Rast cijene od 48 posto

Oni su predvodnici obmane! ‘Prodaju nam zrak‘ služeći se ‘najdrskijom reklamnom laži‘

 Jackf/Getty Images
Organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch izbacila je listu proizvoda koji se ističu po tzv. ‘shrinkflationu‘
Organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch izbacila je listu proizvoda koji se ističu po tzv. ‘shrinkflationu‘

U istraživanju organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch Alpska čokolada brenda Milka proglašena je "najdrskijom reklamnom laži" godine, priopćeno je ovaj tjedn, a prenosi Hina.

"Milka čokolada je školski primjer za tzv. ‘shrinkflation‘ i upravo zato su je potrošači i proglasili najdrskijom reklamnom laži godine", stoji u priopćenju spomenute organizacije. Inače, "shrinkflation" se upotrebljava za slučajeve kod kojih proizvodi ne poskupljuju pod svaku cijenu, ali im se smanjuje sadržaj uz zadržavanje iste cijene. Čemu smo, dodali bismo, posljednjih godina itekako svjedoci.

Istraživanje je, naime, pokazalo da je 34 posto ispitanih glasalo za to da se proizvođaču Milka čokolada dodijeli negativna nagrada "Goldener Windbeutel" (Windbeutel je vrsta slastice, a u doslovnom prijevodu znači "vrećica zraka/vjetra").

image
Unsplash

Objašnjavaju nadalje kako je Mondelez, tvrtka vlasnik brenda Milka, cijenu Alpske čokolada povisio s 1,49 na 1,99 EUR te je kratko nakon toga težinu čokolade, odnosno sadržaja, smanjio sa 100 na 90 grama. To, kako je priopćio Foodwatch, predstavlja povećanje cijene za 48 posto. Dodajmo tome i kako se kod nas već odavno spomenuti proizvod prodaje po težini od 80 grama, dakle još 10 manje.

U svoju obranu, multinacionalna kompanija Mondelez povećanje cijene obrazložila je povećanjem cijena kakaa na svjetskom tržištu, kao i ostalih čimbenika koji utječu na konačnu cijenu proizvoda.

"Poslovno okruženje je kompliciranije i nestabilnije nego ikada", priopćili su iz te tvrtke.

Foodwatch je pak kritizirao netransparentnost posebice kada je u pitanju smanjenje težine: "Na prednjoj strani čokolade doduše stoji da se radi o tabli od 90 grama, ali je oznaka mala i često je na policama supermarketa prekrivena".

Ova organizacija za zaštitu potrošača ukazuje na statističke podatke po kojima je cijena čokolade u Njemačkoj prošle godine porasla za oko osam posto dok je istodobno Mondelez cijene čokolade kod nekih proizvoda povisio i za 64 posto.

No, nisu oni jedini. Na drugom mjestu neslavne liste obmanjivanja potrošača našao se dimljeni losos norveške tvrtke koja se našla na udaru kritika zbog nepoštivanja zakona o zaštiti životinja.

image
Gingagi/Getty Images

Na trećem mjestu se opet našla čokolada pod nazivom "Menstru Chocobar" koja se obraća ženama tijekom menstruacije s tvrdnjom da čokolada sadrži sastojke poput željeza i vitamina B6 koji, tvrde dalje, ublažavaju menstrualne tegobe. Prema Foodwatchu ne postoje znanstveni dokazi za ovu tvrdnju, niti su ih ponudili.

Na četvrtom mjestu se našao popularni margarin Rama proizvođača Flora Food Group, kojem potrošači zamjeraju da na pakiranju stoji kako se radi o "100 posto prirodnim sastojcima" iako je proizvod, prema Foodwatchu, pun dodatnih industrijski proizvedenih sastojaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 12:09