VREMEPLOV

Nepoznat, nezgrapan i vrlo rijedak, Lamborghini Jarama slavi 50 godina od premijere u Ženevi

Riječ je o posljednjem sportskom model kuće koji je iz tvorničkih hala stizao s V12 smješteni sprijeda
Lamborghini Jarama
 Lamborghini

Osim modela Urraco koji smo nedavno predstavili, i Lamborghini Jarama ove godine slavi pola stoljeća od predstavljanja. Nikad čuli? Nije ni čudo ako niste fanovi sportskih klasika iz 1970-ih.

image
Lamborghini Jarama
Lamborghini

Međutim riječ je, premda o nezgrapnom i zapravo ružnom sportskom automobilu, o istinskom Lamborghiniju starog kova koji je pritom i posljednji sportski model kuće koji je iz tvorničkih hala izašao s motorom smještenim sprijeda, ako ne računamo terenski LM 002 ili aktualni SUV Urus jer je riječ o pravoj travestiji u režiji VW koncerna, ako gledamo iz tradicionalističke perspektive ljubitelja istinskih sportskih automobila.

image
Lamborghini Jarama
Lamborghini

Vratimo se mi Jarami. S imenom kultnog trkališta, ali i područja Španjolske nedaleko Madrida gdje se uzgajaju bikovi za borbe, Lamborghini Jarama je premijeru doživio 1970. godine na salonu automobila u Ženevi, a riječ je o 2+2 GT sportašu koji je naslijedio Lamborghini Islero 400 GT s početka 1960-ih.

image
Lamborghini Jarama
Lamborghini

Stigao je s novim modernijim ovjesom, četiri velika ventilirana kočiona diska proširenim tragom kotača, a stajao je na 15 colnim naplacima od magnezija. Jaramu je kao i remek djelo dizajna Miuru dizajnirao veliki Marcello Gandini za Carrozzeria Bertone pa i ovaj model plijeni sportskim linijama kakve su bile aktualne prije 50 godina.

image
Lamborghini Jarama
Lamborghini

Međutim, teško je reći kako je Jarama jedna od najboljih radova velikog maga dizajna. Možda je imao loš dan, no ipak, prednja "pop-up" polu pokrivena svjetla detalj su koji plijeni. Od 1970. do 1976. godine, svjetlo dana ugledalo je 328 primjeraka Jarame, uključujući 176 Jarama GT, proizvedenih između 1970. i 1973. godine, i 152 primjeraka Jarama GTS.

Potonji je imao poprečni usisnik za zrak na poklopcu motora, dva izlaza za zrak iza lukova prednjih kotača, drugačije naplatke, bolja sjedala i instrumentnu ploču s više pokazivača.

image
Lamborghini Jarama
Lamborghini

Sprijeda smješten 3,9-litreni atmosferski V12, sa šest duplih Weber rasplinjača postizao je 350 KS (GTS 365 KS) i Jarami osiguravao najveću brzinu od 260 km/h.

Unatoč rijetkosti Jarame, cijene kao ni za Urraco danas nisu pretjerane s obzirom na ekskluzivnost pa se mogu naći od 100 do 200 tisuća eura ovisno o stanju. Ipak je Jarama dio stare škole Lamborghinijeve povijesti...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. prosinac 2020 01:45