vremeplov

Japanski ‘Genscher‘ s ‘čarobnim ovjesom‘ je mogao ‘ploviti‘ preko neravnina, a razvio ga je proizvođač audio sustava

Zanimljiv posao koji je obavila ekipa Project Sound skunkworks bio je sve samo ne običan

Lexus LS400

 Lexus

Zavirite u potpuno novi luksuzni automobil i velika je vjerojatnost da ćete posvuda pronaći Bose zvučnike. No jeste li znali da se ovaj slavni proizvođač audio sustava desetljećima bavio razvojem ovjesa automobila i to ne bilo kakvog već "čarobnog" elektromagnetskog sustava ovjesa?

Sve je započelo 1980. uz sudjelovanje samog dr. Amara Bosea, osnivača tvrtke koji je imao predosjećaj da će ova tehnologija funkcionirati. Nakon više od dva desetljeća razvoja tim je 2004. pokazao radni prototip Lexusa LS400 s ovim ovjesom. Taj isti automobil je 2016. izveo demonstracijsku vožnju pri kojoj je pokazao nevjerojatne sposobnosti filtriranja neravnina, a kao šlag na tortu je doslovno preskočio prepreku, oduševivši milijune ljudi koji pogledali video demonstracije na internetu.

Jasno je da je posao koji je obavila ekipa Project Sound skunkworks bio je sve samo ne običan. Tehnologija održava automobil ravnim u svakom trenutku. To su postigli postavljanjem linearnog elektromagnetskog motora na svaki kotač umjesto opruga i amortizera, dopuštajući kotačima da se kreću gore-dolje gotovo potpuno neovisno o karoseriji. I dok funkcija skakanja preko prepreka nikada nije trebala doći u serijsku proizvodnju, pokazala je nevjerojatnu sposobnost sustava da prati cestu i reagira u skladu s tim.

Project Sound je na kraju ugašen jer je Bose otkrio da je ovjes pretežak i skup za bilo kakvu veću serijsku proizvodnju. Svi patenti, softver i hardver prodani su tvrtki ClearMotion 2017 godine., koja je razvijala ono što naziva "prvim proaktivnim sustavom vožnje na svijetu".

Demo vozilo iz videa, Lexus LS400 bilo je uključeno u prodaju, kao i sivi automobil s videa koji ima konvencionalni ovjes te još jedan primjerak Lexusa LS400 s elektromagnetskim postavom. Bili su parkirani u skladištu cijelo vrijeme dok je ClearMotion bio njihov vlasnik. Nakon nekog vremena ClearMotion je prodao sva tri Lexusa LS400 uključena u Project Sound Tomu McVayu. On je inženjer za testiranje u tvrtki koji je pristao kupiti vozila pod strogim uvjetom da se uklone svi ključni dijelovi prototipa.

Kako su automobili bili drastično modificirani, no sada bez svoje ključne komponente, McVay je ubrzo odustao od nakane da ih ponovo osposobi. McVay je auto iz videa čuvao neko vrijeme, ali ga je naposljetku odlučio prodati na Facebook Marketplaceu, što je razumljivo privuklo pažnju ljudi. Ubrzo je prodan, no i novi vlasnik je nakon kratkog vremena odustao od namjere da ga oživi. Auto bi se sada trebao rastaviti i prodati u dijelovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 14:52