vremeplov

Izašao Mercedesu na megdan: Audi V8 je krajem 1980-ih bio sjajna ulaznica marke u visoku klasu

Ne tako davno Audi je prvi put ušao u luksuznu klasu, a V8 je bio prvi pokušaj stvaranja istinski vrhunskog vozila

Audi V8

 Audi

Krajem 1980-ih Audi je želio pod svaku cijenu u premium segment što je značilo ulazak na teren Mercedesa S-klase i BMW-a Serije 7. U Ingolstadtu su znali da ih čeka velik i težak posao kako bi postali dijelom vrha njemačke autoindustrije i odvojili se marki za narod poput Volkswagena i Forda, u naumu kako bi se Audi počeo percipirati kao plemeniti brand.

image

Audi V8

Audi

Nije bilo lako suprotstaviti se Mercedesu, njemačkom kralju luksuzne klase već 100 godina, kao ni BMW-u koji je sa Serijom 7 e23 krenuo u ljuti boj također s Mercedesom krajem 1970-ih. No gledajući iz današnje perspektive u Audiju su - uspjeli.

Audi je tako danas marka koja nudi sportsko luksuzne modele s čuvenim Quattro pogonom koji se godinama brusio na relijima, no od nekud je trebalo krenuti u visoku klasu gdje ima mjesta samo za najbolje. Samo je trebalo napraviti prvi korak, a to je bio Audi V8 prethodnim fantastičnog aluminijskog A8 1990-ih.

image

Audi V8

Audi

Godine 1988. predstavljen je V8, ili "rastegnuti" Audi 200 u koji je bio ubačen V8 stroj i to atmosferski 3,6-litreni V8 od 250 KS i 340 Nm uparen s 4-stupanjskom automatikom. Zanimljivo, ova gotovo 5-metarska limuzina kalila se u tada popularnom DTM-u gdje je na stazu dolazio i s preko 450 KS što je stvarno kuriozitet.

image

Audi V8

Audi

Što se tiče serijskog Audija V8 koji je bio prava pojava i na našim cestama kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih ako se netko još sjeća, krajem 1991. godine dobiva poznati 4,2-litreni V8 stroj od 280 KS i 400 Nm koji je stizao sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 4-stupanjskom automatikom. Bila je to sjajna uvertira za prvi aluminijski Audi A8 koji je stigao 1994. godine, a od 1988. do 1993. s traka je sišlo malo više od 21.000 Audija V8.

Tada to nije bio samo vodeći model za tvrtku sa sjedištem u Ingolstadtu, već i pionir koji je kombinirao V8 motor s renomiranim Audijevim Quattro sustavom pogona na sve kotače i automatskim mjenjačem - prvi put da je Audi ponudio takvu kombinaciju.

image

Audi V8

Audi

Audi V8 je u to vrijeme bio daleko najluksuzniji automobil koji je Audi ikada napravio. Standardna oprema uključivala je kožna sjedala, automatsku klimu, tempomat, električne podizače prozora, Boseov audio sustav s osam zvučnika, električna prednja sjedala i drugo.

Iako se većina tih značajki danas može pronaći u mnogo pristupačnijim i uobičajenim automobilima, one su u to vrijeme uglavnom bile nove za marku.

image

Audi V8

Audi

Kombinacija V8 motora s Quattro sustavom pogona na sva četiri kotača pružila je snažno i uzbudljivo iskustvo vožnje, učvršćujući mjesto Audija V8 među najboljim njemačkim luksuznim limuzinama. Ovisno o motoru i modelskoj godini, nudio se s ručnim mjenjačima s pet i šest stupnjeva prijenosa, kao i opcijski automatski s četiri stupnja prijenosa.

image

Audi V8

Audi

Moglo ih se krajem 1980-ih u bivšoj državi vidjeti i na našim ulicama, a uglavnom su ga koristili direktori velikih samoupravnih poduzeća ili kombinata koji su napokon dobili priliku sjediti u kožnim foteljama iza tamnih stakala jedne njemačke limuzine, kojim su zamijenili omiljeni "jugo direktorski", također snažan, ali neupadljiv Renault 25 V6 Baccara, a da ne upadaju narodu u oči u Mercedesima.

image

Audi V8

Audi

Zanimljive činjenice o Audiju V8

Jedan zanimljiv aspekt Audija V8 leži u njegovoj karoseriji od pocinčanog čelika, koja ima 10-godišnje jamstvo protiv korozije. Ova predanost trajnosti i kvaliteti pokazala je Audijevu predanost isporuci ne samo vozila visokih performansi, već i vozila napravljenog da traje.

Audi V8 je bio povećana i redizajnirana verzija Audija 100 i 200, koji su pak bili bazirani na Volkswagenovoj C3 platformi (također poznatoj kao D1 ili D11). Luksuzna limuzina imala je dulji međuosovinski razmak i širi trag te je koristila drugačiji poklopac motora, odbojnike, prednja svjetla, stražnja svjetla i branike u usporedbi s manjim 100/200. Aluminijski naplatci bili od 15 do 17 inča.

image

Audi V8

Audi

Audi je također izradio jedinstvenu karavansku verziju velike limuzine. Naručio ga je bivši izvršni direktor Audija Ferdinand Piech za svoju suprugu, a kasnije je prikazan na Audi Forumu u Ingolstadtu.

image

Audi V8

Audi
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. veljača 2024 08:05