StoryEditor
VREMEPLOV

FOTO: 25 GODINA RENAULTA SPORT SPIDER Pomalo zaboravljen, prvi službeni Renault s dodatkom Sport pružao je užitak za volanom sveden na esenciju vožnje

 

Renault je tijekom svoje 122-godišnje povijesti na kotače postavio mnoge zanimljive modele automobila, a jedan od takvih, do danas već pomalo (nezasluženo) zaboravljen je Renault Sport Spider iz 1990-ih.

Ovaj poseban maloserijski model, naime, upravo slavi svoj 25 rođendan ili četvrt stoljeća od kad je predstavljen.

Bio je to prvi legalni cestovni model koji je službeno ponio oznaku Renaultsport, a koji je na cestu donio tehnologiju bolida iz Formule 1.

 

Foto: Renault Sport

Premda je prvo pokazan kao zanimljiv koncept, fanovi su bili oduševljeni i Sport Spider je dobio zeleno svijetlo za proizvodnju.

Između 1995. i 1999. godine u francuskom Dieppeu proizvedeno je  tek 1493 primjeraka laganog sportskog roadstera.

 

Izgrađen s aluminijskim tijelom, lakim ovjesom i s panelima karoserije od plastičnih kompozita, što ne samo da je snizilo ukupnu masu, već je i osiguralo da hrđa nikad ne predstavlja problem.

Renault Sport Spider tako je težio svega 930 kg, bio je dugačak 3795 mm, širok 1830 mm i visok tek 1250 mm, uključujući i zaštitni "roll-bar".

 

Vjetrobransko staklo je dolazilo po želji, no ostale pogodnosti poput servo upravljača, radija, pa čak i grijanja jednostavno nisu bile dostupne.

Dakle, ogoljen na ono bitno, Sport Spider je predstavljao esenciju sportskog doživljaja u vožnji. Pokretao ga je 2,0-litreni četverocilindrični atmosferski motor od 147 KS smješten središnje iza dvaju sjedalica i pokretao je stražnju osovinu, dok je mjenjač bio kratkih hodova i precizan 5-stupanjski ručni.

 

Rezultat: 6,9 sekundi od 100 km/h iz stajanja i 215 km/h najveće brzine. Međutim suhe brojke nisu ono zbog čega se nabavljao Sport Spider već ono što je pružao vozaču - čisti užitak u vožnji bez ičeg suvišnog.

Kasnije, početkom 2000, prema sličnom konceptu nastao je i Opel Speedster, međutim vremena ovakvih automobila danas su daleko iza nas pa nema sumnje kako će ovaj Renault postajati sve zanimljiviji kolekcionarima te da će mu cijena, sada kao modernom klasiku sigurno rasti...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:32