eura. Djeluje dosta, no ovdje treba reći da početni benzinski model od 100 KS i solidnom opremom Active košta bitno manje - 23.370 eura.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Izgled

Šira i mišićavija prednja maska s novom značkom Peugeota i sivim dekorativnim elementima, novi svjetlosni potpis s tri umjesto dosadašnje jedne “kandže”, novodizajnirani alu naplaci, još uvjerljivija diodna svjetla, natpis Peugeot umjesto znaka na poklopcu prtljažnika...

Svježi redizajn Peugeota 2008 nije donio revoluciju, no zgodnim potezima ušminkan gradski SUV sad izgleda još zavodljivije nego 2019., kad je počela prodaja druge generacije. A to znači puno, jer je riječ o, po mnogima, jednom od najljepših modela u klasi, majstorskom djelu dizajnera Sandeepa Bhambra.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Unutrašnjost

Niti u unutrašnjosti nema nekakvih spektakularnih novosti. Zahvaljujući rastezanju karoserije na 4,3 metra (15 cm više u odnosu na prvu generaciju) putnici uživaju u prostranosti koja prilično nadilazi prosjek klase, a vozač i dalje u instrumente gleda preko minijaturnog upravljača, svojevrsnog Peugeotovog specijaliteta od kojega Francuzi ne odustaju.

Razlika je samo u izvedbi i-Cockpita – u osnovnoj opremi Active donosi analognu, a od srednje opreme Allure digitalnu instrumentnu ploču, koja u top izvedbi GT ima i možda nepotreban 3D efekt.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Sa svim izvedbama nudi se multimedija nove generacije sa zaslonom od 10 inča, u praksi prilično intuitivna i s brojnim mogućnostima personalizacije. U izvedbi GT serijski se uz prednje i stražnje parkirne senzore dobiva i nova kamera za pomoć pri vožnju unazad.

Sad je visoke razlučivosti i hvata široki kut od 180 stupnjeva, što olakšava manevre u gradu. U praksi nudi jasan pogled u svim vremenskim uvjetima i spremno otkriva očima skrivene prepreke.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Iako, ruku na srce, niti sama preglednost unazad 2008 nije uopće loša, posebice u kontekstu vremena u kojemu je na cestama sve više modela s minijaturnim stražnjim staklima. Nove su i presvlake sjedala, izrađene od finijih materijala. U izvedbi GT imaju zgodne zelene prošive, prisutne i na prednjoj armaturi. Riječ je o zgodnom detalju, koji diskretno oplemenjuje prostor.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Pogon

Dok je električni e-2008 dobio snažniji elektromotor od 156 KS i izdašniju bateriju od 54 kWh (dosad 136 KS i 50 kW), kod klasičnih pogonskih rješenja nema promjena.

Zasad je u ponudi zadržan i izvrstan, iznimno štedljivi dizelaš 1.5 BlueHDi od 130 KS (u Peugeotu nisu sigurni da će preživjeti do kraja generacije, pa se zainteresirani trebaju požuriti s kupnjom), no naglasak je na benzinskim motorima koji su i dosad činili oko 90 posto prodaje.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Turbobenzinac 1.2 Puretech od 100 KS čini početak ponude, no performansama je puno darežljivija snažnija izvedba sa 130 KS, kakva se nalazila i ispod prednjeg poklopca testnog modela. Da nije riječ o mrtvom puhalu svjedoči i činjenica što se ovaj motor ugrađuje i u puno veće i teže modele koncerna Stellantis, pa tako i u Peugeote 408 i 5008, Opel Grandland, Citroen C5 Aircross...

S ipak manjim 2008 trocilindarski se turbobenzinac tako sasvim očekivano nosi bez problema, čemu svjedoči i umjereni prosjek od 6,7 litara, ali i to što se može pojuriti skoro do 200 km/h, te stotku dohvatiti za kratkih 9,4 sekundi.

image

Peugeot 2008

CROPIX

U vožnji

Motoru lijepo asistira dokazano izvrsna 8-stupanjska automatika koju isporučuje japanski Aisin, kojom se još od prošle godine umjesto klasičnom ručicom rukuje na pomodniji način, malim kliznim prekidačem. Tako su, kažu u Peugeotu, željeli pročistiti prostor oko vozača, no naš je dojam da treba malo privikavanja. Posebno kad na parkiralištu u kratkom vremenu više puta iz hoda unazad treba prebacivati u hod unaprijed. I obrnuto.

No, nije riječ o nečemu što posebno smeta u vožnji. Što je, naravno, dobra vijest, tim više jer turbobenzinac u izvedbi sa 130 KS nije dostupan s ručnim mjenjačem. Kao što osnovni sa 100 KS (nudi se od 23.370 eura) ne dolazi s automatikom.

image

Peugeot 2008

CROPIX

Usporediti te dvije opcije moguće je samo u opremi Allure (s opremom GT dolazi onaj od 130 KS). Tu se vidi da se automatski mjenjač, ali i osjetno bolje performanse, naplaćuju dodatnih 3800 eura.

Ukratko

Redizajnirani 2008 nudi se od 23.370 eura (1.2 PureTech od 100 KS, oprema Active), a u ponudi je ostao i dizelaš 1.5 BlueHDi od 130 KS, dostupan isključivo uz 8-stupanjsku automatiku po cijeni od 30.897 eura

Najbogatija izvedba GT donosi puno šminke, pa tako i atraktivne alu naplatke od 17 cola. Benzinac 1.2 PureTech od 130 KS bez problema se nosi s 2008, čemu svjedoče uvjerljive performanse

U Peugeotu su puno pažnje poklonili takozvanom svjetlosnom potpisu, a rezultat je izvrstan. Novoj, masivnijoj prednjoj masci savršeno paše novi logo francuske tvrtke u negativu

image

Peugeot 2008

CROPIX

Dizajnerski razigrana unutrašnjost i dalje donosi i-Cockpit, koji u izvedbi GT nudi digitalnu instrumentnu ploču s 3D efektom. Klasičnu ručicu mjenjača još je lani zamijenila moderniji, ali i manje praktičan mali klizni prekidač

Prostranost je i daljesolidna. Ugodno se sjedi i straga, dok prtljažnik od 434 litre nadmašuje neke iz klase iznad

Trocilindarski zvuk se čuje u vožnji, no njegovo tipično zvrndanje ne remeti ugodu za upravljačem. Snage je više nego dovoljno za suveren nastup na asfaltu, a godi i umjerena potrošnja

Serijski parkirni senzori i novorazvijena kamera za vožnju unazad s pogledom od 180 stupnjeva itekako dobro dođu prilikom parkiranja

1.2 PureTech

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1199 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 5500/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 430x182x155 cm

Osovinski razmak 261 cm

Prtljažnik 434/1467 litara

Gume 215/60 R17

Masa/nosivost1205 kg/535 kg

Brzina 198km/h

0-100 km/h 9,4 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

OPREMA GT - auto-klima • alu naplaci od 17 cola • multimedija sa zaslonom od 10” • digitalna instrumentna ploča od 10” • navigacija • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unazad • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • kožom presvučeni upravljač • sportska prednja sjedala • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje prometnih znakova

Doplate - metalik lak • unutrašnjost Alcantara, grijanje sjedala • alu naplaci od 19 cola Evissa • Advanced navigacija • paket Pomoć vozaču (aktivni tempomat, automatsko kočenje u gradu, nadzor vozne trake) Ukupno 4148 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. svibanj 2024 09:05