VREMEPLOV

Bila je to revolucija: Mercedes slavi 25 godina svojeg najradikalnijeg auta - CLK GTR-a

Za razliku od svojih rivala, poput McLarena F1, koji je rođen kao cestovni automobil, CLK GTR je otpočetka zamišljen kao trkaći auto

Mercedes CLK GTR

 Mercedes-AMG
Za razliku od svojih rivala, poput McLarena F1, koji je rođen kao cestovni automobil, CLK GTR je otpočetka zamišljen kao trkaći auto

Mercedes CLK GTR bez dvojbe je jedan od najluđih automobila koje je Mercedes-Benz ikada napravio, i ujedno je jedan od najrjeđih i najposebnijih vozila sa zvijezdom svih vremena. A to mnogo govori, posebice ako se u obzir uzme činjenica da je riječ o znački koja iza sebe ima istinske legende poput Mercedesa 300SL i brojnih drugih.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

Ipak, ni jedna od tih legendi ne može zasjeniti CLK GTR s početka prošlog stoljeća. Sve je na njemu bilo nesvakidašnje - od njegove prodajne cijene, s kojom je ušao u Guinnessovu knjigu rekorda kao najskuplji novi automobil, do njegove povijesti, tehničkih karakteristika ili performansi. A sa samo 28 prodanih jedinica, danas je riječ o izuzetno rijetkom i vrijednom automobilu.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

Za razliku od nekih svojih rivala, poput McLarena F1, koji je rođen kao cestovni automobil, a kasnije prilagođen kao trkaći automobil, Mercedes CLK GTR je od početka zamišljen kao trkaći automobil. Njegov razvoj je proveden u rekordnom vremenu - od trenutka narudžbe AMG-u do izbacivanja prvog testnog prototipa prošlo je jedva 111 dana.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

Naime, u samo 16 dana od preuzimanja projekta AMG je već stavljao V12 motor na testiranje. Samo dva dana kasnije počela je proizvodnja monokok šasije od laminiranih karbonskih vlakana i kevlara. Sve je proizvedeno u izuzetno kratkom roku za ono što je uobičajeno u industriji, možda najviše zbog činjenica da AMG nije trebao krenuti od nule.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

Malo tko to običnjo spominje, ali svoje postojanje i uspjeh CLK GTR duguje jednom od njegovih glavnih rivala - McLarenu F1 GTR-u. Kako bi ubrzao proces, Mercedes je odlučio nabaviti jedan F1 GTR od tima Labre Competition, s brojem šasije 11R. To je bio temelj automobila koji se koristio u prvim testovima u Jarami, s Mercedesovim motorom i specifičnom karoserijom koja je nakon nesreće uništena.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

11. svibnja 1997., CLK GTR je već postigao svoj prvi dobar rezultat u natjecanju nakon što je osvojio drugo mjesto na British Empire Trophy održanom u Silverstoneu. Pravila FIA-inog prvenstva nalagala su da se mora proizvesti minimalan broj cestovnih automobila utemeljenih na trkaćem.

image

Mercedes CLK GTR

Mercedes-AMG

Točnije, Mercedes-AMG je morao proizvesti najmanje 25 jedinica za prodaju javnosti. Prvi od njih proizveden je 1997. godine kako bi dobio odobrenje FIA-e, iako taj primjerak nikada nije otišao u prodaju i od tada je ostao u rukama Mercedes-Benza. Između zime 1998. i ljeta 1999. AMG je sastavio ostatak automobila u pogonu u Affalterbachu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 02:06