RAMBO LAMBO

Vremeplov: Prije 35 godina nastao je praotac svih luksuznih SUV-ova - Lamborghini LM-002

Projekt LM-002 bio je neobičan potez za LamborghinI: u to vrijeme proizvodili su isključivo sportske aute visokih performansi
Lamborghini LM002
 Lamborghini

Krajem 2017. godine Lamborghini je predstavio Urus, nazvavši ga "prvim super SUV-ovom". Međutim, to nije prvi SUV talijanskog proizvođača superautomobila – 1986. godine Lamborghini je lansirao LM-002, automobil koji se smatra ocem luksuznih SUV-ova.

Projekt LM-002 bio je neobičan potez za Lamborghini, s obzirom na to da je u to vrijeme talijanski bik bio poznat po isključivo sportskim automobilima ručne izrade i visokih performansi. Kao što većina legendarnih automobila nosi svojevrstan nadimak, LM-200 postao je poznat kao "Rambo-Lambo", s obzirom na to da ga je posjedovao Sylvester Stallone.

image
Lamborghini LM-002
WheelsAge

Iako je predstavljen 1986., priča o LM-200 započinje gotovo desetljeće ranije. Razvoj Lamborghinijevog super-SUV-a naručila je tvrtka MIT krajem 1970-ih za vojnu upotrebu. Međutim, projekt nazvan Gepardi je propao, ali Lamborghinijev inženjer Giulio Alfieri uskrsnuo ga je u obliku LM-001, a nakon nekoliko prototipova, 1986. godine na izložbi automobila u Bruxellesu predstavljen je i konačni proizvodni model LM-002.

Ispod poklopca SUV-a smješten je 5,2-litreni V12 motor iz Countacha Quattrovalvolea, koji je proizvodio 450 KS pri 6800 o/min i 500 Nm okretnog momenta. To ga je stavilo na listu najsnažnijih automobila koji su se u to vrijeme mogli kupiti. Ogroman motor je povezan s petostupanjskim ručnim ZF mjenjačem, koji je pokretao sustav pogona na sva četiri kotača. Kome ovo nije bilo dovoljno, mogao je izabrati i opciju sa 7,2-litrenim V12 motorom kojeg je Lamborghini razvio za brodove.

image
Lamborghini LM-002
WheelsAge

S karoserijom napravljenom od aluminija i stakloplastike, pogonom na sva četiri kotača i tri samoblokirajuća diferencijala, SUV je bio sposoban razviti maksimalnu brzinu veću od 200 km/h i dostići stotku za manje od osam sekundi. Međutim, za razliku od tadašnjih superautomobila, najveća prednost bila je što je "komforna zona" LM-200-a, uz cestu, bio i šljunak i snijeg. S obzirom na to da je izrađen u vrijeme kada nitko nije obraćao pažnju na potrošnju goriva, nećemo otvarati tu temu, no dovoljno je napomenuti kako je spremnik goriva mogao nositi do 270 litara.

Danas je rijetko koji terenac jednako grub i luksuzan, kao što je slučaj bio s Rambo-Lambom. Unutrašnjost su krasili elementi koje možete očekivati od jednog Lamborghinija – kožne obloge, električni prozori, klima uređaj i radio-uređaj montiran na krov. Upravo je spoj grubog i luksuznog zaslužan za pozornost koju je SUV privukao odmah nakon što je predstavljen. Imao je performanse kao njegovi kolege superautomobili, značajne terenske mogućnosti, te moderan dizajn. Osim Sylvesteru Stalloneu, isporučen je i marokanskom kralju.

image
Lamborghini LM-002
WheelsAge

Proizvodnja je trajala od 1986. do 1992. godine, a neki od proizvedenih modela svoju svrhu pronašli su i u reli programu. Naime, Lamborghini je 1988. godine svojem timu inženjera dao zadatak da modificiraju LM-002 kako bi se natjecao na reliju Pariz-Dakar. Rally verzija značajno je olakšana, izlazna snaga podignuta je na 612 KS (450 kW), a instaliran je i kavez u slučaju kotrljanja, prozori od pleksiglasa i GPS oprema. Nažalost, projekt je otkazan, a prototip nikada nije vidio pustinju – barem u svojem rally izdanju.

Lamborghini je LM-002 opisao kao "automobil koji je otvorio put terencima". Proizvedeno je svega 300 primjeraka, a cijene su mu skočile posljednjih godina. Danas bi Rambo Lambo mogao vrijediti do 400,000 američkih dolara (2,500,000 kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 05:43