Zdrava prehrana koja uključuje ekološki uzgojenu hranu više je od običnog trenda pa ne iznenađuje da sve više naših proizvođača počinje pažljivo birati sirovine i nuditi Hrvatima vrhunske prerađevine iz domaće proizvodnje. Ovaj su se put u središtu pozornosti našla hladno prešana ulja tvrtke BB Oil, koja je nedavno proslavila godinu dana otkako u blizini Osijeka proizvodi ulja od lješnjaka, badema, lana, konoplje, suncokreta i uljane repice iznimne kvalitete. Iako je sama tvrtka kratko na tržištu, iza nje stoji vodstvo s dugogodišnjim iskustvom u uljarstvu te željom za promjenama.
NOVI POČETAK
Nakon umirovljenja s mjesta nekadašnjeg direktora Tvornice ulja Čepin, inženjer prehrambene tehnologije Stjepan Komar nije dugo sjedio doma bez posla. Slučajni susret s prijateljem Slavkom Vukadinovićem prije gotovo tri godine promijenio je obojici život. U tom trenutku Vukadinović je bio u začetku projekta otvaranja nove slavonske uljare bez partnera, a Komar spreman za novi izazov. Kada se timu pridružila poduzetna i svestrana Lidija Ambroš, koja je prije pokretanja novog poduzeća s Vukadinovićem bila dio kolektiva geodetske tvrtke GEOprem, projekt je postao zreo za izlazak na tržište.
Upravo je dobar prihod tvrtke GEOprem 2016. godine omogućio pokretanje tvrtke BB Oil, novi projekt u koji su uložili svoj prihod te pritom pomogli razvoju lokalnoga gospodarstva. BB Oil bavi se preradom ekološki uzgojenih orašastih plodova i sjemenki uljarica hladnim prešanjem kako bi dobili ulja visoke nutritivne vrijednosti. U pogon koji je smješten u Bijelom Brdu u Općini Erdut ne ulazi nijedna sirovina koja nema ekološki certifikat, a sva njihova ulja prolaze rigorozne provjere, i to ne samo austrijske nego i ruske.
- Jako pazimo na to da zaista prodajemo vrhunski proizvod. Sva su naša ulja hladno prešana kako bi se iz sirovine izvukao maksimum nutritivnih vrijednosti. Ta se ulja potom koriste u ugostiteljstvu, prehrambenoj industriji, ali i u izradi kozmetike - objasnio nam je Komar, koji svakodnevno prati postupak proizvodnje ulja i pomaže razviti nove metode izvlačenja dragocjene tekućine iz orašida i sjemenki.
- Budući da se ulje ne izvlači zagrijavanjem, ono ne gubi na vrijednosti, koja je golema. Najpopularnija ulja su nam ona od uljane repice, lješnjaka i suncokretovih sjemenki koje ne ljuštimo prije prešanja pa je ulje bogatije. U uljima nemamo aditiva i prema mojem mišljenju pariraju maslinovu ulju, a neka su čak i hranjivija, poput ulja od uljane repice. Takva ulja posebno su popularna u Velikoj Britaniji i skandinavskim zemljama, a odatle nam se i javljaju potencijalni klijenti u želji za suradnjom - objasnio je Komar.
TVORNICA BEZ OTPADA
U pogonu je većina procesa automatizirana, no u BB Oilu ipak imaju zdravu zadršku prema proizvodnji koja se nadzire preko računala i bez ljudske prisutnosti. - Mi smo vam ljudi starog kova, volimo sami gledati kako se stvari rade i kako naši proizvodi nastaju - uz smijeh nam je istaknuo Vukadinović i nastavio: - Bitno nam je i da maksimalno iskoristimo sirovinu i nemamo otpada. Nakon što izvučemo ulje, većinu peleta koji ostanu meljemo kako bismo dobili brašna koja prodajemo kao poseban proizvod. Samo ostaci uljane repice i suncokreta nisu namijenjeni za ljudsku prehranu, nego ih prodajemo klijentu u Sloveniji za pripremu stočne hrane.
U pogonu je troje radnika koji u jednoj smjeni odrade sve potrebno, a potražnja za njihovim proizvodima raste pa bi mogli dva do tri puta povećati kapacitete, no smatraju da je još rano za velika ulaganja. - Većinom nas zanima veleprodaja i želimo ući u hrvatske dućane, a imamo velike planove i za izvoz - istaknula je Lidija Ambroš.
- Imamo mnogo ideja, ne samo po pitanju prodaje, nego i razvoja asortimana. Želimo svom izboru ulja od badema, lješnjaka, suncokreta, uljane repice, lana i konoplje dodati još i orah te ulje izvučeno iz koštica grožđa. Gotovo sva naša ulja jedu se isključivo svježa, u salatama, umacima, namazima i slično, dok se ono od uljane repice i suncokreta mogu koristiti i za kratko prženje hrane. Zagrijavanjem ulja od lješnjaka, lana ili, primjerice, konoplje gubi se njihova vrijednost, ali i mijenja okus pa se stoga većinom koriste kao začini - objasnila je.
U BB Oilu čvrsto vjeruju u osobni kontakt s potencijalnim kupcima i stoga planiraju posjećivati brojne sajmove i festivale zdrave hrane, pa su se tako ove godine na njihovu popisu destinacija našli Dubrovnik, Split, ali i Nürnberg gdje se održava BioFach, najveći europski festival ekološki proizvedene hrane. Pritom im često zna pomoći i sama Osječko-baranjska županija kako bi što lakše došli do potencijalnih kupaca i klijenata.
Jer jednom kada probaju njihova ulja, uvijek se vraćaju po još. - Dobra preporuka zadovoljnih klijenata ponekad znači više nego klasična reklama, pogotovo jer još otvaramo svoje tržište. Komar i ja ćemo se potruditi da u iduće dvije godine uhodamo posao, a onda je na mladima da nastave - zaključio je Vukadinović. Proizvode BB Oil možete pronaći u dućanima zdrave hrane u Zagrebu, Splitu, Rovinju, Puli te online na stranici Burzahrane.hr i u BB Oil webshopu.