U proljeće ove godine konačno smo dočekali i novi pogon za vrlo popularni, pa i na našem tržištu, francuski SUV. Zašto govorimo konačno? Redizajn se dogodio gotovo dvije godine prije, pa je novi hibridni sklop pravo malo osvježenje za 2008-icu. Problem se nalazi u činjenici da je tržište EU, pa tako i naše, preplavljeno SUV-ovima ovog segmenta. Najpopularnija klasa vozila, najtraženija na Starom kontinentu, nudi ‘sve i svašta‘, pa se tako naš Peugeot 2008 mora svakodnevno dokazivati i zaslužiti svoj dio torte.
Domaći zastupnik je itekako svjestan te činjenice, pa nisu dugo sjedili skrštenih ruku. I tako se Peugeot 2008 sa 100 benzinskih konja i početnim paketom Style nudi za vrlo prihvatljivih 20.990 eura a još 500 eura popusta dolazi uz Peugeot financiranje. Kada kažemo prihvatljivih, mislimo na usporedbu s konkurencijom koja nudi sličan pogon i paket opreme. Nerijetko su ti modeli drugih proizvođača i do nekoliko, pa i više tisuća eura skuplji. I tu leži snažan forte akcijske 2008-ice.
Od početnog paketa ne možete očekivati čuda, no ovaj Peugeot ima sve što prosječnom vozaču i njegovoj obitelji treba. Ili nema? Uz paket Style dolaze grijana prednja sjedala, i-Cockpit, LED svjetla, stražnji senzori te osam godina jamstva. Pohvale idu tvorničkom jamstvu, nešto što također model 2008 izdiže iznad većine konkurencije. Kada se sve zbroji i oduzme, uz živahni hibridni pogon od 145 KS i 230 Nm okretnog momenta, možemo reći da je riječ o vrlo solidnoj ponudi. S druge strane, manje pokude idu na račun stražnje kamere koje ovdje nema.
A koja bi dobrodošla kod parkiranja i manevriranja gradskim prometnicama. Pogotovo kada uzmemo u obzir slabiju preglednost straga, nešto što je kamen u cipeli svih SUV-ova B segmenta, ne samo naše 2008-ice. Nadalje, voljeli bismo da je tempomat adaptivan, nešto što bi olakšalo putovanja na duže odmore i daljnje destinacije. Infotainment, odnosno rukovanje istim, također traži fazu privikavanja i nije sve uvijek najintuitivnije. Ipak, suma sumarum, ovo je više nego fer ponuda.
Kako smo već spomenuli, ranije ove godine u ponudi motorizacije našao se blagi hibrid ukupne snage 145 KS. Radi se o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindarskog benzinca snage 136 KS, uz novi šeststupanjski elektrificirani mjenjač s dvostrukom spojkom koji uključuje elektromotor snage 29 KS i malu bateriju kapaciteta svega 0,43 kWh. Zato je rijetko kada moguća vožnja isključivo na električni pogon, tek pri blagim kretanjima ili kada treba održavati brzinu pri krstarenju. Baterija pomaže pri kretanju, a pri puštanju gasa elektroni mogu održavati brzinu kretanja.
U praksi sve skupa funkcionira vrlo fluidno, rad benzinskog motora, mjenjača i elektromotora je vrlo uglađen. Moramo pohvaliti i solidne performanse od 8,3 s do 100 km/h te 206 km/h maksimalne brzine. Znači da, ako želite, možete biti vrlo brzi, a uz malo pažnje i vrlo štedljivi.
Uz lakšu nogu na gasu, na otvorenim prometnicama bez problema smo uspjeli postići deklariranu tvorničku potrošnju, dok je Peugeot na autocesti pri 130 km/h trošio između 6,8 i 7,1 l/100 km. Na gradskim prometnicama ćete uz malo pažnje i uz pomoć elektromotora bez problema voziti s prosjekom oko šest litara, pa i manje. Netko se toga možda neće sjetiti, ali za manji SUV mi moramo pohvaliti doseg. Uz spremnik od 44 litre iznosi debelo iznad 600 km, što je danas doista rijetkost kod manjih gradskih SUV-ova. Uz akcijsku cijenu ovo je, sve u svemu, jedna vrlo lijepo zaokružena priča.
1.2 HYBRID
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbobenzinski PureTech, 3 cilindra,
blagohibridni 48V (baterija 0,9 kWh,
elektromotor 29 KS i 55 Nm
Obujam: 1198 ccm
Ukupna snaga: 106 kW (145 KS) na 5500/min
Ukupni moment: 230 Nm na 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, 6 brzina
Dimenzije: 430 x 178 x 155 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 434 litre
Gume: 215/55 R 16, Goodyear
Masa: 1370 kg
Brzina: 206 km/h
0-100 km/h: 8,3 sekunde
Potrošnja: 5,8 l/100 km
Cijena modela Hybrid 110: 24.990 eura
Cijena testiranog primjerka: Hybrid 145 29.130 eura
Cijena s doplatama: 29.650 eura
SERIJSKA OPREMA STYLE - LED svjetla • stražnji senzori + kamera • mat crna maska • sjajno crni retrovizori • krovni spojler • automatska klima • grijanje prednjih sjedala • volan u koži • infotainment s dodirnim zaslonom 10 inča • el. paket stakala i retrovizora • paket sigurnosnih asistenata • dekorativni detalji (krom, karbon, tamno polirana plastika, mat aluminij)...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik siva boja Artense 520 eura
Konkurenti (početni modeli)
Opel Mokka Hybrid od 26.390 eura
Alfa Romeo Junior Ibrida od 28.490 eura
Jeep Avenger 1.2 MHEV Upland od 32.490 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....