CHEFS AT SEA

LIJEP PROJEKT: Upoznajte šest mladih kuharskim talenata iz europskih gradova koji ovog vikenda gostuju u ponajboljim hrvatskim restoranima!

Chefs at sea
U šest hrvatskih JRE restorana diljem obale iduće subote sprema se prava kulinarska poslastica...

U iduću subotu, 25. kolovoza, čak šest hrvatskih JRE restorana na obali će ugostiti strane kolege iz Italije, Francuske, Švicarske, Njemačke, Nizozemske i Engleske. “Chefs at Sea” naziv je večere u sklopu koje će osmero gostiju u restoranima San Rocco u Brtonigli, Marina u Novigradu, Villa Ariston u Opatiji, Badi u Umagu, Foša u Zadru i Pelegrini u Šibeniku imati jedinstvenu priliku kušati autorska jela stranih chefova osmišljena upravo za tu priliku. Razgovarali smo sa šestoricom chefova i saznali što ih usrećuje, što će u subotu pripremati te je li kuharstvo njihov poziv.

Clement Bidard

Ovaj mladi francuski chef koji u Hrvatsku dolazi iz restorana Le Saint Lazare, kuhat će u poznatom istarskom restoranu San Rocco u Brtonigli.

Chefs at sea

''Imam tek 25 godina, a prije dvije godine sam se vratio u obiteljski restoran kako bih tamo predstavio svoju kuhinju gostima koji naš restoran posjećuju već godinama, ali bez da ih izgubim. Gosti su mi najvažniji, točnije, najvažnije mi je vidjeti ih nasmijane dok jedu hranu koju sam skuhao. I gledati ih kako istu dijele. Hrana spaja i povezuje različite ljude i kulture, ne poznaje razlike. Autorsko jelo koje ću pripremati je carpaccio od patke i tikvica sa salatom od šipka. Odabrao sam baš ovo jelo jer se priprema tehnikom ''hladnog dimljenja'' na 30 stupnjeva, a kombinacija dima, svježine i lagane kiselosti čini jako dobru kombinaciju.'' - rekao je Clement.

Jeroen Sportel

Ovaj nizozemski chef gostuje u zadarskoj Foši, a predstavit će spoj azijske i francuske kuhinje.

Chefs at sea

''U 2004. i 2005. godini sam putovao po Aziji (Tajland, Kambodža, Laos) te Australiji i Novom Zelandu. Također, prošao sam sjeverni dio Tajlanda na motociklu. Na tom sam putovanju posjetio tradicionalna sela i lokalce od kojih sam naučio kako koristiti lokalne začine, azijske tehnike kuhanja koje sam ponio sa sobom u Nizozemsku. Posjetio sam i Ko Mak, gdje sam tajlandskoj obitelji pomogao oformiti resort te sam bio zadužen za postavljanje restorana. Tako sam naučio spojiti azijsku i francusku kuhinju. 2007. godine je restoran De Vlindertuin, u kojem sam bio glavni chef, osvojio Michelinovu zvjezdicu, a 2014. godine sam otvorio vlastiti restoran.'' - govori Jeroen.

''Sretan sam što mogu raditi s predivnim i svježim namirnicama svakog dana, a blagoslovljen sam zadovoljnim gostima koji vrlo rado samnom dijele svoje dojmove i opetovano se vraćaju.'' - rekao je Jeroen.

Autorsko jelo koje će pripremati je jastog sa svinjskom potrbušinom. Ovo je jelo spoj Azije i Francuske.

Christian Mittermeier

U Villi Ariston chef Robert Benzia ugostit će kolegu Christiana Mittermeiera iz Njemačke, a smatra da će spoj chefova u kuhinji omogućiti vrhunski doživljaj njegovim gostima.

