Osnovana 1895. godine, češka Škoda je jedan od najstarijih proizvođača automobila na svijetu, a od ranih godina eksperimentirali su s električnom energijom i drugim alternativnim gorivima za pogon.
Njezin prvi benzinski / električni hibrid stigao je već 1908. godine, kada su osnivači Vaclav Laurin i Vaclav Klement kontaktirali Františeka Krizika, čovjeka koji je dizajnirao i izradio tramvajski sustav grada Praga, koji postoji i danas.
Krizik je tada predstavio prototip L&K Type E i izgradio jedinstveni sustav koji koristi benzinski motor. ICE je proizvodio električnu energiju koja je zauzvrat pokretala vozilo putem elektromotora. Imajte na umu, ovo je bilo prije više od jednog stoljeća, tako da tehnologija baterije koja je omogućila spremanje energije tek treba biti izumljena, ali unatoč rudimentarnom sastavu, bio je to značajan skok naprijed.
Trideset godina kasnije, 1938. godine, na rubu Drugog svjetskog rata, uvoz nafte bio je ugrožen i Škoda je trebala pronaći način da održi protok opskrbe. Tako su izradili električni kamion za prijevoz piva koji je mogao dostaviti proizvod iz tvornice u Plsenu u gradske barove i restorane. Ovaj kamion je imao olovnu bateriju ugrađenu u šasiji i mogla je povući do 3 tone piva. Kamion je, prema podacima Škode, isporučivao pivo dugi niz godina.
Idemo dalje: prvi kamion na drveni ugljen u Škodi su razvili 1919. godine, s velikom peći sa strane i dokazali da tehnologija funkcionira, ali budući da se smatrala previše složenom za proizvodnju, odbačena je kasnih 1930-ih i početkom 1940-ih, kada je Škoda revidirala tehnologiju.
Inženjeri Škode uspjeli su izraditi generator za dim izgaranja koji može pretvoriti drvo i drveni ugljen u upotrebljivi plin kako bi napajao motor s unutarnjim izgaranjem. Nekoliko prototipova Rapid izrađeno je 1942., a na prednjem braniku su bili ugrađeni pretvarači, okruženi ukrasima kako ne bi bili preuočljivi.
Godine 1992. godine predstavljena je električna verzija Favorita. Nazvana je Eltra 151, a velikim dijelom projekt je financirala komisija švicarskog uvoznika Škode, koja ju je planirala prodavati u Europi. Eltra 151 je imala 14 6-voltnih baterija od 190 ah koje su napajale električni motor od 21 KS, standardni prijenos s ručnim mjenjačem je zadržan, auto je mogao prevaliti od 64 do 97 kilometara i voziti do maksimalnih 80 km/h.
Punjenje baterije pritom se moglo obavljati na standardnu kućnu utičnicu. Zanimljivo, izrađena je i pIck-up varijanta koju je švicarska tvrtka prodavala diljem svijeta uključujući i Kaliforniju. Devet takvih modela dovezeno u Češku i korišteni su na različitim lokacijama nekoliko godina kao poštanska vozila..
Snažne veze Škode s električnim svijetom automobila nastavit će se i sljedeće godine s Enyaq iV modelom. Prvi češki SUV s nultom emisijom gotovo je velik poput Kodiaqa, a lansirat će se u četiri verzije, tri s pogonom na stražnje kotače i modelom RS AWD od 302 KS, koji će imati dva električna motora i bateriju od 82 kWh. Najavljuje se da će imati doseg između punjenja punog kapaciteta od 500 km.