
Na aukciji Broad Arrow Auctions održanoj u sklopu prestižnog događaja Villa d‘Este, rijetki primjerak Honde NSX-R iz 2003. godine prodan je za nevjerojatnih 934.375 eura. Time je ovaj automobil gotovo dotaknuo magičnu granicu od milijun eura, iznos koji se na aukcijama postiže za zaista posebne klasike.
Honda NSX-R, poznata i kao NSX Type R, predstavlja vrhunac japanskog inženjeringa iz ranih 2000-tih. Ovaj model, proizveden u 140 primjeraka, bio je namijenjen isključivo japanskom tržištu, čime je njegova rijetkost dodatno naglašena. Opremljen atmosferskim 3,2-litrenim V6 motorom, NSX-R je poznat po svojoj izvanrednoj ravnoteži, preciznom upravljanju i minimalizmu koji stavlja vozača u središte iskustva.
Honda NSX-R iz 2003. pokretana je legendarnim 3,2-litrenim atmosferskim V6 motorom s unutarnjom oznakom C32B. Ovaj motor je bio ručno sastavljen u posebnim pogonima Honde u Tochigiju, poznatim po preciznosti i visokim standardima kvalitete. Riječ je o atmosferskom motoru koji se zahvaljujući vrhunskom inženjeringu i izuzetnoj optimizaciji isticao linearnim odzivom, visokom pouzdanošću i briljantnim zvukom pri visokim okretajima.
Motor je razvijao 280 KS pri 7.300 okretaja u minuti, dok je najveći okretni moment iznosio 304 Nm i bio dostupan pri 5.300 o/min. Motor je bio smješten središnje, što je pridonosilo savršenoj raspodjeli mase i izvanrednoj ravnoteži u vožnji. Motor je bio uparen s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a snaga se prenosila isključivo na stražnje kotače. NSX-R nije imao elektronske asistente poput kontrole proklizavanja ili ESP-a, i sve je bilo prepušteno vozačevim vještinama, što je dodatno učvrstilo njegov kultni status među puristima. Ubrzanje do 100 km/h iznosilo je 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina bila oko 270 km/h.
Dodatna posebnost NSX-R modela bio je način podešavanja motora i ostalih mehaničkih komponenti, motor je pažljivo balansiran, a svaki element automobila podešen je s naglaskom na sportsku vožnju, uključujući i čvršći ovjes, lakšu konstrukciju i poboljšanu aerodinamiku. Sve to činilo je NSX-R ne samo tehnički impresivnim, nego i duboko emocionalnim vozačkim iskustvom.
Prodani primjerak ističe se savršenom kombinacijom bijele "Championship White" boje karoserije i crvenog Alcantara interijera, uz bijele BBS naplatke, što dodatno povećava njegovu privlačnost među kolekcionarima. Aukcija je privukla pažnju kolekcionara iz cijelog svijeta, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Australiju, Argentinu, Južnu Afriku i Sjedinjene Američke Države. Nadmetanje je bilo intenzivno, a konačna cijena postavila je novi rekord za prvu generaciju NSX-a na aukcijama.
Ipak, ukupno gledano ovo nije najskuplji NSX ikada jer rekord na aukcijama drži model druge generacije. U kolovozu 2021., Acura je predstavila NSX Type S kao oproštajnu verziju druge generacije NSX-a. Ova verzija, ograničena na 350 primjeraka (od kojih je 300 bilo namijenjeno američkom tržištu), bila je opremljena unaprijeđenim 3,5-litrenim twin-turbo V6 motorom u kombinaciji s tri električna motora, pružajući ukupnu snagu od 600 KS i 667 Nm okretnog momenta. Prvi proizvedeni primjerak, prodan je na aukciji Mecum‘s Daytime Auction u Montereyu za 1,1 milijun dolara (oko 970 tisuća eura), a sav prihod doniran je u humanitarne svrhe.
Komentari
0