Chefs at sea

''Odrastao sam u obiteljskom restoranu, a cijela obitelj mi se bavila ''tim'' poslom. Bio sam okružen rođacima koji su mesari, chefovi, slastičari, breweri... Osjećao sam da je kuhanje moj poziv. Moj je svijet svemir dobrih okusa. Zato sam prvo izučio zanat mesara, nakon toga sam postao chef, a cilj mi je postati jedan od najboljih. Usrećuju me sretni gosti i sretno osoblje. Volim također organizirati zabave i evente. Volim ono što radim i ne bih mogao zamisliti da se bavim ičim drugim. Autorsko jelo koje pripremam je teleće srce u kombinaciji s trešnjama i bobičastim voćem, kremastim pireom od korijena peršina i celera s gljivama. Volim tu kombinaciju jer smatram da je teleće srce jako podcijenjeno. Ukusno je, meko, ima bogat okus i teksturu. Kao mesaru mi je važno iskoristiti baš svaki dio životinje, a kao chefu mi je to svakako izazov.'' - rekao je Christian.

Nikita Sergeev

U kuhinji chefa Rudolfa Štefana u šibenskom Pelegriniju, Nikita Sergeev, chef restorana L’ Arcade iz Porto San Giorgia u Italiji, pripremat će pet raskošnih sljedova počevši s kamenicama gratiniranima s ginom, koji će slijediti lokarda s đumbirom, rižoto s morskim ježincima, bakalar kao glavnog jela te za kraj talijanski tart s limunom i mascarponeom.

Chefs at sea

Nikita je rođen u Moskvi, ima 29 godina. Kad je imao 11 godina, njegova se obitelj preselila u Italiju, a on se zaljubio u Bel Paese. Kaže kako je uvijek volio kuhati, ali ističe kako ga je za surov posao chefa jako dobro pripremila kulinarska škola L'Alma International School of Italian cuisine. Stažirao je u Parmi u restoranima s Michelinovim zvjezdicama, a 2013. godine je otvorio svoj restoran L'Arcade u Porto San Giorgiu.

''Samnom nije jednostavno raditi, zahtjevan sam i puno očekujem od samoga sebe, a isto zahtjevam i od svojih suradnika. Veliko zadovoljstvo mi predstavlja trenutak kad shvatim da je smjena u restoranu završila bez problema. Entuzijastične reakcije mojih klijenata i gostiju su mi neprocjenjive. Bitno je zabavljati se u kuhinji i za stolom, kad se te dvije stvari poklope tada je postignuta prava veza između ta dva svijeta.'' - govori Nikita.

Autorsko djelo koje će Nikita pripremati su tortellini punjeni dimljenom jeguljom, kefirom i četrunom. Na tom tanjuru spaja Italiju i Rusiju. Mali tortellini se pune mousseom od dimljene jegulje, a služe s kefirom za blagu kiselost i četrunom za mediteranski okus.

Heribert Dietrich

Ovaj švicarski chef će u subotu gostovati u poznatom umaškom restoranu Badi. Heribert Dietrich je svoj zanat iskovao u brojnim prestižnim restoranima, poput Klostersa i House Paradies. Vlasnik je jedne Michelinove zvjezdice.

''Volim raditi s različitim ljudima iz različitih zemalja i različitih kultura. Usrećuje me kreacija novih jela i pronalazak novih namirnica te provesti dan s najdražom obitelji.'' - govori Heribert.

Autorsko jelo koje će pripremati zove se Scampun, a radi se o jednostavnom jelu, točnije capunsima (tijesto za špacle koje se obogaćuje suhim mesom te umotava u list blitve) sa škampima.

Mark Dixon

Engleski chef Mark Dixon gostovat će u Marini u Novigradu. Mark se profesionalno počeo baviti kuharstvom kad je imao samo 14 godina te se tako i zaljubio u kuhanje. Stažirao je četiri godine u hotelu s četiri zvjezdice, osvojio brojne nagrade, radio u šest najboljih restorana na Novom Zelandu, a 2016. postao članom JRE udruženja.

Chefs at sea

''Moj se restoran nalazi na selu u Norfolku, samo smo nekoliko minuta udaljeni od obale. Uzgajamo vlastito voće i povrće, a sve što kuhamo je lokalno.'' - govori Mark.

Autorsko jelo kojim će se predstaviti je pečeni sjevernomorski bakalar koji će poslužiti s cvjetačom, začinjenim beurre blancom te konfitiranim mladim porilukom.