VREMEPLOV

Zaboravljeni sportaš iz Sant‘Agata Bolognese: Lamborghini Urraco slavi 50. rođendan

Prvotno je predstavljen s 2,5-litrenim V8 motorom s po jednim bregastim vratilom u svakoj glavi i snagom od 220 KS
Lamborghini Urraco
 Lamborghini

Lamborghini obilježava 50. godišnjicu od predstavljanja modela Urraco koji je premijeru doživio na salonu automobila u Torinu krajem listopada 1970. godine. Ideja je bila da kuća iz Sant'Agata Bolognese, uz supersportski kultni dvosjed Miuru, ponudi praktičniji i dostupniji model kao alternativu Ferrariju Dino i Maseratiju Meraku. Pritom je prema tradiciji Urraco dobio ime po jednoj od pasmina španjolskih borbenih bikova.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Ovaj se model odmah po uvođenju zahvaljujući doprinosu Lamborghinijeva glavnog tehničkog direktora inženjera Paola Stanzanija isticao tehničkim rješenjima koja su u to vrijeme bila vrlo inovativna.Dizajn je kao i za Miuru bio povjeren velikom dizajneru Marcellu Gandiniju, tada glavnom dizajneru čuvene kuće Bertone koji je Urraco zamislio kao tipičnog sportaša 1970-ih klinastog oblika, ali čistih linija karoserije i s u to vrijeme trendovskim rebrastim sjenilom za sunce na stražnjem staklu.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Lamborghini Urraco je koncepcijski bio brzi 2+2 coupe sa središnje ugrađenim V8 strojem, neovisnim ovjesom s MacPhersonom sprijeda i straga, po prvi put na jednom serijskom automobilu.

Prvotno je predstavljen s 2,5-litrenim V8 motorom s po jednim bregastim vratilom u svakoj glavi i snagom od 220 KS pri 7800/min što mu je osiguravalo maksimalnih 245 km/h. Tehničko usavršavanje nastavljeno je doradama koja su omogućila upotrebu većeg stupnja kompresije bez povećanja troškova, a još jedna novost za Lamborghini bila su četiri rasplinjača Weber s dvostrukim tijelom tipa 40 IDF1.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Zanimljivo inovacija je bilo i u samoj proizvodnju; sustav s planiranjem od ranih faza projekta osigurao je bitno manje zanatskog posla neko kod ostalih Lamborghini modela.

Stvaranje Urraca pripisano je izričitoj želji Ferruccia Lamborghinija, koji je želio proširiti gamu modela jednim Lamborghinijem koji će biti dostupan široj, premda i dalje povlaštenoj klijenteli.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Dug samo 4,25 metara, Urracov unutarnji prostor bio je vrlo izdašan i komforan te ergonomski odličan u pogledu smještaja armaturne ploče, položaja instrumenata i upravljača.

Prvi model je bio P250 Urraco kod kojeg je „P“ predstavljao stražnji (posteriore) položaj motora, a brojka 250 je označavala obujam motora (2,5 litre), a proizvodio se od 1970. do 1976. Potom je 1974. predstavljen Urraco P200 s obujmom V8 motora od dvije litre (1994 ccm) koji je isporučivao 184 KS i bio je namijenjen talijanskom tržištu zbog visokih davanja na motore preko zapremine dvije litre.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Proizvodio se do 1977. godine. Na koncu je stigao i najpotentniji Urraco P300 s 3,0-litrenim V8 strojem od 265 KS koji je u prodaji bio do 1979. godine.

image
Lamborghini Urraco
Lamborghini

Ukupno je proizvedeno 520 primjeraka modela P250, 66 primjeraka P200 i 190 primjeraka P300 modela. Premda je riječ o Lamborghiniju, danas cijene nisu enormne i kreću se od oko 76.000 eura do 200.000 eura ovisno o motoru, stanju i kilometraži. Sasvim očekivano, najskuplji su P300 primjerci s malo kilometara i u originalnom stanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 07:16