Svi se pitaju: je li atraktivna najmanja Alfa dugačka 4,17 m, s francuskom platformom i motorom Stellantis grupe prava Alfa? Zaključak: na tom je tragu, ali je zato definitivno jako dobar vozački crossover jer su se u Alfa Romeu pobrinuli da ovjes i upravljač ponude lijepu porciju vozačkih užitaka. U nastavku pročitajte naše dojmove s testiranja.
Nakon osam godina odsutnosti u gradskom B-segmentu, naslijedivši legendarni Mito, Alfa Romeo se ove godine vratio s modelom Junior: atraktivnim crossoverom koji kombinira talijanski dizajn, sportski duh i suvremenu hibridnu tehnologiju. Dugačak 4,17 metara, širok 1,78 metara i visok 1,53 metra, Junior nudi blagohibridni pogon "Ibrida" (od 28.450 eura) i potpuno električnu opciju, postavljajući se kao privlačan izbor za urbane vozače.
Junior odmah privlači pažnju svojim samouvjerenim, muževnim stavom. Agresivna LED dnevna svjetla u tankim segmentima, visoki prednji dio s ikoničnom "scudetto" maskom u obliku trokuta ispunjenom simbolom zmije – povijesnim amblemom grada Milana – te karakteristične felge "telefonke" s tri velike rupe čine ga jednim od najšarmantnijih u klasi. Posebno impresionira u metalik crvenoj boji "Glorious".
Auto se trebao zvati Milano, ali je taj naziv modela namjerno izostavljen kao posljedica kontroverze oko proizvodnje u Poljskoj umjesto u Milanu, što je talijanska vlada smatrala nedopustivim.
Unutrašnjost je izvedena u tamnim tonovima, sportski zbijena i fokusirana na vozača, podsjećajući na Giuliu. Iako se osjeća tvrđa plastika na pojedinim mjestima, kokpit je iznimno dobro osmišljen. Elegantni virtualni instrumenti u "dupljama", volan koji savršeno priliježe rukama i kompaktna pozicija za volanom odmah osvajaju.
Središnji digitalni 10,1 inčni zaslon multimedije kompatibilan s Apple CarPlay i Android Auto povezivanjem pruža sve bitne informacije, a pritom je ostalo mjesta i za fizičke prekidače poput onih za kontrolu klima uređaja. Uzdignuti greben između sjedala pak sadržava prekidač za pokretanje motora, minijaturnu ručicu mjenjača te selektor načina vožnje.
Dodatni šarm donose detalji poput zmije (Biscione) utisnute u naslone sjedala i gornji dio armature te rešetke bočne ventilacije u obliku četverolisne djeteline (Quadrifoglio). Skuplji paket "Speciale" nudi luksuz poput volana od prave kože, kapacitetnog Hi-Fi sustava te grijanih sjedala. Sve to je dovoljno da Alfisti lakše podnesu prekidače, tipke i ručicu automatskog mjenjača identične ostalim markama Stellantisa (Opel, Peugeot, Citroën), što umanjuje Alfin ekskluzivni identitet – iako to mlađu ciljnu publiku očito ne brine.
Unatoč sportski zatvorenom stražnjem dijelu karoserije, Junior nudi iznenađujuće dobar prostor na stražnjim sjedalima, zahvaljujući visokom stropu i dobro postavljenim naslonima. Prtljažnik od 415 litara među najvećima je u klasi, čineći ga praktičnim za obitelji. Efektan dizajn, doduše, ograničava preglednost unatrag, no to nadoknađuju standardni senzori i kamera.
Junior dijeli platformu CMP2 i 1,2-litreni trocilindarski turbo-benzinski motor (PureTech) s modelima Stellantisa, ali Alfin inženjerski pečat je neosporan. Motor je značajno unaprijeđen (novi lančani razvod, varijabilna turbina, 40 posto novih dijelova) i oplemenjen blagohibridnim sustavom 48V (baterija 0,9 kWh). Ukupno razvija 136 KS i 230 Nm, u paru s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i dvije spojke (e-DCT6). Performanse su uvjerljive (0-100 km/h ispod 9 s i najveća brzina od 205 km/h), a motor iznenađuje uglađenošću, bez tipičnih vibracija ili buke trocilindraša.
Tamo gdje Junior zaista blista je u voznim karakteristikama. Tvrđe, sportskije podešen ovjes i najdirektniji, najprecizniji volan u klasi čine ga "vozački prvoklasnim" crossoverom. Brzo i sigurno niže zavoje uz minimalna naginjanja, zadržavajući pravi Alfin sportski duh, iako ne na razini Giulije ili Stelvia. Udobnost je žrtvovana radi sportskog karaktera, posebice s 18-colnim kotačima na lošijem kolniku.
Pogonski sustav iznenađuje velikim udjelom vožnje na struju u gradu, gdje potrošnja može pasti na oko 5,5 l/100 km. Na otvorenoj cesti, uz umjerenu vožnju, lako se postiže oko 4,8 l/100 km, dok se na autocesti (do 130 km/h) kreće oko 6 l/100 km. Jedine primjedbe odnose se na osjetniji prijelaz između električnog i benzinskog pogona.
S cijenom koja starta od 28.450 eura (hibrid) i položajem u sredini klase (npr. nasuprot Peugeotu 2008), nudi nešto što konkurencija teško može: autentičan talijanski dizajn koji privlači poglede i iznimno zabavne, sportski podešene vozne karakteristike koje marku s bogatom sportskom tradicijom izdvajaju. Junior definitivno pogađa ciljnu skupinu za one koji traže gradski crossover s karakterom, dušom i da im "srce brže zakuca". Nova mala Alfa Romeo Junior je uvjerljiv i emocionalan izbor.
Tehnički podaci
1.2 TURBO IBRIDA
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, blagohibridni
(baterija 0,9 kWh + 28 KS i 55 Nm)
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 100 kW/136 KS na 5500/min
Moment: 230 Nm na 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski e-DCT6, 6 brzina, 2 spojke
Ovjes: sprijeda McPherson, poprečna ramena,
straga polukruta osovina
Kočnice: ventilirani diskovi 302/268 mm
Gume (testni): 215/55 R 18, Goodyear
Dimenzije: 417 x 178 x 153 cm
Osovinski razmak: 256 cm
Prtljažnik: 415/1280 litara
Spremnik goriva: 44 litre
Masa/nosivost (testni): 1410/380 kg
Najveća brzina: 206 km/h
0-100 km/h: 8,9 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP): 4,8 l/100 km
Kočenje 100-0 km/h: 34,4 m
Krug okretanja: 10,5 m
Proizvodnja: Poljska
Jamstvo: 5 god./120.000 km
Cijena 30.490 eura
S doplatama 31.690 eura
SERIJSKA OPREMA SPECIALE - alu felge Progressive 18” • jače zatamnjena stražnja stakla • LED svjetla • stražnji spojler • stražnji senzori i kamera 360 • automatska klima • digitalni instrumenti 10,25” i infotainment s navigacijom 10,1” • volan u pravoj koži • sjedala u eko koži • alu papučice • el. paket • grijana i masažna prednja sjedala • USB • pomoć na uzbrdici • sigurnosni paket • ambijentalna rasvjeta • grijanje vjetrobrana u zoni brisača • keyless...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik crvena boja Glorious 1200 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....