vremeplov

Neočekivana veza između I X03 i Ibize: Jeste li znali kako je Trabant postao Seat Ibiza II?

Kroz vrtlog prošlosti, od DDR-a do Savezne Republike Njemačke, Trabant i Seat Ibiza II susreli na neočekivan način

Seat Ibiza

 Seat

U svijetu automobila često se otkrivaju nevjerojatne priče o tehničkim inovacijama i skrivenim vezama među proizvođačima. Jedna od takvih priča vodi nas kroz vrtlog prošlosti, od DDR-a do Savezne Republike Njemačke, gdje su se Trabant i Seat Ibiza II susreli na neočekivan način.

Pojam tehnološke razmjene između DDR-a i Savezne Republike nije stran, s primjerima poput Wartburga 1.3 i Trabanta 1.1 koji su koristili VW motore, te eksperimentiranja s Wankelovim motorom pod licencom NSU-a u 1960-ih godina. No, malo tko zna za Trabant X03 i njegovu ulogu u kasnijem razvoju, piše Motor1.

Kada je bio najavljen VW prototip EA 276, ne zaživjeli nasljednik VW Bube i preteča VW Golfa s boxerom ispod prednjeg poklopca, oči su potom bile uperene u njega kao u potencijalnog nasljednika legendarnog Trabanta P 603, čiji je razvoj iznenada prekinut 1968. godine. Ispostavilo se da je priča o Trabantu dublja nego što se mislilo.

image

trabant I X03 koncept

VW

S obzirom na gotovo 8 milijardi DDR maraka potrošenih na serijsku proizvodnju Trabanta P 603 te izazove poput problema s Wankelovim motorom i dobavljačima, projekt je bio osuđen na propast unatoč svojoj obećavajućoj "svjetskoj klasi". Nakon niza neuspjeha i pokušaja modernizacije, Trabant je naposljetku dobio četverotaktni motor od VW-a, ali tek 1990. godine, nakon političkih promjena.

No, malo tko zna da je Volkswagen imao ambicioznije planove u suradnji s DDR-om. Projekt X03, projekt je malog automobila koji je predstavljao Volkswagenovu viziju budućnosti, temeljenu na trećoj generaciji VW Pola. Međutim, politički događaji u Njemačkoj 1989. godine preusmjerili su tijek događaja, a X03 projekt je zamijenjen ugovorom o joint ventureu koji je označio kraj proizvodnje Trabanta i početak ere novih automobilskih dizajna.

Danas, dok se prisjećamo Trabanta kao ikone prošlosti, činjenica da je njegova studija utjecala na razvoj Seat Ibize II iz 1993. godine ostaje podsjetnik na složene veze unutar svijeta automobilske industrije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. veljača 2024 00:12