razgovor

Thierry Neuville za Auto klub: ‘Sad je vrijeme za iskupljenje i prvu pobjedu u Hrvatskoj‘

Neuville u Hrvatsku dolazi kao vodeći u prvenstvu, što mu donosi prednost prve startne pozicije i dobre izglede

Thierry NEUVILLE

 Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Nakon što je u Keniji bio najbrži na posljednjem brzincu, šest dana kasnije Thierry Neuville već je bio u Zagrebu. Dan kasnije čekale su ga sponzorske obaveze, a prije nego li je u ponedjeljak započeo s testiranjima, pronašao je malo vremena i za Auto klub.

Start sezone u Monte Carlu bio je idealan. Ovogodišnji Hyundai pokazao se bržim u odnosu na prošlogodišnji.

- Ove godine u Monte Carlu praktično smo vozili na asfaltu i bili brži od naših suparnika. Švedska je već bila zahtjevnija, dok smo u Keniji, kada nismo imali problema s autom, ponovno bili vrlo brzi.

Tijekom priprema za novu sezonu usredotočili smo se na performanse i u tome uspjeli, ali kada dođemo u Keniju uvijek na vidjelo izbiju neki problemi. Nije u pitanju ništa novo. Rekao bih da ih imamo već četiri godine. Kada se na jednom dijelu nešto uspije riješiti, onda se problemi stvore negdje drugdje.

image

Thierry NEUVILLE

Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Nažalost, aktualna regulativa nas uvelike ograničava u doradama automobila i problem pouzdanosti stalno nam se javlja na određeni način. No, naš se automobil općenito ponaša dobro i nadam se tome i u Hrvatskoj. Vjerujem da ćemo ove godine biti bolji nego prošle.

Poznati ste kao vozač koji nikada ne odustaje, a novi bodovni sustav ide na ruku upornima.

- Novi bodovni sustav definitivno je donio puno promjena. U subotu možeš osvojiti najviše 18 bodova, a u nedjelju, znači za samo jedan dan natjecanja, na stolu je 12.

Time je nedjelja postala jako važna i daje mogućnost iskupljenja. U Švedskoj, a osobito u Keniji, to smo maksimalno iskoristili i zahvaljujući novom bodovnom sustavu naš vikend nije ispao tako loš, kako je mogao biti. Premda mi za sada ide na ruku, nisam pobornik takvog načina podjele bodova.

To je donijelo malo više neizvjesnosti, natjeralo vozače da do kraja idu punim gasom i utrke učinilo zanimljivijima za publiku. No, nije pravedno da pobjednik relija uzme manje bodova nego vozač koji je u subotu bio drugi, a u nedjelju uzeo sve. Mislim da bi ukupna pobjeda trebala biti bolje nagrađena.

image

Thierry NEUVILLE

Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Ove godine u Hrvatsku dolazite kao vodeći u poretku, što donosi prvu startnu poziciju na prvoj etapi.

- Lijepo je startati prvi na asfaltu, ali ako bude suho to neće biti toliko važno, neće biti većih razlika. Ako bude kiša, onda je to nešto drugo. Osobno bih volio utrku bez kiše. Bit će jednostavnije i nama i publici, ali bude li kiše neću se buniti. Prva startna pozicija dovodi me u poziciju da dobrim vožnjama uđem u dobar ritam i stvorim razliku u odnosu na suparnike poput Ogiera i Evansa.

Nakon tri nastupa i dva podija, je li vrijeme za pobjedu u Hrvatskoj?

- Uvijek smo bili konkurentni u Hrvatskoj, imali smo brzinu, osvajali mjesta na podiju, ali nikako nismo dolazili do pobjeda. Prve godine pogriješili smo s gumama na drugoj etapi, bilo je i malo nesreće i možda je sada vrijeme za nešto više, ali najvažnije je prvenstvo i na to smo usmjereni.

Puno je bilo promjena u našoj momčadi. Došli su neki novi ljudi i unijeli novu energiju. Mislim da idemo u dobrom smjeru. Lijepo je vidjeti rezultate i to je motivirajuće. Iza nas su tri utrke, u kojima je bilo dosta dobrih i obećavajućih stvari, ali moramo nastaviti raditi.

image

Thierry NEUVILLE

Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Koji brzinac u ovogodišnjem itinereru smatrate najzahtjevnijim?

- Teško pamtim imena, ali to je najdalji brzinac ove godine na prvoj etapi (Platak op.a.). Cesta je na početku uska, s puno mogućnosti za bušenje guma, a potom se kreće vrlo brzo nizbrdo. No, većina brzinaca mi se sviđa. Ritam i asfalt se mijenjaju, ne nedostaje skokova.

Kako vidite budućnost WRC-a i Rally1 auta?

- Aktualne priče o promjenama pravilnika za iduću sezonu, ali i onu poslije, su besmislene. Više od promjene na autima potrebna nam je bolja promocija, jer aktualni promotor ne radi kako treba. Tako razmišlja većina vozača i konstruktora koji su u prvenstvu i zasigurno će svi biti protiv predloženih promjena, jer one stvarno nemaju smisla.

Izbacivanje električnog pogona traži izmjene na sustavu prijenosa, a ako se smanjuje stražnje krilo to automatski zahtijeva i promjene sprijeda, kako bi se pronašao aerodinamički balans. U konačnici sve to ponovno zahtjeva nova ulaganja i eventualnih ušteda nema.

Mislim da ne treba raditi ništa preko noći i uvjeren sam da će na sljedećoj sjednici komisije za motorsport prevladati razum te da ćemo sljedeće dvije godine voziti s aktualnim automobilima i to vrijeme iskoristiti za pronalaženje pravila koja će biti svima prihvatljiva i koja će privući nove konstruktore u WRC.

image

Thierry NEUVILLE

Nikos Katikis/Panoramic/Prof

Ukratko

Neuville je na otvaranju sezone u Monte Carlu upisao 20. pobjedu karijere, uhvatio puni bodovni plijen i zasjeo na vodeću poziciju. I dalje je tu, iako u Švedskoj, a potom i Keniji, nije završio na postolju

Hyundaijev automobil pokazao je da ove sezone ima brzinu više od Toyote, ali i poneki problem s pouzdanošću, osobito u Keniji

Kada bi mogao utjecati na vremenske uvjete, Neuville bi izabrao suhi asfalt, iako priznaje da bi mu na kiši prva startna pozicija donijela veću prednost

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 15:42