TAMO SU GA ŽELJELI

Vremeplov: Kako je nevoljeni Fiat Multipla nastavio život u Kini kao Multiplan za 75.000 kuna

Dizajniran je za prostor za šest putnika, ali njegov dizajn jednostavno nikad nije zadovoljio ukuse kupaca

Zotye Multiplan

 Zotye

Kada su u pitanju najružniji automobili svih vremena, Fiat Multipla koja se proizvodila između 1999. do 2010. dosljedno zauzima visoko mjesto. Svakako, praktičan je i s puno mjesta za šest putnika i s ogromnim prozorima, ali njegov neobičan dizajn jednostavno nikad nije zadovoljio ukuse kupaca.

image

Zotye Multiplan

Zotye

Međutim, uvijek je postojao 1 posto koji je branio Multiplu: "Vrlo je praktičan, putujem vrlo udobno, Schumacher je u TV reklami...", no niti jedan njihov argument nije uvjerio širu javnost. Kada je 2004. godine Multipla dobila facelift, kritike su bile još veće, s komentarima poput: "S novim dizajnom izgubila je svoju gracioznost, nedostaje mu osobnost"...

image

Zotye Multiplan

Zotye

Danas pišemo o ovom faceliftu, ali ne o originalu, već o kineskoj kopiji s imenom Zotye Multiplan koju možete vidjeti na fotografijama. Da, čak ni ime nije originalno... Proizvodnja Multiplana u Kini je započela krajem 2008. godine prema ugovoru između Zotyea i Fiata, tako da se ne radi o bezobraznoj kopiji koja bi mogla podići obrve na nekim odvjetničkim facama. Neki dijelovi su se čak isporučivali iz Italije i sastavljali u Kini.

image

Zotye Multiplan

Zotye

2010. godine, Zotye je počeo proizvoditi verziju koja je koristila više domaćih (kineskih) dijelova kako bi se smanjili troškovi. Ta verzija u Kini se zvala Langyue, i postojale su dvije varijante: M300 (s motorom s unutarnjim izgaranjem) i M300 EV, koji je bio na električni pogon.

image

Zotye Multiplan

Zotye

Uz samo nekoliko promjena na prednjem dijelu i dosljedno usvajanje logotipa nove marke, automobil je bio dostupan na kineskom tržištu do 2013. godine.

Najzanimljiviji dio cijele priče bila je niska cijena novog automobila od 69.800 juana - brojka koja, prema današnjem tečaju, odgovara samo 9960 eura (75.000 kuna). "Vrhunska" verzija koštala je 89.900 juana, odnosno 12.830 eura (97.000 kuna). Za usporedbu, redizajnirana Multipla se u to vrijeme u Europi prodavala po cijeni od 17.290 eura (131.000 kuna).

image

Zotye Multiplan

Zotye

I dok su pouzdanost i dizajn bili upitni, jedno je sigurno - Zotye Multiplan nudio je mnogo prostora za malo novaca. Postojala je i čisto električna verzija, koja je u Kini korištena kao taksi.

Međutim, napravljeno je samo 220 električnih Multiplana. Kupci su mogli odabrati pet ili šest sjedala, a benzinski M300 koristio je 1,6-litreni motor sa 104 KS, ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa i tri različite razine opreme: osnovna, deluxe i premium.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 07:11