VREMEPLOV

POVIJEST AUDIJEVIH RS MODELA: Sve je krenulo sa karavanskim RS2 Avantom, a danas su RS oznake prisutne i na moćnim SUV modelima!

 
 Audi
 

Audijevi RS modeli zauzimaju posebno mjesto u srcima ljubitelja Audi modela. Riječ je naravno o sportašima koji se najčešće natječu sa BMW M i Mercedesovim AMG modelima. A kako je cijela priča počela?

Nakon uspjeha Audijevog S2 coupéa i originalnog S4 limuzina proizvedenog u C4 iz 1991. godine, njemački proizvođač automobila odlučio u ponudu uvrstiti i svojevrsni vrhunac ponude pod nazivom RS - značenja RennSport, što doslovno znači 'trkački sport'. Prvi RS model tako je bio RS2 Avant.

Ivan Lacković

Mediji su tada ovaj model prozvali "letećim karavanom". Bio je to najbrži i najjači serijski Audi do tada zahvaljujući Quattro pogonu i petcilindarskom turbo benzincu sa 315 KS. Maksimalna brzina od 262 km/h uz ubrzanje do stotke za svega 5,4 sekunde bilo je impresivno za ono vrijeme. Primjera radi – Porsche 911 Carreri trebalo je 5,1 sekundu! RS2 bio je zajednički derivat Audija i Porschea koji je silazio sa proizvodnih traka tvornice u Zuffenhausenu.

Šest godina kasnije nova platforma Audija A4 B5 postavila je temelje za nove S i RS modele, a upravo je RS4 Avant bio sljedeći zanimljiv model sa sada već kultnom oznakom. B5 RS4 Avant dobio Cosworthov 2,7-litarski V6 motor dvostrukim turbo punjačem snage 387 KS. Potražnja za B5 RS4 Avant bila je toliko velika da je Audi udvostručio količinu proizvodnje, te je u godinu dana izrađeno preko 6000 primjera.

Godine 2002, Audi je predstavio potpuno novi model u svojoj liniji RS - RS6 limuzinu i karavansku izvedbu.

S mišićavim tijelom, aluminijskim kapcima ogledala i dvije velike ovalne cijevi za ispuh, i limuzina i karavan izgledali su monstruozno, a takve su bile i performanse. Naime, 4,2-litreni V8 motor razvijao je 450 KS, što je omogućavalo sprint do stotke za 4,7 sekundi. Dvije godine kasnije predstavljen je i RS6 Plus sa čak 480 KS.

Danas znamo da je RS6 dostupan samo u karavanskom izdanju, no na početku je Audi dakle nudio i limuzinsku verziju koji mnogi i danas žele u RS izvedbi.

Audi je nastavio raditi na sportskim modelima, pa je tako 2006. godine predstavljen supersportaš R8, a iste je godine lansirana i nova generacija modela RS4.

Dostupan u limuzinskom, kabrio i karavanskom izdanju, B7 RS4 po mnogima je bio najbolje složen RS model do tada. Atmosferski V8 motor sa 420 KS mamio je osmjeh na lica svih oni koji su imali prilike voziti spomenuti model.

Audi

U 2008. godini Audi lansira dobro poznati 'C6' Audi RS6 s V10 turbo motorom snage 580 KS, predvodio je svoje suparnike BMW M5 i Mercedes E63 AMG u očiglednom 'ratu snage' u to vrijeme. , Unatoč oštroj masi od 2025 kilograma, RS6 je uspijevao juriti do stotke za samo 4,6 sekundi.

Sljedeće godine i Audi predstavlja TT RS sa 2,5-litrenim turbobenzinskim motorom snage 340 KS.

Audi je lansirao RS5 Coupe 2010. godine. Pokretan istim 4,2-litarskim V8 atmosferskim motorom kao B7, ali blagim podešenjima uz koje je snaga narasla na 450 KS, bio je dostupan samo sa 7-stupanjskom automatikom.

Iste godine, u proizvodnju je krenuo i RS3 sa 2.5-litarskim tubo motorom. Pokazao više nego sposobnim hatchbackom, a ovih dana s nestrpljenjem čekamo predstavljanje RS izvedbe nedavno predstavljene nove generacije modela A3.

U 2012. godini Audi se vraća "tradiciji" te novi RS4 lansira samo u "Avant" inačici, odnosno karavanskom izdanju. Koristio je isti 4,2-litreni V8 motor sa 450 KS kao i RS5.

Te se godine održalo i predstavljanje modela C7 RS6, pri čemu je Audi odustao od moćnog V10 motora u korist umanjenog 4,0-litarskog V8 twin turbo-motora koji razvija 560 KS. Čak i uz smanjenu zapreminu motora, novi RS6 brži je od svog prethodnika - do stotke juri za nevjerojatnih 3,9 sekundi!

Bitna godina za RS program svakako je 2013. kada je i prvi SUV dobio oznaku RS (nešto što je danas itekako uobičajeno, ali tada nije bilo). RS Q3 dobio je poznati 2,5-litreni motor sa 340 KS, dok je performance izvedba dobila i 368 KS. Za one zahtjevnije, 2013. je predstavljen i RS7, sportska coupe limuzina sa 4,0-litrenim twin-turbo motorom snage 560 KS.

Treba napomenuti i kako je sportska divizija Audija 2016. godine i službeno promijenila ime iz Quattro GmbH u dobro poznati naziv Audi Sport. Sljedeća velika promjena bio bi RS5 generacije F5 koji je dobio 2,9-litreni turbo V6 motor snage 450 KS.

Iako je smanjen obujam, performanse su i ovdje bolje nego kod prethodnika. Uslijedio je novi RS4 Avant koji koristi identičan pogon. Prošle godine Audi Sport je imao pune ruke posla, pa je tako predstavljeno nekoliko RS modela. Prije svega, tu je četvrta generacija modela RS6 Avant koji je imao svjetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Koristi mild-hibridni pogonski sklop snage 600 KS uz 800 Nm okretnog momenta, a zanimljivo kako je prvi puta dostupan i u SAD-u.

Audi

U Frankfurtu je uz njega predstavljen i RS7 s istim pogonom. Nešto kasnije došao je red na RS Q8, a tu je i druga generacija modela RS Q3 te novi RS Q3 Sportback koji nagovještaju da će u budućnosti, zbog popularnosti SUV modela, sve veći broj modela s povišenom podnicom nositi naziv RS...

Audi

U komentarima nam napišite koji RS model je vama najdraži i kojeg biste najviše voljeli provozati?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 21:58