HRANA S DIZAJNERSKIM POTPISOM

IZVORKA JURIĆ: Kreativna dizajnerica koja sa svojim timom već godinama kreira nagrađivane ambalaže za gastro delicije!

Marko Miščević

Dizajnerica Izvorka Jurić sa svojim timom već godinama kreira nagrađivanu ambalažu za vrhunske hrvatske gastronomske delicije, poput kvalitetnih maslinovih ulja i inovativnih slastica

Radni dan je završio i na putu kući svraćate u kupnju. Kad je riječ o hrani, u koju god trgovinu kročili, raznovrsni šareni artikli borit će se za vašu pozornost već na samom ulazu. Kako bi ih vaš umorni mozak registrirao, brojna pakiranja pršte bojama, neka se ističu oblikom, a posebno atraktivna potaknut će vas da isprobate nešto novo. Činjenicu da je izvrstan dizajn pakiranja proizvoda ponekad čak važniji od njegova okusa, pogotovo kad treba privući nove kupce, najbolje zna nagrađivana dizajnerica Izvorka Jurić s kojom smo razgovarali o tome kako izgleda proces stvaranja zanimljive i upečatljive ambalaže koja ne može ostati nezamijećena.

Marko Miščević
 

Iako možda najpoznatija po svom dizajnu bijele keramičke boce u obliku masline za brend maslinovih ulja Brachia, u svom bogatom portfelju ima brojne prepoznatljive projekte. Primjerice, vizualni identitet brenda Uje, uspješan rebranding svima poznatih mliječnih proizvoda Zdenka, kao i odličan projekt Croatia in a Box koji obuhvaća selekciju hrvatskih gastronomskih proizvoda u poklon-kutijama. Tome vrijedi dodati i brend premium mesnih proizvoda Slast&Mast, a jedan od njezinih uspješnih projekata je i dizajn ambalaže BITE ART paprenjaka umjetnice Ane Šerić, koji su prošle godine oduševili društvene mreže.

Ana Kolega
 

Postupak stvaranja

Kreativni proces osmišljavanja vizualnog identiteta i odgovarajućeg pakiranja počinje temeljitom analizom i istraživanjem proizvoda i tržišne niše u kojoj se nalazi. Prema dizajnerici Jurić, to je ujedno najvažniji dio procesa: - Tu nalazimo onu bit proizvoda koju želimo ispričati. Zajedno s klijentom dolazimo do toga zašto bi proizvod kupcu mogao biti važan i koje mu dobrobiti pruža. Često iz te osnovne istine i prednosti proizvoda proizlazi i ime, a zatim i dizajn brenda, linija proizvoda i na samom kraju, ambalaža. Naravno, kušanje proizvoda ne može se izbjeći.

Maja Danica Pečanić
 

- To je iznimno važan dio procesa, a ujedno jako volimo hranu pa nam to stvara dvostruko zadovoljstvo - objasnila je uz smijeh. No, nije sve u izgledu ambalaže. - Iznimno je važno da ambalaža čuva proizvod i produljuje njegov vijek trajanja te da su pri izradi ambalaže korišteni materijali koji su odgovarajući za taj tip proizvoda, što je naravno najvažnije baš u segmentu hrane - napomenula je. - Ako se ne koriste odgovarajući materijali i tehnike, ambalaža može postati zdravstveno neispravna, odnosno štetne čestice mogu prodrijeti iz ambalaže u hranu, što može biti štetno za zdravlje. Zato je važno da dizajner poznaje procese, materijale i tehnologiju - smatra Izvorka Jurić.

Maja Danica Pečanić

Maja Danica Pečanić

Uspješan projekt ponos je svakog kreativca, no nije uvijek lako izdvojiti onaj najdraži. Ova priznata dizajnerica nije mogla odabrati samo jedan koji ju je posebno nadahnuo: - S jedne strane, to je svakako Brachia maslina i identitet grupe proizvoda brenda Brachia, gdje je inspiracija i ideja potekla od same kvalitete maslinovog ulja te spoznaje da redovna konzumacija može pozitivno utjecati na naše zdravlje. Zato smo bočicu oblikovali poput masline i dali joj završnu bijelu obradu. Taj spoj suvremenog, gotovo farmaceutskog izgleda bočice, s tradicionalnim identitetom i oblikom masline osnova su tog dizajna koji je 12 godina od osnutka i dalje relevantan.

 

Najdraži projekti

S druge strane, to je sigurno linija proizvoda Croatia in a Box koja nam je dala priliku da pokažemo svoje viđenje hrvatskog identiteta, znatno drukčije od uobičajenog hladnog i korporativnog pristupa. Dizajn se temelji na uzorcima motiva iz hrvatske baštine i kulture koje smo oblikovali na suvremen način, s koloritima koji predstavljaju bogatstvo osjećaja, doživljaja, okusa i mirisa Hrvatske. To je ono kako mi vidimo Hrvatsku, a vjerujem da je tako doživljavaju i naši turisti. Želje za budućnost?

Stela Kovačić
 

- Voljela bih raditi na proizvodima koji razvijaju ili potiču proizvodnju hrvatskih autohtonih sorti, poput višnje maraske, ili pak dati prednost dizajnom razvoju proizvoda poput hrvatskog meda, bučina ulja, brašna i napitaka od rogača i sl. Imamo toliko potencijala za proizvode koji bi mogli biti globalno zanimljivi, ali nažalost, nedostaje ulaganja u taj segment proizvodnje.

Izdvajamo

Iz drugih medija