oldtimeri

Neočekivani raritet s carinske licitacije: Triumph Stag iz 1975. već trideset godina vozi Zagrebom

Danas gotovo zaboravljene, u bivšoj državi su carinske licitacije zaplijenjenih ili napuštenih automobila bile jedan od najčešćih načina nabave neuobičajenijih modela

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

Danas gotovo zaboravljene, u bivšoj državi su carinske licitacije zaplijenjenih ili napuštenih automobila bile jedan od najčešćih načina nabave neuobičajenijih modela

Zagrebački Triumph Stag godinama je bio gotovo mitski automobil u krugovima ljubitelja oldtimera - kružilo je nekoliko slika, znalo se da postoji, no mada je ovdje još od vremena bivše države, tek se u posljednjih godina povremeno počeo pojavljivati na skupovima klasičnih automobila.

image

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

Vlasnik, zagrebački poduzetnik Denis Krmić, preferira automobil koristiti za kraće, neobavezne vožnje vikendom, no vrlo je rado podijelio s nama priču o ovom rijetkom automobilu. Modelu koji je svojedobno bio na lošem glasu, jer je kao nov imao problema, ponajprije zbog osjetljivog V8 motora, razvijenog specifično za ovaj model i nikada ugrađivanog drugdje. Ne smijemo zaboraviti ni da su konstantni štrajkovi i problemi s kontrolom kvalitete 1970-ih snažno obilježili britansku autoindustriju.

image

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

No, posve je pogrešno danas gledati na Stag preko tih povijesnih priča. Zapravo su sve boljke riješene još u ono vrijeme, te je uz ispravno održavanje ovo danas iznimno atraktivan i vrlo rijedak oldtimer. Usto, to je i jedan od onih modela koji imaju blagoslov da ih je u nekom od filmova vozio James Bond, te je danas očekivano sve traženiji i cjenjeniji na tržištu.

Neobičan dizajn Giovannija Michelottija nije po svačijem ukusu, pogotovo zbog fiksnog roll-bara, koji ostaje na mjestu i nakon skidanja tvrdog krova. No takva konfiguracija spaja prednosti kabrioleta i coupea, a ovo je i udoban putni automobil, što se za dotadašnje, manje modele Triumpha baš i nije moglo reći.

image

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

Ovaj je jedan od dva Staga koja su postojala u bivšoj državi, no ne zna se kako je došao ondje. Prvi mu je spomen prodaja na carinskoj licitaciji u Kutini 1981. Najvjerojatnije je stigao s Otoka, pošto ima desni volan, na licitaciji je navedeno da nije u voznom stanju, no nepoznato je što je bio razlog tome. Izvorno je prodan u Beograd, gdje se nalazio i onaj drugi Stag, a ondje ga je kupac registrirao i vozio. Prije raspada bivše države stigao je u Zagreb, kod prijatelja današnjeg vlasnika. On je već tada znao za taj auto i savjetovao je prijatelju da ga ode pogledati, no kako je sam u to vrijeme nabavio Jaguar E-Type, nije bio zainteresiran za još jedan automobil.

image

Zagreb, 080625.
Auto klub oldtimer Triumph.
Foto: Zeljko Puhovski/CROPIX

Kada je u drugom dijelu 1990-ih prodao Jaguar i neuspješno pokušavao naći novi, utjehu je pronašao otkupivši Stag od prijatelja, kojem je ionako samo stajao u garaži i nije ga nikada registrirao. Uredio je mehaniku, no sve je ostalo bilo u gorem stanju nego što je na prvu izgledalo. Tako da je puna restauracija, tijekom koje je rastavljen do posljednjeg šarafa, potrajala nekoliko godina i Triumph je izašao na cestu tek oko 2005. Posao je odrađen kvalitetno te u naredna dva desetljeća nije bilo nikakvih problema.

image

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

Povijest Staga uobičajeno se dijeli na dvije serije, no ovo je model iz 1975., s novim tipom automatskog mjenjača, koji se nerijetko označava kao Mark III. Samim time ima razlika u odnosu na ranije modele, pa i dvadeset godina kasnije vlasnik još nabavlja sitnice poput oznaka, koje su specifične za tu seriju i godište. Zanimljivost je da su nekada, prije one prve licitacije, s automobila bile skinute sve oznake, uključujući i tvorničku pločicu s brojem šasije, koja je ipak pronađena na kraku šasije tijekom restauracije.

image

Oldtimer Triumph
Željko Puhovski/CROPIX

U međuvremenu je gospodin Krmić odradio i generalku kod vrhunskog mehaničara, potrebnu više zbog protoka vremena nego zbog kilometraže, jer Triumph u dva desetljeća nije išao dalje od Hrvatskog Zagorja. Premda je kupljen kao svojevrsna utjeha u nedostatku Jaguara, Stag je sada već tri desetljeća dio vlasnikovog života i, mada ima još neke projekte u planu, nema se namjeru rastajati od njega.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. srpanj 2025 17:12