IZ SVIJETA

GRANT ACHATZ: Što se događa kad ljudima na društvenim mrežama pokažete kako radite svoj najprodavaniji desert? Koji nije jeftin!

Alinea Facebook page

U intervjuu koji je dao portalu Fine Dining Lovers, američki chef Grant Achatz (Alinea) istaknuo je kako je prije dva mjeseca, kada je započela pandemija koronavirusa, bio pozvan na najčudniji sastanak u svom životu

Alinea je jedan od najprogresivnijih restorana na svijetu (nekoliko je puta proglašavana i najboljim restoranom na svijetu), a Grant Achatz jedan je od najvažnijih suvremenih chefova. U Alinei prolazite kroz gastronomsko iskustvo koje nije nalik ničemu što ste ikad prije osjetili i doživjeli. Oni kuhaju kako bi probudili sva vaša osjetila. Baš je to ono po čemu je ovaj čikaški restoran poznat i cijenjen. Ipak, početkom ožujka, u jeku korona pandemije, Alinea je bila suočena s krizom, koju je brže bolje trebalo riješiti. A to je značilo, puno jako napornog rada i kreativni načini kako da se restoran održi.

- Pomislio sam da bismo možda mogli raditi oko 100 obroka dnevno za dostavu - rekao je, ali njegov poslovni partner Nick Kokonas je imao drugačije planove.

- Nick mi je rekao da ako ne mogu prodati 500 jela dnevno po 35 dolara po komadu, onda vjerojatno nisam tako dobar chef - ispričao je.

Alinea Facebook page
 

Iako Achatz u početku nije vjerovao kako je novonastala situacija preludij u smak svijeta, odlučio je poslušati Nicka.

- Na prvu samo pomislio: da, naravno da mogu prodati 500 jela dnevno, a onda s druge strane: ajme, 500 se zaista čini puno - govorio je.

Nakon tri dana pripreme, ekipa Alinee je izbacivala govedinu Wellington, pire krumpir, umak od pečenja, domaći creme fraiche s hrenom i creme brulée u tankim aluminijskim kutijama za dostavu. Petsto večera je bilo rasprodano baš svaki dan od otvaranja online platforme za rezervacije, a bookirani su dva tjedna unaprijed.

Alinea Facebook page
 

- Meni je nastao tako da sam se upitao što bih ja volio jesti i što mi je utješno i za jesti i za spremati. To je odmah bila francuska kuhinja, coq au vin... - rekao je.

Tim koji je donedavno stolove prekrivao svilenim stolnjacima, pripremao se za uporabu najsuvremenijih kuharskih gadgeta sada pakira tanke aluminijske kutijice i plastične čaše na parkiralištu. A chef s 30 godina iskustva i tri Michelinove zvjezdice sada kuharima amaterima pokazuje kako koristiti keramičke kalupe i druge rekvizite putem Instagrama dok pojašnjava kako radi jedan od svojih najtraženijih recepata.

 

- Bio sam tako naivan misleći da će ova situacija samo proći. Na neki način će s nama ostati zauvijek. Također, bio sam uvjeren da neću dopustiti da se ugled Alinee dovede u pitanje samo kako bi ljudi mogli hranu doma podgrijavati u mikrovalnoj - rekao je.

Umjesto toga, otkrio je potražnju za koju nije ni znao da postoji. Alinea je bila preplavljena fotografijama ljudi koji kod kuće vade svilene stolnjake, najbolje čaše i jedu njegova jela. Blagovanje u Alinei bilo je dovedeno u domove. Samopouzdanje Alinea tima i zajedništvo nikad nije bilo jače.

Alinea Facebook page
 

- Da, stvarno je to cool, kad ljudi prolaze kroz ta zajednička iskustva. Imali smo sreće, to mogu reći. Isprva smo ponovno unajmili 37 posto zaposlenika. Zatim, nekoliko tjedana kasnije, bili smo na 60 posto, a sada će svaki zaposlenik koji se odluči vratiti ponovno raditi s punim radnim vremenom - rekao je.

- Osjećam da je to to. Puno ljudi će proći kroz puno bola i životi će im se promijenit zauvijek, ali osjećam da je prilika koliko-toliko pozitivna - potpuna globalna svijest i mentalitet kakav nikad nismo imali. Imamo ovaj virus u džepovima, ali ovo je toliko rašireno i gnjavi i utječe na sve da bi moglo biti zanimljivo pratiti preusmjeravanje cijelog života - izjavio je.

Alinea Facebook page
 

Sad kad večeru iz restorana s tri zvjezdice gosti mogu plaćati 35, a ne 300 dolara, hoće li i dalje htjeti večerati u restoranima kad se stvari počnu vraćati u normalu? Što se događa kad ljudima pokažete kako radite svoj najprodavaniji desert? Ako to ljudi mogu napraviti sami, hoće li ipak vidjeti vrijednost u restoranskom iskustvu, hoće li to i dalje biti posebno? Ili će još više cijeniti stručnost i umjetnost kulinarskih profesionalaca? Kakva će situacija biti u Hrvatskoj? Nitko još ne zna odgovore.

Izdvajamo

Iz drugih medija