VREMEPLOV

Kako je Renault donio više boje i ulice učinio manje dosadnim i sumornim mjestom

François Farion, direktor Renaultova Odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata objašnjava zašto je tomu tako
Renault, boje
 Renault

Što se tiče boja na našim automobilima još od "ludih" 1980-ih prevladavaju siva, crna, bijela, dok su zelena, crvena, žuta i smeđa prisutne u vrlo malim postocima. Izuzev plave koja jest nešto češća boja, no daleko od popularnosti prve tri spomenute.

image
Automobili, boje
Profimedia

Prema izvješću američke kompanije Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno gotovo 70 posto prodanih modela u svijetu. Pogledamo li pobliže, najpopularnija boja i dalje je bijela (38 posto ukupno prodanih novih vozila u svijetu, a slijede je crna (19 posto) i siva (15 posto).

Dakle, iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, te tri takozvane "neutralne boje” poput bijele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima. U tom svjetlu neki proizvođači poput Renaulta ipak se trude unijeti "malo više boje na naše ceste".

image
Renault Twingo
Renault

François Farion, direktor Renaultova Odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata objašnjava zašto je tomu tako i zašto Renault uspijeva prodati 10 posto više automobila u ostalim boji od ostatka industrije.

Po završetku drugog svjetskog rata automobilska industrija u Europi nastavila je s proizvodnjom vozila neutralnih boja. No, Renault je odlučio pokrenuti revoluciju kojom će stati na kraj toj monotoniji. Sve je počelo 1950. posjetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovjek Renaulta u to doba, bez oklijevanja je primijetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni.

image
Renault Twingo
Renault

Treba napomenuti da je SAD prvi osvajao kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do ružičaste, boje su jednostavno tekle ulicama... Istovremeno je Paule Marot, talentirana i etablirana dizajnerica tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osvježi paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je, dakako, bio okidač za buduću suradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine.

S obzirom na ugled koji je stekla u svijetu tekstila i zidnih tapeta, itekako se dobro snašla u novoj ulozi savjetnice za automobilske boje.

image
Renault Twingo
Renault

Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje je vrijeme bio dostupan u čak 30 pastelnih boja“ , što je bio presedan u segmentu, rekao je François Farion. Paule Marot zaslužna je i za osnivanje Renaultova Odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata. U godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio istaknuti nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače.

Primjerice, svi se sjećaju prve generacije Renaulta Twingo... Njime je Renault razbio trend monotonih boja! Kad je prvi Twingo stigao u koncesije u ožujku 1993., bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koraljno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. „Žaba”, kako su ga nazivali, obilježio je svoje vrijeme. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u bijeloj boji. Hrabar potez, zar ne?

image
Renault DeZir Concept
Renault

S druge strane, Renault Captur dobar dio svojeg uspjeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, stoga ne čudi da 80 posto njegove prodaje čine upravo dvobojne izvedbe. Trenutačno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju vanjskog izgleda, što je prava prednost za vozače koji tako žele izraziti svoju osobnost. S dobrim razlogom, ako je vjerovati Françoisu Farionu: "Boja je obično drugo pitanje koje vam netko postavi kad kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?”.

Vjeran svojoj filozofiji, Renault se više no ikada posvetio bojama svojih aktualnih modela. Riječima Françoisa Fariona: "Renault oduvijek traga za bojama koje trebamo u životu”. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke „vratiti živost i vedrinu na ulice”.

No, smatra da će se boje uskoro promijeniti: "U budućnost ćemo poraditi i na drugim elementima koji nadilaze osnovnu boju karoserije. Nastojat ćemo je učiniti suptilnijom i sofisticiranijom”. Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobivenima s pomoću tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira! Priča o bojama nastavit će se s nadolazećim modelima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 11:17