VREMEPLOV

Slavi 30 godina: Legendarni Lamborghini Diablo uz Ferrari F40 najveći junak postera 1990-ih

Apsolutna zvijer na cesti prvo je stigla s 5,7-litrenim V12 motorom koji je postizao 492 konjske snage i 580 Nm
Lamborghini Diablo
 Lamborghini

Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lamborghini Diablo... Kakav niz! Kultna Miura je bila prvi supersportski automobil na svijetu u smislu kakve ih danas poznajemo, nastala u eri velikog Ferruccia Lamborghinija, a naslijedio ga je također velikan Countach.

image
Lamborghini Diablo
Lamborghini

Ove godine jedan od najpoznatijih automobila na svijetu, Lamborghini Diablo slavi 30 godina od premijere, a čudovišni supersportaš sa središnje smještenim V12 motorom iz Sant'Agate Bolognese u svakom se pogledu prometnuo u dostojnog nasljednika svojih prethodnika. Kako odmah pri predstavljanju 1990. godine tako i danas.

Uz ovaj su Lamborghini odrasle generacije idućih 11 godina koliko se zadržao u proizvodnji, a uz Ferrari F40 i Porsche 959 bio je najveća zvijezda postera u sobama bubuljičavih petrolheada.

image
Lamborghini Diablo
Lamborghini

Priča o čuvenom Diablu zapravo započinje još 1985. kada mu je osnovni oblik s pop-up svjetlima podario velikan dizajna Marcello Gandini i kad je pred inženjere stavljen zahtjev da novi superskportski Lamborghini mora voziti do najmanje 315 km/h, a kompletan je razvoj Diabla na kraju stajao čak 6 milijardi talijanskih lira (650 milijuna tadašnjih maraka).

image
Lamborghini Diablo
Lamborghini

Apsolutna zvijer na cesti stigla je s 5,7-litrenim V12 strojem od 492 konjske snage i 580 Nm koje  je ručni mjenjač "tiskao" na stražnju osovinu, a brojke su bile za to doba "izvan pameti": 4,5 sekundi do 100 km/h i 325 km/h najveće brzine, naravno uz neponovljivu simfoniju motora koja je ježila kožu.

Zanimljivo., kod modela iz 1990. mogao se dobiti vrhunski audio s CD changerom Alpine i klima uređaj, ali ne i servo upravljač i ABS kočnice...

image
Lamborghni Diablo
Auto klub

Pogon na sva četiri kotača (dorađeni pogon preuzet s terenca LM002) predstavljen je 1993. godine u Diablu VT (viscous traction), koji je stigao mehanički i vizualno dorađen, a slijedila je varijanta Diablo SE30 od 603 KS  i 639 Nm izrađena u tek 150 primjeraka povodom 30 godišnjice marke Lamborghini (karakterizirala ju je posebna "lila" metalik boja i rebrasti bočni usisnici za zrak).

image
Lamborghni Diablo
Auto klub

Dvije godine kasnije, saga je nastavljena modelom Diablo Super Veloce koji je 1995. godine predstavljen na salonu automobila u Ženevi, a raspolagao je s 517 KS pri 7100/min i 580 Nm koje je isporučivao na stražnju osovinu, dok se od vanjskih detalja isticalo stražnje podesivo "krilo".

image
Lamborghni Diablo
Auto klub

"Otvorena" Roadster varijanta lansirana je u prosincu 1995. godine kao prvi 12-cilindarski serijski kabrio marke s pogonom na sva četiri kotača. Imao je šire usisnike za zrak, 18 colne naplatke umjesto 17 colnih, a raspolagao je s 537 KS te je mogao pojuriti do 335 km/h.

image
Lamborghini Diablo
Lamborghini

Kad je marka 1999. godine pala u ruke Audija, Diablo je još jednom osvježen i dorađen, a belgijski dizajner Luc Donckerwolke ostavio je svoj potpis na superautomobilu, kojem su dodane VT i VT Roadster varijante snage od 537 KS.

Automobil je bio sveobuhvatnije prerađen i moderniziran izvana i u kabini, a čak devet godina od predstavljanja, Diablo je prvi put stigao s ABS kočnicama. Godine 2000. motoru je povećan obujam na 6 litara kod modela Diablo VT 6.0 i VT 6.0 SE koji su raspolagali s 558 KS.

image
Lamborghini Diablo
Lamborghini

U maloj seriji samo za Europu 1999. i 2000. izrađeno je tek 83 primjerka trkaće orijentiranog bolida s 583 KS. U 11 godina ukupno je proizvedeno 2903 primjerka u svim varijantama što je rekord za marku; ni jedan drugi model nije proizveden u toliko primjeraka. Naslijedio ga je model Murcielago čime je jedna uspješna priča nastavljena od razvoja do proizvodnje u eri Audija, no karizmu Diabla ipak nikad nije uspio nadmašiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. prosinac 2020 01:35