Hyundai Galloper korejska je verzija Mitsubishi Pajera s početka 90-ih. Koliko mu je dobar uzor, pokazuje činjenica da se radi o 12-erostrukom pobjednikom najsurovijeg relija na svijetu (Dakar).
| Masom od dvije tone, obećava dugovječnost i izdržljivost. |
Predstavnik je stare škole klasičnih terenaca, poput Toyota Land Cruisera i Nissan Patrola, s masivnom konstrukcija i šasijom, krutim podvozjem, prijenosom 4x4 i reduktorom. Preporučljivo je, ipak, kupiti model bez velikog terenskog iskustva te nije dobro ako je vlasnik lovac ili pasionirani planinar. Terenske se avanture prepoznaju po izgrebanoj podnici i pragovima, zazoru u kotačima i neravnomjerno potrošenim gumama. Iako se treba dobro potruditi kako bi se uništio ovaj automobil, ako je prosječno održavan, preporučljiv je temeljit pregled.
Provjerena i robusna mehanika omogućava dugovječnost, ali treba biti oprezan da se ne kupi “mačak u vreći”. Galloper se ipak pokazao nešto manje pouzdanim od Pajera, a uz rizik prevelike kilometraže u lošim uvjetima, opasnost je i loše održavanje s neoriginalnim rezervnim dijelovima. Provjerite propuštanje ulja, na karteru i poklopcima ventila i mjenjaču, jer je to mana starijih primjeraka. Stanje se može procijeniti i po unutrašnjosti, koja je izrađena od razmjerno jeftinih, ali čvrstih i izdržljivih materijala. Upravljački je mehanizam također bez zazora, a kočnice hvataju ravnomjerno. Kupac ovog terenca ne bi trebao imati većih izdataka, osim za gorivo.
Galloper je trom, ali za normalnu vožnju dobro služi. Limarija je mjestimice načeta korozijom, ali je još uvijek u solidnom stanju. Uz masivnu mehaniku ima dobre adute za terensku vožnju, a u ekstremnim uvjetima pomaže mu reduktor. Testni model, sa 186.000 km, ima pomalo zazora u svim vitalnim dijelovima podvozja, motor malo dimi kod dodavanja gasa, ali još uvijek ispunjava većinu tvorničkih performansi. Održavan je osrednje i takvo mu je opće stanje. Za oko sedam tisuća neće razočarati potencijalnog kupca.
|
Robustan i izdržljiv
Provjeren i robustan turbodizelski motor klasične koncepcije ima specifičnu snaga od samo 39,6 KS/l, koja mu jamči dugovječnost i izdržljivost. Malo je osjetljiv na lošu kvalitetu goriva, ali kad se radi o primjerku starom deset godina treba obaviti temeljit pregled, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja. Treba izmjeriti kompresiju, a velika je vjerojatnost dotrajalosti turbopunjača i brizgalica. Preporučljivo je izmijeniti zupčasti remen s napinjačem |
Limarija
Solidna i ali osjetljiva na hrđanje, posebice u područje oko nosača motora i unutrašnjosti blatobrana
na vrh
Motor
Robustan i malo opterećen te uz dobro održavanje, može prijeći više od 300.000 km. Osjetljivo: zupčasti remen
Mjenjač
Prve serije imale su osjetljive sinkrone i lamelu spojke, što je riješeno 1998. Provjerite ravnomjernost hvatanja spojke
na vrh
Podvozje
Masivan i čvrst ovjes dobro se nosi s neravninama na cestama. Važno je provjeriti zračnost u zglobovima
na vrh
| Motor |
|
|
|---|---|---|
| Vrsta |
|
turbodizel |
| Obujam | ccm | 2477 |
| Cilindri/Ventili | 4/-- | |
| Snaga | kW/ks | 78/106 |
| Moment | Nm | 253 |
| Mjenjač | ručni, 5 stupnjeva
|
| Performanse |
|
|
|---|---|---|
| Najveća brzina | Km/h | 145 |
| Ubrzanje 0-100 | s | 16,5 |
| Potrošnja | l/100km | 18/11/8,5 |
6700 - 7000 EUR
Testni model: 7000 EUR
dr. Željko Marušić / Auto prilog
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....