TAMO SU GA ŽELJELI

Vremeplov: Kako je nevoljeni Fiat Multipla nastavio život u Kini kao Multiplan za 75.000 kuna

Dizajniran je za prostor za šest putnika, ali njegov dizajn jednostavno nikad nije zadovoljio ukuse kupaca

Zotye Multiplan

 Zotye
Dizajniran je za prostor za šest putnika, ali njegov dizajn jednostavno nikad nije zadovoljio ukuse kupaca

Kada su u pitanju najružniji automobili svih vremena, Fiat Multipla koja se proizvodila između 1999. do 2010. dosljedno zauzima visoko mjesto. Svakako, praktičan je i s puno mjesta za šest putnika i s ogromnim prozorima, ali njegov neobičan dizajn jednostavno nikad nije zadovoljio ukuse kupaca.

image

Zotye Multiplan

Zotye

Međutim, uvijek je postojao 1 posto koji je branio Multiplu: "Vrlo je praktičan, putujem vrlo udobno, Schumacher je u TV reklami...", no niti jedan njihov argument nije uvjerio širu javnost. Kada je 2004. godine Multipla dobila facelift, kritike su bile još veće, s komentarima poput: "S novim dizajnom izgubila je svoju gracioznost, nedostaje mu osobnost"...

image

Zotye Multiplan

Zotye

Danas pišemo o ovom faceliftu, ali ne o originalu, već o kineskoj kopiji s imenom Zotye Multiplan koju možete vidjeti na fotografijama. Da, čak ni ime nije originalno... Proizvodnja Multiplana u Kini je započela krajem 2008. godine prema ugovoru između Zotyea i Fiata, tako da se ne radi o bezobraznoj kopiji koja bi mogla podići obrve na nekim odvjetničkim facama. Neki dijelovi su se čak isporučivali iz Italije i sastavljali u Kini.

image

Zotye Multiplan

Zotye

2010. godine, Zotye je počeo proizvoditi verziju koja je koristila više domaćih (kineskih) dijelova kako bi se smanjili troškovi. Ta verzija u Kini se zvala Langyue, i postojale su dvije varijante: M300 (s motorom s unutarnjim izgaranjem) i M300 EV, koji je bio na električni pogon.

image

Zotye Multiplan

Zotye

Uz samo nekoliko promjena na prednjem dijelu i dosljedno usvajanje logotipa nove marke, automobil je bio dostupan na kineskom tržištu do 2013. godine.

Najzanimljiviji dio cijele priče bila je niska cijena novog automobila od 69.800 juana - brojka koja, prema današnjem tečaju, odgovara samo 9960 eura (75.000 kuna). "Vrhunska" verzija koštala je 89.900 juana, odnosno 12.830 eura (97.000 kuna). Za usporedbu, redizajnirana Multipla se u to vrijeme u Europi prodavala po cijeni od 17.290 eura (131.000 kuna).

image

Zotye Multiplan

Zotye

I dok su pouzdanost i dizajn bili upitni, jedno je sigurno - Zotye Multiplan nudio je mnogo prostora za malo novaca. Postojala je i čisto električna verzija, koja je u Kini korištena kao taksi.

Međutim, napravljeno je samo 220 električnih Multiplana. Kupci su mogli odabrati pet ili šest sjedala, a benzinski M300 koristio je 1,6-litreni motor sa 104 KS, ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa i tri različite razine opreme: osnovna, deluxe i premium.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 18:54