Poput mnogih priča u ovoj rubrici, i ova je počela posterima na zidu dječačke sobe. U slučaju Ivana Draženovića iz Zagreba, oni su uglavnom bili vezani uz DTM utrke, a u središtu je bio Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, homologacijski specijal koji je godinama dominirao tom serijom, pa čak i potaknuo BMW na izradu prvog M3.
Kasnije je Ivan vozio razne automobile, a dječačke snove potisnuo sve dok 2012. nije naišao na video u kojem je Jason Cammisa usporedio ta dva modela i naposljetku kupio Mercedes. Potaknut time, 2021. počeo je pratiti oglase i po čitavoj Europi gledati automobile. Tijekom godina pregledao ih je 12, uživo ili preko videa, no nijedan ga se nije dostatno dojmio. To gotovo da je više bila neka vrsta hobija nego prava, ozbiljna potraga. Uostalom, i sam model je danas rijedak. Primjerice, 2015. u Njemačkoj je bilo registrirano još samo 144 primjerka.
A onda se, u studenome 2021., sve promijenilo. Kod Stuttgarta je gledao jedan iz Španjolske uvezen primjerak, složen od nekoliko različitih, prekrasan, ali pun detalja koji su naprosto bili pogrešni. Ponovno razočaran, zaputio se na put prema Buttenwiesenu pokraj Augsburga, gdje je sutradan trebao pogledati još jedan. Pala je noć, snijeg se pretvorio u mećavu, do trenutka kada je uspio pronaći mjesto i hotel, već se počeo pitati što mu to treba u životu... A onda ga je sljedeće jutro probudilo sunce, uslijedio je prekrasan zimski dan...
Automobil koji je došao pogledati bio je više-manje sve što je ikada poželio pronaći. Kupljen lokalno, jer se prva vlasnica, gospođa Brigitte, oduševila njegovom rauch-silber nijansom, u četiri desetljeća promijenio je još dva vlasnika, ali sve u krugu od nekoliko kilometara, te prešao oko 100.000 kilometara, mahom po lokalnim cestama. Još 1988. mu je, pod garancijom, zamijenjen motor, no sve je ostalo, osim potrošnih dijelova, kao kad je izašao iz tvornice, pet dana prije no što se u drugom dijelu Europe rodio dječak koji je sada stajao pred tim autom, dva i pol sata ga detaljno pregledavao i svake sekunde bio sve oduševljeniji njime.
Uvjeti tog lanjskog dana replicirali su se tijekom našeg snimanja: dan ranije u Zagrebu je pao prvi ovogodišnji snijeg, no u nedjelju je granulo sunce i dan je bio hladan, ali prekrasan. Kada je Ivan spomenuo datum svog boravka u Buttenwiesenu, shvatili smo da se nisu samo vremenski uvjeti ponovili: susreli smo se točno na prvu godišnjicu kupnje.
Jer, na isti je dan potpisao ugovor. Zanimljivo je da je tek nakon toga priznao prodavaču da nije pripremio novac - planirao je prvo vidjeti auto, pa razmisliti. Srećom, odavno je prepoznao u što treba ulagati, te su neke dionice (Nvidia, Meta...) osigurale da dođe do potrebnog novca. U međuvremenu je upoznao i sve prethodne vlasnike, ima svu servisnu i ostalu dokumentaciju o povijesti, te postao ponosni njegovatelj ovog automobila za neke buduće naraštaje.
Poglavito za sina, koji je već kao dvogodišnjak, čini se, jednako zaluđen automobilima kao otac. Iako zbog enormne količine posla nema vremena uživati u Mercedesu koliko bi volio - tijekom ove prve sezone napravio je samo oko 1500 kilometara - svake nedjelje ode na kraću vožnju sa sinom.
Ako su vremenski uvjeti povoljni, izađu na gradske ulice, ako nisu, barem upale motor i malo se provozaju po garaži u kojoj inače drijema, parkiran pored Ivanova drugog ljubimca, Audija 80 koji je pripadao ženinu djedu, te je on drugi čovjek koji je ikada sjeo za njegov upravljač i provezao ga. Kako je Mercedes zbog stanja i vrijednosti gotovo šteta voziti, nada se da će s Audijem nagodinu češće na susrete oldtimera.
Jedino što je na 190 E 2.3-16 modificirao bilo je spuštanje za 6 centimetara, što je dodatno povećalo ionako izvrsnu stabilnost pri oštrijoj vožnji. No, pri mirnoj vožnji ovo je pravi Mercedes, udoban i laganog upravljača. Tek pritiskom na gas mijenja se karakter, upravljač postaje izravniji, a automobil se pretvara u vrhunski vozački stroj. Ipak, imao je jedan kvar u ovih godinu dana - problem sa sajlom gasa kada se prvi i do danas jedini put i supruga odlučila provesti s njim. Gledajući Ivanove rituale u garaži, prelazak rukom po krovu, obilazak automobila i sjaj u očima dok ga promatra, ne mogu nego zaključiti da je tog dana Mercedes jednostavno bio ljubomoran.
Ukratko
Poznati M102 motor doradio je i glave cilindara proizvodio nepotpisani Cosworth, uz ojačana sjedišta ventila i olakšane kovane Mahle klipove
Dvojaki karakter 2.3-16 fascinira: u umjerenoj je vožnji udoban i kultiviran kao bilo koji W201, no pritiskom na gas sve se mijenja.
Serija W201 jedan je od najuspješnijih modela u povijesti Mercedesa, prodan u gotovo 1,9 milijuna primjeraka, no jedva svaki stoti od njih bio je u 16V izvedbi
Ovaj je primjerak prešao samo 103.000 km, a zanimljiv detalj su označena područja na brzinomjeru, kao preporuka za pravi trenutak promjene brzine
Unutrašnjost je u odličnom stanju, no vlasnik žali što primjerak nije izvorno naručen s opcijskom kožom, jer je zaljubljen u onovremeni Mercedesov dizajn tkanina
Na dnu prtljažnika je nikad korišten rezervni kotač s originalnim naplatkom i gumom iz 1985., a tu je i kompletan, originalan tvornički set alata
Na veliko zadovoljstvo vlasnika, kod postupka odabira PV pločica otkrio je kako mu je na raspolaganju upravo željena, optimalna kombinacija brojki za ovaj model
Sadržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....