Afion: Međimurska baklava?

Iz studentskog banda Afion, koji je u manjim zagrebačkim klubovima poput Papillona izvodio tradicionalne hrvatske i makedonske pjesme, razvio se jedan od zanimljivijih projekata domaće etno scene.



S dvije pjevačice, Lidijom Dokuzović i Marijelom Bagarić, i potpuno akustičnim instrumentarijem u kome dominiraju flauta Tatjane Bijelić i raznovrsne udaraljke, afionci su u nekoliko pjesama s debi albuma dostigli Lidiju Bajuk iz najboljih dana.



"Afion"

Aquarius





Afion

U Švigijevoj produkciji i grupnim aranžmanima stopili su se utjecaji preuzeti s recentnijih europskih world music izdanja, ali i neki karakteristični elementi novog američkog folka, pa bi ovaj sekstet, i doma i vani, mogao prosperirati znatno brže od Miroslava Evačića fokusiranog samo na podravski čardaš-blues.



No, afionci bi prije toga trebali pažljivije uskladiti želje i mogućnosti. Vještina pokazana u gotovo besprijekorno osuvremenjenim verzijama međimurskih, slavonskih i bilogorskih pjesama, a najviše kroz "Baroš, oj, Barica" i "Alaj, alaj, Jano", brzo prelazi u početničku nesigurnost na imaginarnom putovanju prema jugoistoku.



Začudni makedonski folk standardi još su pretvrd orah za afionce, pogotovo za ritam sekciju koja se jako namučila s neparnim ritmovima. Kad se njihova "Stamena" usporedi s furioznom interpretacijom iste pjesme na albumu Kočani Orkestra "Alone At My Wedding", ne pomaže ni uobičajeni popust za perspektivne debitante.


Ilko Čulić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Učitavanje komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. srpanj 2025 16:34