Češki bestseler

Zašto i dalje ruši rekorde prodaje unatoč SUV trendu? Testirali smo Škodu Octaviju 2.0 TDI sa 115 KS i opremom Selection

Prostrana kabina, niska potrošnja i uravnotežen dizajn čine Octaviju nenadmašnim izborom za obitelji i poslovnjake

Škoda Octavia TDI

 Željko Puhovski/CROPIX
Prostrana kabina, niska potrošnja i uravnotežen dizajn čine Octaviju nenadmašnim izborom za obitelji i poslovnjake

Škoda Octavia već se sa svojom prvom generacijom (od 1996.) na hrvatskom tržištu odmah nametnula kao omiljeni obiteljski i poslovni automobil, a aktualna četvrta generacija predstavljena 2020. nastavlja taj uspjeh. S brojkama je već godinama ovaj model u samom vrhu, a posebno u posljednjih pet godina. Dakle, bez obzira na SUV-ove, crossovere i elektro-histeriju koja već dulje vrijeme vlada svijetom automobila, ova češka klasična kompaktna limuzina (s petim vratima) i dalje osvaja kako poslovne tako i privatne kupce. U čemu je tajna?

image

Škoda Octavia TDI

Željko Puhovski/CROPIX

Dobitna formula uključuje prostranost iznad klase s ogromnim prtljažnikom od 600 litara i petim vratima, kvalitetnu izradu koja se smatra ponajboljom unutar VW koncerna, lijepo odmjerene cijene (benzinci od 24.442 eura, dizeli od 27.598 eura uz početnu opremu Essence) kao i dizajn koji nije prenapadan, ali je sa svakom novom generacijom sve privlačniji.

Lanjski redizajn donio je oštriji izgled prednjih LED svjetala, koja od paketa Selection prema boljim paketima imaju Matrix tehnologiju, dok stražnja imaju LED izvedbu u tamnijem kućištu nego kod prijašnjeg modela.

image

Škoda Octavia TDI

Naravno, kad pričamo o Octaviji, ono što najviše privlači kupce jest dizelska ponuda, a kombinacija dizelskog 2.0 TDI motora od 115 KS, ručnog 6-brzinskog mjenjača i opreme Selection (druga po opremljenosti) posebno je zanimljiva.

Dvolitreni turbodizel sa 115 KS i 300 Nm nudi izvrsnu ravnotežu snage i potrošnje. Osigurava opuštenu vožnju, dobro vuče iz "podruma okretaja" (1500 do 3000/min), a ubrzanje iz stajanja do 100 km/h iznosi 10 sekundi. Rekli bismo, sasvim dovoljno.

image

Škoda Octavia TDI

Međutim, ovaj dugoprugaš sa spremnikom u koji stane 50 litara dizela plijeni niskom potrošnjom. Na otvorenoj cesti, uz lagan tempo, potrošnja može pasti ispod 4 litre na 100 kilometara, na autocesti vozeći po ograničenjima troši 5,7 litara, a u gradu oko 6,6 litara. U finalu, s 50 litara goriva i prosječnom potrošnjom od 5,5 litara možete se voziti danima i stotinama kilometara.

image

Škoda Octavia TDI

I to vrlo udobno i ugodno jer motor nikad nije bučan, pokazuje tek minimalno dizelske "grubosti", a po karakteristikama je vrlo uravnotežen. Sjajno se slaže pritom s preciznim i mekim ručnim mjenjačem. Po pitanju ovjesa, vozači skloni sportskoj vožnji primijetit će da je ovjes nešto mekše podešen nego kod VW-a, Audija ili Cupre na istoj platformi, posebno u bržoj vožnji zavojima, no premda se izraženije naginje, po pitanju vođenja i sigurnosti je uvijek suveren. Sva sila ADAS elektronike pritom je dobro kalibrirana kao podrška vozaču u svakom trenutku.

image

Škoda Octavia TDI

Moderni virtualni instrumenti iza upravljača su pregledni i vrlo informativni, zaslon infotainmenta nije golem i ne strši, već je skladan dio kokpita i oboje pružaju sve što se od modernog auta ove klase očekuje, dok izrada i korišteni materijali odaju dojam zrelog i ozbiljnog automobila.

image

Škoda Octavia TDI

U kabini Octavije svim će putnicima biti udobno i s puno prostora, a onima na stražnjoj klupi koji će hvaliti i idealno podešen naslon stražnje klupe.

Bogata oprema u paketu Selection (vidi tablicu) u potpunosti zadovoljava očekivanja za ovu klasu i cijenu te zaokružuje sliku o Octaviji kao automobilu kod kojeg je baš sve dobro odmjereno. Uz nekoliko doplata, cijena testnog primjerka popela se s osnovnih 29.990 eura na 31.690 eura.

image

Škoda Octavia TDI

OCTAVIA 2.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 85 kW (115 KS)

na 2750–4250/min

Moment: 300 Nm na 1500–2500/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Dimenzije: 470 x 183 x 147 cm

Osovinski razmak: 268,5 cm

Prtljažnik: 600 litara

Gume: 205/55 R 17, Goodyear

Masa (testni): 1485 kg

Brzina: 214 km/h

0–100 km/h: 10,0 sekundi

Potrošnja na testu: 5,3 l/100 km

SERIJSKA OPREMA SELECTION

alu naplatci Rotare • LED Matrix prednja i Top LED stražnja svjetla • senzori sprijeda i straga i kamera • virtualni instrumenti 10” • infotainment 10” • USB x 5 • grijanje prednjih sjedala • električni i sigurnosni paket • automatska klima • bežično punjenje mobitela • keyless • kišobran u vratima • automatska svjetla i brisači • mali kožni paket • pomoć na uzbrdici...

DOPLATE TESTNOG MODELA

metalik crna boja • crni alu naplatci Slagard • paket SunSet • paket Chrome • Ukupno 1690 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 05:31