Kad se govori o Volkswagen Polu, većina će zamisliti mali, pouzdan gradski automobil koji je kroz gotovo pola stoljeća postojanja izgradio reputaciju ozbiljnog i racionalnog partnera za svakodnevicu. Polo, koji ove godine slavi 50. rođendan je od svog debija 1975. bio relativno skroman i pristupačan automobil koji ne privlači pažnju na prvu, ali se s vremenom uvlači pod kožu.
No, iza te diskretne vanjštine krije se mnogo zanimljivija priča. Tijekom godina, Polo je poslužio kao poligon za neke od najneobičnijih, najodvažnijih i tehnološki najambicioznijih Volkswagenovih eksperimenata. U nastavku donosimo pet fascinantnih verzija Pola koje su pokazale da se i ispod skromne karoserije može kriti prava inženjerska drama.
Polo Sprint (1983): Kad ti netko ugradi Porsche motor u prtljažnik
Jedan od najspektakularnijih primjera nosi ime Polo Sprint i nastao je 1983. godine kao testni prototip s motorom koji nitko ne bi očekivao u ovakvom automobilu. Umjesto klasičnog prednjeg pogona, inženjeri su u stražnji dio automobila smjestili 1,9-litreni bokser-motor s četiri cilindra koji je razvio Porsche.
Sa 156 konjskih snaga i motorom s kompresorom iza sjedala, Polo Sprint se ponašao gotovo poput sportskog kupea. Projekt je, naravno, bio eksperimentalan, ali s konkretnom svrhom, pomoći u razvoju sustava kontrole proklizavanja. Rezultat je bio više nego obećavajući: automobil s gotovo savršenim balansom mase i voznom dinamikom na koju obični Polo "nije mogao ni pomisliti".
Öko-Polo (1987): Kad je VW pokušao spasiti planet dizelom
Samo nekoliko godina kasnije, 1987., Volkswagen je ušao u potpuno suprotnu filozofiju s modelom Öko-Polo, ekološki osviještenom varijantom razvijenom u vremenu kada se malo tko ozbiljno bavio emisijama i potrošnjom. Ovaj Polo imao je dvocilindarski dizelski motor zapremine 858 kubika, ali i tada napredni G-kompresor koji je snagu podizao s mizernih 27 na ipak donekle funkcionalnih 40 konjskih snaga. Iako skromnih performansi, Öko-Polo bio je ispred svog vremena po potrošnji.
Naime, trošio je samo tri litre dizelskog goriva na 100 kilometara.
Polo Cabrio by Karmann (2007): Najpoželjniji Polo koji nikad nije zaživio
Dvadeset godina kasnije, 2007. godine, svjetla pozornice IAA sajma u Frankfurtu ugledao je možda najpoželjniji, ali nikad realizirani koncept – Polo Cabrio by Karmann. Riječ je o atraktivnom prototipu s platnenim krovom i staklenim panoramskim panelom, čija je misija bila pokazati kako bi mogao izgledati Polo GTI u kabrio izdanju. Automobil je izazvao velik interes, no nikad nije došao u serijsku proizvodnju. Polo Cabrio ostao je tako samo ideja na papiru, šteta, jer kupaca sigurno ne bi nedostajalo.
Polo Coupé GT Widebody (1986): Kad je Polo dobio injekciju steroida
No ako vam je više stalo do agresivnog izgleda više nego do otvorenog krova, onda će vas možda više zanimati Polo Coupé GT Widebody iz 1986. godine. U vrijeme kada su široki blatobrani, duboki spojleri i kvadratni dizajn vladali svijetom automobila, Volkswagen je ponudio ovaj ekstremno „nabildani“ Polo, s karoserijskim kompletom koji je podsjećao na Rallye Golf.
Inspiriran trkaćim svijetom, Widebody Polo bio je vizualno daleko od svakodnevnih verzija, agresivan, sportski i ekstreman. Estetika slavne grupe B u gradskom pakiranju.
Polo GTI Concept (2001): Najavio je veliki povratak sportskog Pola
I na kraju, još jedan koncept koji je umalo zakasnio da uhvati val, Polo GTI Concept iz 2001. Ova studija bila je odgovor na sve glasnije zahtjeve publike za povratkom pravog GTI modela nakon što treća i četvrta generacija Pola nisu nudile puno sportskog uzbuđenja.
Koncept se isticao karakterističnim dvostrukim okruglim svjetlima i crvenim detaljima, no unatoč pozitivnim reakcijama nikad nije ušao u serijsku proizvodnju u ovom obliku. Bio je, međutim, jasna najava onoga što će u godinama koje su slijedile ponovno oživjeti kroz serijske izvedbe Pola GTI.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....